De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

gevegt

Well-known member
Of omdat het gewoon ruk is, daar is weinig sentimenteels aan.

Jarenlang had niemand er een probleem mee. Sterker nog, het zou de toekomst zijn omdat je onder alle omstandigheden kon voetballen.
Ondanks de verbeteringen is het nu opeens de reden dat we niet meer kunnen aanhaken met de top en er veel meer blessures door zouden komen.
Over emoties gesproken.

Eef de Kip

Well-known member
Jarenlang had niemand er een probleem mee. Sterker nog, het zou de toekomst zijn omdat je onder alle omstandigheden kon voetballen.
Ondanks de verbeteringen is het nu opeens de reden dat we niet meer kunnen aanhaken met de top en er veel meer blessures door zouden komen.
Over emoties gesproken.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er altijd al aversie tegen is geweest en alleen maar is gegroeid naarmate de ene na de andere club op plastic is gaan spelen dus dat jarenlang niemand hier problemen mee heeft gehad herken ik niet.

gevegt

Well-known member
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er altijd al aversie tegen is geweest en alleen maar is gegroeid naarmate de ene na de andere club op plastic is gaan spelen dus dat jarenlang niemand hier problemen mee heeft gehad herken ik niet.

Ik wel. Pas toen Oranje slecht presteerde kwam de aversie in de media echt opgang. Kunstgras werd toen heel snel als zondebok benoemd. Nog nooit heb ik een goed rapport gelezen dan kunstgras daar mede de oorzaak van is.

de Kok

Member
Daar zit wat in, de Kok, hoewel dan natuurlijk ook de aanvangstijd van belang wordt.
Als men uitsluitend zou kiezen voor een afspraak van 14.30 uur, zou een mix misschien niet eens onwaarschijnlijk zijn.
De belangrijkste reden waarom de KNVB en de zondagclubs willen mixen is inderdaad het massaal overstappen van clubs en spelers naar de zaterdag, lees ik in allerlei analyses.
Iets waar de zaterdag voordeel van heeft en nadeel van krijgt als dat verandert.

Maar wat unregistere ook zegt, niet alleen de speeldag an sich is bepalend voor een overstap zo - za.

Nee dan ook geen mix meer wat mij betreft. en de zondag clubs regelen hun eigen aanvangstijd dan wel.
Ik ben er overigens ook voor om die scheiding dan maar helemaal ook door te voeren in het jeugdvoetbal.
Kunnen de zaterdagvoetballers weer helemaal in hun eigen wereldje verder. En valt hier een hele discussie stil..................

Maar als er toch sprake zal zijn van een mix dan is de oplossing bv al het senioren standaardvoetbal naar de zaterdag en f t/m c naar de zondag. Los je de capaciteitsproblemen bij de grote clubs in de steden wel mee op en kan er bv ook om 14.30 uur worden gespeeld. Lagere teams naar keuze in het weekend laten spelen.

Er gaat inmiddels in Zeist ook al een gesprek vorm krijgen om de schotjes tussen de standaard temas zaterdag en zondag binnen 1 club op te heffen. Zo'n discussie is dan ook niet mer nodig want iedere vereniging heeft dan slechts 1 standaardteam.

Eef de Kip

Well-known member
Ik wel. Pas toen Oranje slecht presteerde kwam de aversie in de media echt opgang. Kunstgras werd toen heel snel als zondebok benoemd. Nog nooit heb ik een goed rapport gelezen dan kunstgras daar mede de oorzaak van is.

Ja hallo, toen werd dat er bijgehaald door een paar roeptoeters maar dat het op dat plastic kut voetballen is hoor ik al tig jaar.

gevegt

Well-known member
Ja hallo, toen werd dat er bijgehaald door een paar roeptoeters maar dat het op dat plastic kut voetballen is hoor ik al tig jaar.

Terwijl veel clubs over gaan naar een hybride versie en veel clubs met echt gras trainen op kunstgras. Doen ze dat vanuit hun emotie?

Eef de Kip

Well-known member
Terwijl veel clubs over gaan naar een hybride versie en veel clubs met echt gras trainen op kunstgras. Doen ze dat vanuit hun emotie?

En nog meer clubs doen dat niet. Is dat dan uit emotie?

Edit, En die hybride versie lijkt me nou weer net iets anders de plastic matten.

Bonehead

Well-known member
Sowieso moet je die hele piramide alleen samenvoegen voor de eerste elftallen. De 'bierteams' kunnen inderdaad gewoon lekker spelen op het moment dat ze dat willen. Misschien is er wel een markt om doordeweeks te spelen? In veel andere sporten is dat heel gewoon.

Dat zal de doodsteek zijn voor veel amateurclubs. Wij hadden als middelbare amateurclub te maken met een inkomstendaling van 20.000. Ongeveer 20%. Dit kwam door een lange winterstop (en geen kunstgras!) waardoor deze wedstrijden doordeweeks werden ingehaald. Gevolg geen inkomsten.

Maar zaterdag is de mooiste dag van de week.

Of omdat het gewoon ruk is, daar is weinig sentimenteels aan.

Waarde Kip. Je bevestigt alleen maar wat ik zeg. Kom nu eens met feiten behalve iets sentimenteels dat het ruk is.

Over emoties gesproken.

Ik ben om sentimentele reden tegen kunstgras, maar dat sinds dat er een behoorlijk gedeelte kunstgras in de ArenA ligt en dat er sinds die tijd geen problemen met de grasmat meer is, is een goed bewaard gebleken.

On topic: Hup zaterdag!

Eef de Kip

Well-known member
Waarde Kip. Je bevestigt alleen maar wat ik zeg. Kom nu eens met feiten behalve iets sentimenteels dat het ruk is.

Ik ga gemakshalve even uit van de profvoetballers die hier over oordelen, zal wel vol met sentiment zijn maar daar hou ik me maar aan vast als je het niet erg vindt.

maar dat sinds dat er een behoorlijk gedeelte kunstgras in de ArenA ligt en dat er sinds die tijd geen problemen met de grasmat meer is, is een goed bewaard gebleken.

Nogmaals, je hebt het nu over iets anders dan de plastic mat.

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Over emoties gesproken.
Er werd ook een fabeltje opgehangen dat over een paar jaar echt gras niet te onderscheiden was van kunstgras. Of alle kunstgrasclubs in Nederland hebben verkeerde matten liggen, of men is niet in staat om kunstgras zo te maken dat het niet van echt gras te onderscheiden is.

Bovenaan