De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Hankie

Well-known member
Als ze er mee komen, zal de KNVB niet met een uitgewerkt plan m.b.t. het zogenaamde weekendvoetbal komen voor alleen de hoofdklassers.
Wanneer dat er ligt, zou ik nog wel eens opnieuw willen kijken hoeveel procent van de betreffende clubs er voor en tegen dat plan zijn.
Benieuwd, of de KNVB dat dan ook "in stemming brengt" , zou wel zo eerlijk zijn.

Niks in stemming brengen, als het ze niet bevalt pleuren ze maar op.

Joost

Well-known member
Oostveen is waar maar de ontwikkelingen werden al besproken voordat er sprake was van een ledenraad. In die ledenraad was er uiteindelijk zo'n bulldozer van een voorzitter van een zaterdagclub (was tevens ergens wethouder? geweest) met een grote bek die de twijfelaars overblufte.

Dat andere waarom je wilt lachen kun je dus teruglezen in mijn eerdere reacties.
Veel plezier.

... en dan mag je nog aanvullen dat de hele tweede divisie er niet was geweest als de clubs zich aan de afspraken van de Derde Divisie hadden gehouden.

Joost

Well-known member
Als ze er mee komen, zal de KNVB niet met een uitgewerkt plan m.b.t. het zogenaamde weekendvoetbal komen voor alleen de hoofdklassers.
Wanneer dat er ligt, zou ik nog wel eens opnieuw willen kijken hoeveel procent van de betreffende clubs er voor en tegen dat plan zijn.
Benieuwd, of de KNVB dat dan ook "in stemming brengt" , zou wel zo eerlijk zijn.

Vind je het zelf niet raar dat je...

Wel vertrouwen hebt in een enquete zonder dat er een echt inhoudelijk vraag was, waar geen groot percentage respondenten was en waarvan je heel makkelijk kunt beargumenteren dat deze niet geheel representatief is.

Geen vertrouwen hebt in het resultaat van maandenlang vergaderen met alle partijen waarbij alle mogelijke opties ter tafel zijn gekomen en van waaruit de leden met meer de 3/4 meerderheid een mandaat hebben afgegeven om met een concreet voorstel te komen.

de waan

Well-known member

De COH (ergo: de clubs) doet mee met de plannenmakerij. Maar dat wist je zelf ook wel.

noordooster

Well-known member
Vind je het zelf niet raar dat je...

Wel vertrouwen hebt in een enquete zonder dat er een echt inhoudelijk vraag was, waar geen groot percentage respondenten was en waarvan je heel makkelijk kunt beargumenteren dat deze niet geheel representatief is.

Geen vertrouwen hebt in het resultaat van maandenlang vergaderen met alle partijen waarbij alle mogelijke opties ter tafel zijn gekomen en van waaruit de leden met meer de 3/4 meerderheid een mandaat hebben afgegeven om met een concreet voorstel te komen.

Joost, ik heb nooit ontkend, dat er wel wat op en aan te merken was op de BAV enqu?te.
Maar ik stel ook vast, dat dat het enige was wat er op dat gebied voorhanden was en nog steeds trouwens .
Bovendien twijfelt niemand aan de legitimiteit van die enqu?te.

Ik stel niet de 75 % aan hoofdklassers ter discussie die de knvb mandaat/opdracht hebben gegeven om met een voorstel te komen.
Dat betekent niet dat diezelfde 75 % aan clubs het dan ook eens is met waar de KNVB mee komt.

Ik zou willen dat de clubs die het aangaat ( niet alleen de hoofdklassers ) zich kunnen uitspreken over een door de KNVB uitgewerkt plan.
Dat zegt me meer dan het geven van de opdracht aan de KNVB om met een plan te komen.

noordooster

Well-known member
De COH (ergo: de clubs) doet mee met de plannenmakerij. Maar dat wist je zelf ook wel.

Jaja, oa in de vorm van Tamboer uit Apeldoorn.
Overigens ben ik ervan overtuigd, dat de KNVB niet zal komen met iets voor de hoofdklassen alleen.
Maw het zal meer clubs aangaan dan alleen de hoofdklassers.
Ik mag hopen , dat niet alleen de COH betrokken wordt bij de plannenmakerij.
Ik blijf er voorstander van , dat alle betrokken clubs uiteindelijk wordt gevraagd of ze voor een door de KNVB exact uitgewerkt plan zijn.

En niet alleen enkele vertegenwoordigers van belangenverenigingen.
Het schrikbeeld van die stemming met die 60 regiovertegenwoordigers over de piramide staat me nog helder voor ogen.
Toen werden er allerlei zaken doorgedrukt waar de clubs achteraf zeer ongelukkig mee waren.
Met als gevolg, dat de KNVB later alsnog zaken moest terugdraaien.

Unregistere

Well-known member
Er is 1 geruststelling voor NO bij dit oeverloos gezever. Timo Reesink is erbij betrokken en dat is 1 van de vele zaterdagmannen in het bolwerk in de Zeisterbossen. Gelukkig is de directeur een zondagman en dat is ook het enige positieve.

Lijkt me weinig geruststellend. Timo Reesink zei in de zomer van 2017 rond de loting voor de TOTO KNVB Beker, toen er nog veel gedoe was met de verdeling van de belofteteams over zaterdag en zondag, dat de zaterdagclubs in zijn ogen veel meer water bij de wijn moesten doen.

Het is al meermalen gebleken, dat jij dat zogenaamde weekendvoetbal wel ziet zitten.

Ik sta er vrij neutraal in. Maar het viel me vooral op dat je Achilles Veen als voorbeeld pakt, terwijl het standpunt van die club bij mijn weten helemaal nog niet bekend is. Daarom gaf ik aan dat ze er ook een leuke derby bij zouden kunnen krijgen, waardoor ze het mogelijk wel interessant vinden. Nu spelen ze bijvoorbeeld ook tegen Swift Amsterdam, dat is ook niet zo heel interessant toch?

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Joost, ik heb nooit ontkend, dat er wel wat op en aan te merken was op de BAV enqu?te.
Maar ik stel ook vast, dat dat het enige was wat er op dat gebied voorhanden was en nog steeds trouwens .
Bovendien twijfelt niemand aan de legitimiteit van die enqu?te.

Ik stel niet de 75 % aan hoofdklassers ter discussie die de knvb mandaat/opdracht hebben gegeven om met een voorstel te komen.
Dat betekent niet dat diezelfde 75 % aan clubs het dan ook eens is met waar de KNVB mee komt.

Ik zou willen dat de clubs die het aangaat ( niet alleen de hoofdklassers ) zich kunnen uitspreken over een door de KNVB uitgewerkt plan.
Dat zegt me meer dan het geven van de opdracht aan de KNVB om met een plan te komen.

Dat het de enige enquete is doet toch niet ter zake? Dat de BAV die enquete mocht houden daar twijfelt niemand aan, dat je uit de resultaten geen enkele conclusie kunt trekken is veel belangrijker.

noordooster

Well-known member
Lijkt me weinig geruststellend. Timo Reesink zei in de zomer van 2017 rond de loting voor de TOTO KNVB Beker, toen er nog veel gedoe was met de verdeling van de belofteteams over zaterdag en zondag, dat de zaterdagclubs in zijn ogen veel meer water bij de wijn moesten doen.
Een paladijn van zondagmannetje van der Zee dus.
De amateurtak van de KNVB ziet niets liever dan dat het zaterdagvoetbal flink inlevert om het zondagvoetbal van de ondergang te redden

Batigoal

Well-known member
Met Unregistere heb je bij uitstek een zaterdagman, alleen omdat hij niet enkel en alleen maar in het belang van de zaterdag denkt trek je hem in twijfel, bizar. :cab:

Het is gewoon niet zo zwart-wit voor iedereen, NO. Ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor de zaterdag, ik vind dat praktisch gezien het ideale moment in het weekend voor amateurvoetbal. Alleen dat betekent niet dat ik niet de voordelen zie van weekendvoetbal. En het betekent ook niet dat met weekendvoetbal alle voordelen van zaterdagvoetbal verdwijnen. Het een sluit het ander niet uit. Concurrentie tussen teams van beide kampen is van alle tijden en alle niveaus, maar dat betekent niet dat iedere denkwijze of maatregel is bedacht om het zaterdagvoetbal kapot te maken.

Tevens zie ik graag een open piramide met een doorstroom tussen amateurs, semi-profclubs en profs. Maar dat is nog een andere discussie.

noordooster

Well-known member
Met Unregistere heb je bij uitstek een zaterdagman, alleen omdat hij niet enkel en alleen maar in het belang van de zaterdag denkt trek je hem in twijfel, bizar. :cab:

Het is gewoon niet zo zwart-wit voor iedereen, NO. Ik heb zelf ook een sterke voorkeur voor de zaterdag, ik vind dat praktisch gezien het ideale moment in het weekend voor amateurvoetbal. Alleen dat betekent niet dat ik niet de voordelen zie van weekendvoetbal. En het betekent ook niet dat met weekendvoetbal alle voordelen van zaterdagvoetbal verdwijnen. Het een sluit het ander niet uit. Concurrentie tussen teams van beide kampen is van alle tijden en alle niveaus, maar dat betekent niet dat iedere denkwijze of maatregel is bedacht om het zaterdagvoetbal kapot te maken.

Tevens zie ik graag een open piramide met een doorstroom tussen amateurs, semi-profclubs en profs. Maar dat is nog een andere discussie.

Prima, dat jij zo denkt.
Ik denk daar anders over. Hoe ik erover denk en ook de redenen waarom heb ik wel enkele malen uitgelegd.
Hoewel het op dit vrij eenzijdig samengesteld forum lijkt alsof ik de enige ben , weet ik dat het in de gewone voetbalwereld bepaald niet zo is.

Ik trek unregistere niet in twijfel.
Ik waardeer veel van zijn bijdragen op dvk en zijn toonzetting vind ik ver verheven boven wat sommige anderen hier produceren.
Als je met zaterdagman bedoelt, dat unregistere werk doet bij ASWH, dan klopt dat.
Uit zijn bijdragen maak ik dat verder niet op.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook iemand die amateurvoetbal liever op zaterdag ziet, maar het is voor de meeste spelers (let op, spelers, niet de fossielen langs de zijlijn) ook een hele kleine moeite om een paar keer per seizoen een uitwedstrijd op zondag, of een later tijdstip dan 14:30 op zaterdag te spelen. Zeker als het geloof geen rol speelt.

Fregge

Well-known member
Ik ben geboren en getogen in een structuur zaterdag jeugd, zondag senioren. Af en toe een duel op zaterdagavond. En eigenlijk zie ik dat als ideale structuur en zie een behoorlijk grote uitdaging als we thuiswedstrijden op zaterdagmiddag moeten gaan spelen. Daarom denk ik dat als thuisclubs zelf de speeldag + aanvangstijd mag bepalen, dat je zo de minste problemen gaat krijgen wat betreft capaciteiten.

JMD

Well-known member
Timo voor president.

Nee, dat wil NO zelf al.
En dat hij dan een Stasi samenstelt van getrouwen (d.i. iedereen die zondag HAAT) en dat eenieder die niet aan zijn Geloof voldoet opgesloten wordt zodat er alleen nog maar het heilige zaterdagvoetbal over is.
En dan op zondag in de kerk bidden voor 'geloof, hoop en liefde', en 'zuinig een cent in het zakje doen, zo koopt hij zijn ziel weer terug, en zijn fatsoen'

JMD

Well-known member
Ik ben ook iemand die amateurvoetbal liever op zaterdag ziet, maar het is voor de meeste spelers (let op, spelers, niet de fossielen langs de zijlijn) ook een hele kleine moeite om een paar keer per seizoen een uitwedstrijd op zondag, of een later tijdstip dan 14:30 op zaterdag te spelen. Zeker als het geloof geen rol speelt.
Precies.
En als het geloof wel een rol speelt, gewoon altijd op zaterdag spelen. Dat moet 'de zondag' daar dan voor over hebben.

noordooster

Well-known member
Tijdens de veel besproken COH bijeenkomst van vorige maand in Nijkerk , waren net iets meer dan de helft van de 64 hoofdklassers vertegenwoordigd om over een plan van voor het zogenaamde weekendvoetbal te praten.
Het bleek, dat lang niet alle aanwezigen zich konden vinden in het door een werkgroep gepresenteerd plan.
Vandaar, dat men het overlaat aan de KNVB om met een plan te komen.

Hoe zou de andere helft van de hoofdklassers, de niet-aanwezigen, denken over dat plan van die werkgroep en over hetgeen wat van der Zee cs uitbroedt ? ?
https://twitter.com/vidbs/status/1103739148006027265

Bovenaan