Juist wel, allebei. Zaterdagclubs kunnen een mooie competitie op zaterdag spelen tegen gelijkgezinden en de rest gaat op in de nationale voetbalpyramide.
Dus terug bij af van een aantal jaar geleden? Dan zullen de conservatieven een gat van in de lucht springen
Ik denk wel dat je hier een punt hebt. Als ik naar ASWH kijk, wat in mijn ogen echt niet zo'n strenge zaterdagclub is, dan verwacht ik ook niet dat er heel snel ingestemd zal worden met spelen op zondag. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben en in de huidige selectie kan ik ook niemand aanwijzen die dat om principi?le redenen niet zou willen. Zitten er genoeg bij die in het betaalde voetbal hebben gespeeld of voor (voormalige) zondagclubs voetbalden. Binnen de begeleidingsstaf zou er misschien ??n zijn die het niet zou zien zitten, maar de rest ook allemaal niet. Dus in dat opzicht snap ik het argument dat vanuit het zondagvoetbal wordt aangedragen wel.
Het voornaamste bezwaar zit natuurlijk vooral bij de, met name oudere, leden. Ik verwacht een hoop gemor vanuit die hoek als ASWH op zondag zou moeten voetballen. En als dat bij ons al zo is, dan zal dat bij de bolwerken waar Niels het steeds over heeft nog vele malen erger zijn.
Persoonlijk zal het mij allemaal een rotzorg zijn. Maar ik probeer mij wel te verplaatsen in de mensen die hier wel een punt van maken. Vind dat soms wel lastig. Ik heb het de laatste decennia wel zien veranderen, maar ik denk dat bij ons ook nog wel decennia duurt voordat er statutair er iets veranderd wordt. Dat spelers er wel of geen problemen mee heeft vind ik totaal niet relevant. Ook zij als lid ??n stem tijdens een ALV. Ook dat heb ik al meerdere keren in deze discussie aangegeven, maar dat is klaarblijkelijk niet zo interessant.
Dit is wel een beetje de crux inderdaad. Het is een beetje hetzelfde wat Bonehead zegt, terwijl hij eerder ook aangaf dat de oude kern van gereformeerden in zijn club maar een heel klein deel vormt van de club. En dat is nog een derdeklasser. De grote zaterdagbolwerken struinen het hele land af op zoek naar spelers en 90% daarvan heeft ook ooit wel in het profvoetbal of bij een zondagclub gespeeld.
Vanuit die clubs bezien kan ik het me wel voorstellen dat ze het liefst vast op zaterdagmiddag blijven spelen en zich daar aan vastklampen, want dat is voor hem nou eenmaal het fijnste, handigste en meest praktische. En het is altijd zo geweest. Alleen wringt het wel een beetje omdat er wordt teruggevallen op afspraken uit 1940, statuten en principi?le bezwaren, terwijl dat in werkelijkheid voor heel veel clubs niet veel meer is dan een alibi om maar vast te kunnen houden aan de zaterdagmiddag.
Nu heb ik een zwaar vermoeden dat wanneer zaterdagclubs verplicht worden op zondag te gaan voetballen dit gaat leiden tot uittreden van streng christelijke clubs. En laten dat nu net de toonaangevende bolwerken zijn uit het zaterdagvoetbal. Dat geeft aan de minder strenge clubs een uitstekend alternatief om zich daarbij aan te sluiten. En zo is de CVB weer een feit. Ik kan mij vergissen, maar dat lijkt mij voor belang van het voetbal in het algemeen geen positief vooruitzicht. Ik ben van mening dat met een paar concessies doen je veel meer vooruitgang kunt boeken. En daar heb ik al eerder aangegeven dat sommige conservatieve zaterdagclubs zich wel eens minder star mogen opstellen. De liefde moet van twee kanten komen.
Ik ben vorig seizoen bij uitwedstrijden geweest van GVVV, Kozakken Boys, Spakenburg, Katwijk en Excelsior Maassluis. GVVV was de enige die meer dan 100 man bij zich had en dat was ook nog een semi-derby tegen Spakenburg. Excelsior Maasluis had net zo weinig mensen mee als een gemiddelde zondagclub.
Zo weinig? Valt me tegen. Wij als 3de Klassertje nemen +/- 75 man mee. We hoeven er uiteraard niet zo ver voor te reizen al hoeft dat niet zo'n probleem te zijn bewijst het verleden.
Soms heeft het ook niet zo veel met kiezen te maken, maar met keuze die de voetbalbond maakt. De voetbalbond wil graag een gezonde piramide met doorstroming en dat kan nu eenmaal niet met zaterdagclubs. Die willen, kunnen, mogen niet van hun principes afwijken. Daar ligt de oorsprong van de hele discussie.
De bond moet alleen maar faciliteren in wat haar leden (de clubs dus) willen. Ik heb eigenlijk het idee dat de zaak behoorlijk opgeblazen wordt en het probleem niet zo heel erg speelt.
Maar dan ook met de hele club uit de KNVB. Mag je voor je jeugd ook zelf oplossingen bedenken.
Daar zullen dan al die brave, meewerkende zondagclubs de dupe van worden die toevallig de pech hebben dat ze in een gebied wonen met veel zaterdagclubs
Ten Voorde lawaaipapegaait zoals velen hier. Je zou je kunnen verdiepen in waarom zaterdagclubs op zaterdag voetballen en niet op korte termijn op zondag gaan voetballen. Met HHC slaat hij de plank volledig mist en om nu een standpunt van Ter Leede te gebruiken voor het gehele zaterdagvoetbal vind ik hilarisch. Er is 0,0 bewijs dat alle zaterdagclubs zich druk maken over aanvangstijden van wedstrijden in hun competitie waarvan ze geen deel uitmaken.
Tot slot. Halve leugens en hele onwaarheden heb ik in dit topic van beide kanten gezien. Tenenkrommend. Daarbij voert bij velen halsstarrigheid de boventoon in de vele respectloze posts die hier de revue heb zien passeren. Not my cup of tea