Beloftenteams in de piramide

Joost

Well-known member
Is de reden daarvan ook bekend?

Ja, ze stromen in in die andere competitie.

Het nieuws van FC Dordrecht van vandaag biedt de KNVB wel een opening in de richting van Feyenoord. Alleen zullen ze dan wel iets dat enorm krom is recht moeten praten.
 

de waan

Well-known member
Kan, maar juist hier zou de mix ook mooi zijn om er voor te zorgen dat je meer interessante regionale wedstrijden krijgt. Geldprijzen hoeft niet, maar promotie naar een standaard-klasse (bijv. instroom in de 2e klasse zou wel een mooie prijs zijn).

De O23-competitie komt volgens de plannen te hangen onder de O21-competities. Daar kun je dus naartoe promoveren. Lijkt me ook een stuk beter en met voldoende sportieve uitdaging.
 

de waan

Well-known member
Komt er zo'n O23 competitie onder de O21 competitie met eventuele promotie-degradatie naar en van de O21 ?
En wanneer gaan die spelen ? Op zondagochtend ?
Zou het zaterdagvoetbal dan veel belangstelling hebben in zo'n O23 competitie ?
Volgens mij is men in het zaterdagvoetbal behoorlijk tevreden over de reservecompetities, zeker op wat hoger niveau en daarin mogen dan ook spelers van 23 jaar en ouder meedoen, wat ook bepaalde voordelen heeft.

Het staat alle clubs vrij om daar voor in te schrijven neem ik aan. Dus ik zie het probleem niet.
 

noordooster

Well-known member
De O23-competitie komt volgens de plannen te hangen onder de O21-competities. Daar kun je dus naartoe promoveren. Lijkt me ook een stuk beter en met voldoende sportieve uitdaging.

En moet dan zo'n O23 team bij promotie een O21 team worden, of blijft het een O23 team in een O21 competitie ?
 

noordooster

Well-known member
Het staat alle clubs vrij om daar voor in te schrijven neem ik aan. Dus ik zie het probleem niet.

Om exact aan te geven of er een of meerdere problemen zijn, zou ik de precieze invulling moeten kennen.
Blijft staan, dat ik principieel tegen meedoen van beloftenteams of O23 of O21 teams in een standaardcompetitie ben.
 

Hankie

Well-known member
Ja, ze stromen in in die andere competitie.

Het nieuws van FC Dordrecht van vandaag biedt de KNVB wel een opening in de richting van Feyenoord. Alleen zullen ze dan wel iets dat enorm krom is recht moeten praten.

Daar zijn ze heel goed in, dus zal wel een serieuze optie worden.
 

Joost

Well-known member
Om exact aan te geven of er een of meerdere problemen zijn, zou ik de precieze invulling moeten kennen.
Blijft staan, dat ik principieel tegen meedoen van beloftenteams of O23 of O21 teams in een standaardcompetitie ben.

Was dat je mening ook in pakweg 1993?
 

Forza AZ

Well-known member
Het nieuws van FC Dordrecht van vandaag biedt de KNVB wel een opening in de richting van Feyenoord. Alleen zullen ze dan wel iets dat enorm krom is recht moeten praten.

Ik denk niet dat de overige clubs in de Eerste Divisie zitten te wachten op een 5e belofte-team in de competitie.
 

noordooster

Well-known member
Ja, ze stromen in in die andere competitie.

Het nieuws van FC Dordrecht van vandaag biedt de KNVB wel een opening in de richting van Feyenoord. Alleen zullen ze dan wel iets dat enorm krom is recht moeten praten.

Aan de Krommedijk kun je van alles verwachten.
 

de waan

Well-known member
Zoals eigenlijk al bekend was: 6 beloftenteams blijven in de piramide (4 in de ED, 2 in de TD). De kampioen van de nieuwe O21-competitie kan promoveren naar de TD.

Ook de O23-competitie gaat door. In eerste instantie voor clubs uit de TD en DD die niet mee kunnen doen aan de O21-competitie.
 

noordooster

Well-known member
Tijdens de bondsvergadering van vandaag is niks besloten wat niet eigenlijk al langere tijd bekend was.
Welke clubs uit de TD en DD niet mee kunnen doen aan de O-21 competitie is me niet duidelijk.
En de status van die O23 voor TD en DD clubs is me onduidelijk.
Kunnen die promoveren ? Naar de Tweede Divisie ? En wat als een club niet meer in de derde divisie zit ?
En stoppen clubs die mee gaan doen aan die competities met hun 2e team in een reservecompetitie op bijvoorbeeld zondagochtend of zaterdagmiddag ?

Opnieuw laat de KNVB na de top van de amateurpiramide eens fatsoenlijk te hervormen.
De eerste en tweede divisie blijven de komende jaren vervuild worden met beloftenteams.
Met name de gemengde TD met die beloftenteams blijft een misbaksel van formaat.
Daar kun je best zonder.
En men laat na de hoofdklassen zowel op zaterdag als op zondag breder te maken, waardoor je op dat niveau interessantere wedstrijden krijgt.
De competitiestructuur van 2015-2016 was voor het zaterdagvoetbal vele malen beter dan wat we nu hebben.
 

Joost

Well-known member
Tijdens de bondsvergadering van vandaag is niks besloten wat niet eigenlijk al langere tijd bekend was.
Welke clubs uit de TD en DD niet mee kunnen doen aan de O-21 competitie is me niet duidelijk.
En de status van die O23 voor TD en DD clubs is me onduidelijk.
Kunnen die promoveren ? Naar de Tweede Divisie ? En wat als een club niet meer in de derde divisie zit ?
En stoppen clubs die mee gaan doen aan die competities met hun 2e team in een reservecompetitie op bijvoorbeeld zondagochtend of zaterdagmiddag ?

Opnieuw laat de KNVB na de top van de amateurpiramide eens fatsoenlijk te hervormen.
De eerste en tweede divisie blijven de komende jaren vervuild worden met beloftenteams.
Met name de gemengde TD met die beloftenteams blijft een misbaksel van formaat.
Daar kun je best zonder.
En men laat na de hoofdklassen zowel op zaterdag als op zondag breder te maken, waardoor je op dat niveau interessantere wedstrijden krijgt.
De competitiestructuur van 2015-2016 was voor het zaterdagvoetbal vele malen beter dan wat we nu hebben.

https://www.knvb.nl/nieuws/organisa...adering-kiest-voor-nieuwe-competitiestructuur

Er komt een onder 21 competitie voor;
- betaald voetbal clubs
- amateurclubs die met een O19 team in de tweede divisie of hoger spelen

Voor de clubs in de 2e en 3e Divisie die met hun O19 lager spelen komt een O23 competitie.

De O19 competities vind je hier;
https://www.knvb.nl/downloads/bestand/20193/indelingen-o19-divisies-2019-2020
 
Bovenaan