Beloftenteams in de piramide

noordooster

Well-known member
Klopt, maar waar het dan om gaat is hoe juist Ajax aan dergelijke spelers komt. Juist door goed op te leiden dus.

Ze zullen bij Ajax vast en zeker jeugdspelers goed opleiden, maar die spelers worden ook vaak bij andere clubs vandaan gehaald als ze al een groot talent zijn. ( Frenkie de Jong, de Ligt, van de Beek enz. )
Daarbij schijnt het zo te zijn , dat er ook ontzettend veel jongens op een gegeven moment weg moeten uit de jeugdopleiding van Ajax.
En verder haalt een club als Ajax toch ook nogal wat spelers als senior van andere clubs, vaak voor veel geld, zoals Tadic, Ziyech, Tagliafico, Neres, Huntelaar, Alvarez , Martinez, Promes enz.
Misschien wel logisch allemaal, maar toch ook wat kanttekeningen als je zegt, dat Ajax aan zijn spelers komt door goed op te leiden.
 

Fregge

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het je geloofwaardigheid goed doet als je Derksen gaat citeren, no.
 

noordooster

Well-known member
Die ga ik onthouden, Fregge. Had ik nog nooit gehoord.
Wat Derksen betreft, ik ben het lang niet altijd met hem eens, soms wel.
Ondanks dat ik het vaak ook met hem oneens ben, waardeer ik het wel dat hij niet praat met meel in de mond en ronduit zijn mening geeft.
 

SanMark.

Well-known member
Die ga ik onthouden, Fregge. Had ik nog nooit gehoord.
Wat Derksen betreft, ik ben het lang niet altijd met hem eens, soms wel.
Ondanks dat ik het vaak ook met hem oneens ben, waardeer ik het wel dat hij niet praat met meel in de mond en ronduit zijn mening geeft.

:cab:
 

bqandy

Well-known member
Helder! Ben benieuwd, lees het graag als je meer weet.

Nou. Het klopt dat de clubs gevraagd zijn om mee te doen aan een O-21 competitie. Maar er is nog geen ja gezegd. De vier amateurclubs gaan er over nadenken en over mee praten wat de voor en nadelen zijn. Want iedere week kanonnenvoer bijvoorbeeld is natuurlijk niet echt leuk.
In die competitie kunnen dus ook de spelers van de amateurclubs mee doen die bv bij het eerste op de bank gezeten hebben. Er is dus niet gekeken waar de O-19 speelt, maar meer een combi van een goede jeugdopleiding en hoe hoog het eerste speelt. En ook welke clubs belangstelling hadden getoond.
 

Deathprod

Active member
Goed nieuws voor Feyenoord. KNVB gaat blijkbaar een uitzondering voor de Rotterdammers maken om naar de KKD te kunnen promoveren.


De nieuwe directie breekt met dat besluit. 'We hebben de ambitie om met het tweede elftal zo snel mogelijk tot de voetbalpiramide toe te treden', vertelde Koevermans.

De gesprekken met de KNVB lopen inmiddels. Op welke termijn Feyenoord met het tweede elftal zal instromen, moet zich nog uitwijzen. Het doel is om na toetreding zo snel mogelijk te promoveren naar de Keuken Kampioen Divisie, waarin nu de beloftenteams van Ajax, AZ, PSV en FC Utrecht zitten.

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-wil-met-beloften-zo-snel-mogelijk-de-eerste-divisie-in
 

Forza AZ

Well-known member
Goed nieuws voor Feyenoord. KNVB gaat blijkbaar een uitzondering voor de Rotterdammers maken om naar de KKD te kunnen promoveren.
Ze zullen dan toch echt in de Derde Divisie moeten beginnen. Daar is nu al gewoon plek, omdat er in de Derde Divisies 4 plaatsen voor belofte-teams gereserveerd zijn en er op dit moment maar 2 in zitten.

Tussen de Tweede en Eerste Divisie is op dit moment geen promotie mogelijk, maar dat kan natuurlijk veranderd worden voor de volgende seizoenen.
 

Deathprod

Active member
Niet eerder dan 2023 dan. Want ze gaan komende maand besluiten om de poort nog voor minimaal 3 jaar gesloten te houden. Maar ik verwacht dat ze voor Feyenoord een uitzondering gaan maken als je die stelligheid zo leest, en daarmee dan ook voor de andere beloften die dan wel kunnen promoveren/degraderen.
 

Batigoal

Well-known member
Of gewoon een Eerste Divisie met 19 teams.

Of in plaats van Dordt, want de helft van de selectie daar is al (ex-)Feyenoord en financieel is de toekomst niet fleurig.
 

JMD

Well-known member
Als Feyenoord toetreedt met een Jongteam krijg je 5 Jongploegen... En geen totaal van 19 Bati, maar 21... Want er zitten al 20 ploegen in de KKD.
 

Atreides

Well-known member
Of gewoon een Eerste Divisie met 19 teams.

Of in plaats van Dordt, want de helft van de selectie daar is al (ex-)Feyenoord en financieel is de toekomst niet fleurig.

Zo?n constructie als in Spanje zou wel geinig zijn. Berghuis verpatsen en Dort kopen.
 

Joost

Well-known member
Niet eerder dan 2023 dan. Want ze gaan komende maand besluiten om de poort nog voor minimaal 3 jaar gesloten te houden. Maar ik verwacht dat ze voor Feyenoord een uitzondering gaan maken als je die stelligheid zo leest, en daarmee dan ook voor de andere beloften die dan wel kunnen promoveren/degraderen.

Ik denk eerder dat ze de kampioen van de onder 23 competitie zullen laten promoveren naar de Eerste Divisie ipv het laagsteindigende beloftenteam.
 

Forza AZ

Well-known member
Niet eerder dan 2023 dan. Want ze gaan komende maand besluiten om de poort nog voor minimaal 3 jaar gesloten te houden. Maar ik verwacht dat ze voor Feyenoord een uitzondering gaan maken als je die stelligheid zo leest, en daarmee dan ook voor de andere beloften die dan wel kunnen promoveren/degraderen.

Dat kunnen ze best tussentijds weer wijzigen, dat is de laatste jaren wel vaker gedaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik denk eerder dat ze de kampioen van de onder 23 competitie zullen laten promoveren naar de Eerste Divisie ipv het laagsteindigende beloftenteam.

En dan de belofte-teams uit de Tweede en Derde Divisie halen, en de O23-competitie als "Tweede Divisie B" beschouwen?
 
Bovenaan