De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

noordooster

Well-known member
Dat gezeur over water bij de wijn doen komt steeds weer terug.
Ik heb niets liever, dan dan zondag 0,0 l water bij de wijn doet en gewoon op zondag blijft voetballen.

Verder is het bij alles wat ik erover hoor zo, dat de zaterdag er totaal geen baat bij heeft en het voor hen puur een verslechtering inhoudt.
Terwijl het voor de zondag juist een verbetering inhoudt.
De argumenten heb ik meermalen gegeven en wil ik op verzoek nog wel eens geven.

Forza AZ

Well-known member
Het wordt in dat artikel niet duidelijk of er bij een eventuele promotie van bv Feyenoord er tegelijkertijd een ander beloftenteam uit de piramide wegvalt.
Dat is al duidelijk uit de promotie/degradatie reglementen van de Derde Divisie en Hoofdklasse:
-Jong Volendam en Jong Groningen verdwijnen uit de piramide als ze 17e of 18e worden in de Derde Divisie
-Jong Den Bosch verdwijnt uit de piramide als ze 3e of lager worden in de Hoofdklasse

Het eerste is heel onwaarschijnlijk, want Jong Volendam en Jong Groningen staan nu al 19 en 14 punten voor op plek 17. Het laatste is wel mogelijk, want Jong Den Bosch staat nu 4e met 3 punten achterstand op plek 2. Halen ze die achterstand niet in, dan wordt hun plek ingenomen door een club uit de Belofte-competitie. En die plek is dan in de Derde Divisie, want daar is in de nacompetitie Derde Divisie/Hoofdklasse al rekening mee gehouden. Daar spelen 4 amateurclubs uit de Derde Divisie in mee, en zijn er maar 3 plekken in de Derde Divisie te verdienen.

Er is al vastgezet dat er volgend seizoen 10 Belofte-teams in de piramide zullen spelen. 4 in de Eerste Divisie, 2 in de Tweede Divisie en 4 in de Derde Divisies.

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Dat gezeur over water bij de wijn doen komt steeds weer terug.
Ik heb niets liever, dan dan zondag 0,0 l water bij de wijn doet en gewoon op zondag blijft voetballen.

Verder is het bij alles wat ik erover hoor zo, dat de zaterdag er totaal geen baat bij heeft en het voor hen puur een verslechtering inhoudt.
Terwijl het voor de zondag juist een verbetering inhoudt.
De argumenten heb ik meermalen gegeven en wil ik op verzoek nog wel eens geven.

En even in theorie he. Wat zou jij er dan van vinden als de gehele zondag op de zaterdag komt spelen?

JMD

Well-known member
En even in theorie he. Wat zou jij er dan van vinden als de gehele zondag op de zaterdag komt spelen?

Dat vindt NO niet goed, want dan moet hij nieuwe clubs leren kennen en verdwijnt het 'onskentons' gevoel van de zaterdagclubs die zich mijlenver verheven voelen boven de zondagclubs.

noordooster

Well-known member
Dat is al duidelijk uit de promotie/degradatie reglementen van de Derde Divisie en Hoofdklasse:
-Jong Volendam en Jong Groningen verdwijnen uit de piramide als ze 17e of 18e worden in de Derde Divisie
-Jong Den Bosch verdwijnt uit de piramide als ze 3e of lager worden in de Hoofdklasse

Het eerste is heel onwaarschijnlijk, want Jong Volendam en Jong Groningen staan nu al 19 en 14 punten voor op plek 17. Het laatste is wel mogelijk, want Jong Den Bosch staat nu 4e met 3 punten achterstand op plek 2. Halen ze die achterstand niet in, dan wordt hun plek ingenomen door een club uit de Belofte-competitie. En die plek is dan in de Derde Divisie, want daar is in de nacompetitie Derde Divisie/Hoofdklasse al rekening mee gehouden. Daar spelen 4 amateurclubs uit de Derde Divisie in mee, en zijn er maar 3 plekken in de Derde Divisie te verdienen.

Er is al vastgezet dat er volgend seizoen 10 Belofte-teams in de piramide zullen spelen. 4 in de Eerste Divisie, 2 in de Tweede Divisie en 4 in de Derde Divisies.

Wat als jong Den Bosch tweede wordt en die andere 2 16 of hoger ?
Blijven die 3 er dan in en kan bv jong Feijenoord naar een plek in de piramide fluiten ?

Overigens blijf ik van mening, dat alle beloftenteams in een eigen beloftencompetitie moeten spelen.[

Forza AZ

Well-known member
Blijven die 3 er dan in en kan bv jong Feijenoord naar een plek in de piramide fluiten ?

Overigens blijf ik van mening, dat alle beloftenteams in een eigen beloftencompetitie moeten spelen.[

Dan is er inderdaad geen ruimte in de piramide, en dus geen promotie vanuit de belofte-competitie.

JMD

Well-known member
Hou toch op joh, ' puur een verslechtering'. Goh, je zal af en toe eens op zaterdag om 17.00 moeten spelen.... Poepoe. Dan ga je om 14.30 op weg naar een uitduel ipv om 12.00 en ben je om 22.00 thuis ipv 19.30.

Laten we eens uitgaan van een competitie van 14 ploegen en even aannemend dat het 7 zaterdag- en 7 zondagclubs zijn. (dat is natuurlijk niet precies zo, je zal idd soms met meer zondagploegen zitten, maar soms ook met meer zaterdag)
Dan speel je dus sowieso al 13x op je eigen gewenste tijd (de thuisduels). We kunnen er van uitgaan dat de zaterdagploegen ook gewoon om 14.30 ofzo thuisspelen op zat, dus dan zijn er nog 6 duels bij.
Dan hebben we het dus over MAXIMAAL 7 duels per seizoen (lees: 1x per maand grofweg) dat je niet om 14.30 speelt maar om 17.00 ofzo. En grote kans dat als je overlegt dat er nog een paar clubs wel om 14.30 gaan spelen. (Kon. HFC is zondagploeg, maar speelt nu ook vaak op zaterdagmiddag om 14.30 thuis)

Forza AZ

Well-known member

Dan is er inderdaad geen ruimte in de piramide, en dus geen promotie vanuit de belofte-competitie.
Wat dat betreft is het wel grappig dat SC Feyenoord van invloed is op mogelijk promotie van Jong Feyenoord, want die zijn een concurrent van Jong Den Bosch voor plek 2 in de Hoofdklasse A.

de Kok

Member
Het wordt in dat artikel niet duidelijk of er bij een eventuele promotie van bv Feyenoord er tegelijkertijd een ander beloftenteam uit de piramide wegvalt.
Ondanks het massale protest van de clubs in de piramide tegen die jong teams, blijft de KNVB volharden in deze heilloze weg, ten koste van de amateurs.

Over die mix staat niks in het artikel.
Maar dat de KNVB er een voorstander van is om de positie van de zaterdagclubs te verslechteren ten gunste van het zondagvoetbal is algemeen bekend. Dat eenzijdig het zondagvoetbal daar beter van wordt juichen die vriendjes bij de KNVB alleen maar toe.
Laat het zondagvoetbal gewoon op zondag, de clubs in de zaterdagcompetities zullen alleen maar nadelen ervaren bij een mix.

Mijn idee zou zijn en dat had ik al eens van een ander ook ergens gelezen is, gewoon met de zondagsclubs de competitie op de zaterdag gaan spelen. Lopen er in ieder gevalgeen spelers meer zo maar weg naar zaterdagclubs. En dat zou dan echt iets zijn waar zaterdagclubs last van zouden krijgen.

Unregistere

Well-known member
. Lopen er in ieder gevalgeen spelers meer zo maar weg naar zaterdagclubs. En dat zou dan echt iets zijn waar zaterdagclubs last van zouden krijgen.

Mwah. Ik denk niet dat spelen op zaterdag of zondag voor de meeste van die overstappers nu zo belangrijk is hoor.

Max

Administrator
Forumleiding

Hmm dan is de kans dus best groot dat Feyenoord er naast pist. Kunnen ze beter van de winterstop wat spelers aan de concurrenten van FC Den Bosch uitlenen.

noordooster

Well-known member

Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.

Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Soms, al ik me niet zo lekker voel, lees ik dit topic nog eens door. Vrolijk je een stuk van op :jerry:

JMD

Well-known member
Fregge, het heeft mijn voorkeur om de tweede en derde divisie terug te brengen tot 1 niveau met een zo en een za. topklasse., ook zonder beloftenteams. Of dat je net als tot enkele jaren terug 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag hebt als hoogste niveau.
En geen mix, omdat de zaterdag daar geen baat bij heeft. Voor de zaterdag heeft een mix louter nadelen.

Als men toch besluit te mixen zou de minst slechte inderdaad zijn , alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 a 15.00 uur. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Overigens was dit ook het MSC voorstel, waarbij zo-zo in onderling overleg wat anders mocht beslissen.

' Ikke ikke ikke' ...

Ik hoop voor je familieleden en vrienden dat je in het echte leven wel eens aan anderen denkt in plaats van alleen aan jezelf. Geef jij geld aan goede doelen, of doe je dat niet omdat je er dan slechter van wordt? Of doe je dat wel en kan je dus wel ook aan anderen denken (en het geheel). (donatie geven aan bv de kankerbestrijding, jij wordt er minder van, maar als er dan een nieuw kankermedicijn gevonden wordt wordt de hele linie er beter van)

JMD

Well-known member
Ik vind dat we in 2018 flinke stappen hebben gemaakt in de discussie. Je ziet dat iedereen richting elkaar is opgeschoven.:duim:

Op 1 verstokte ouderling na. Maar goed, die moet je op een gegeven moment als KNVB zijnde gewoon negeren. Die hebben kansen genoeg gehad om water bij de wijn te doen. Doen ze dat niet, dan maar op een gegeven moment als KNVB zeggen wat er gaat gebeuren en wie dat niet wilt begint maar een eigen competitie. Lekker op zaterdagmiddag spelen tegen clubs die ook niet modern kunnen denken, de ' onskentonscompetitie'

noordooster

Well-known member
Mijn idee zou zijn en dat had ik al eens van een ander ook ergens gelezen is, gewoon met de zondagsclubs de competitie op de zaterdag gaan spelen. Lopen er in ieder gevalgeen spelers meer zo maar weg naar zaterdagclubs. En dat zou dan echt iets zijn waar zaterdagclubs last van zouden krijgen.

Daar zit wat in, de Kok, hoewel dan natuurlijk ook de aanvangstijd van belang wordt.
Als men uitsluitend zou kiezen voor een afspraak van 14.30 uur, zou een mix misschien niet eens onwaarschijnlijk zijn.
De belangrijkste reden waarom de KNVB en de zondagclubs willen mixen is inderdaad het massaal overstappen van clubs en spelers naar de zaterdag, lees ik in allerlei analyses.
Iets waar de zaterdag voordeel van heeft en nadeel van krijgt als dat verandert.

Maar wat unregistere ook zegt, niet alleen de speeldag an sich is bepalend voor een overstap zo - za.

noordooster

Well-known member
Hierbij wil ik even aangeven het storend te vinden, dat JMD zich bedient van allerlei persoonlijke aanvallen, beschuldigingen en overig onfatsoenlijk taalgebruik, kennelijk puur omdat iemand ergens wat anders over denkt dan hij.
Hiermee diskwalificeert hij zichzelf en volgens mij heeft hij dat niet nodig.
Overigens was het me trouwens ook in het verleden al opgevallen t.o.v mij en anderen.
Ik roep hem hierbij op zich te beperken tot het fatsoenlijk beoordelen van en reageren op bijdragen en vooral tot het geven van argumenten.

Pascallovic

Well-known member
Hierbij wil ik even aangeven het storend te vinden, dat JMD zich bedient van allerlei persoonlijke aanvallen, beschuldigingen en overig onfatsoenlijk taalgebruik, kennelijk puur omdat iemand ergens wat anders over denkt dan hij.
Hiermee diskwalificeert hij zichzelf en volgens mij heeft hij dat niet nodig.
Overigens was het me trouwens ook in het verleden al opgevallen t.o.v mij en anderen.
Ik roep hem hierbij op zich te beperken tot het fatsoenlijk beoordelen van en reageren op bijdragen en vooral tot het geven van argumenten.
Ik vind JMD ook zeer storend.:duim:

Bovenaan