Beloftenteams in de piramide

Sensini

Well-known member
Echt waar , Fregge ? Dat had ik nog niet gelezen.
Kun je me een link sturen waar staat dat de KNVB dat heeft beslist ?
Nog niet beslist, maar dit is vast een stille hint:

"In de jaren dat ?de Rippers? aan hun opmars bezig waren, is er het nodige veranderd rondom de club. Veel clubs in West II verkozen de zaterdag boven de zondag, waardoor veel regioclubs geen tegenstander meer zijn van SV ROAC. "Dat is heel jammer. Ik hoop dat de KNVB nog eens wil kijken naar de optie om weekendvoetbal in te voeren waarbij er dus competities zijn met zaterdag- en zondagclubs. Wij staan daar positief tegenover. Zolang wij onze thuiswedstrijden maar op zondag kunnen blijven spelen."
"

https://www.knvb.nl/nieuws/amateurv...1/sv-roac-van-de-vijfde-naar-de-eerste-klasse

noordooster

Well-known member
Ja, dit is een beetje een variant op weekendvoetbal waarop de thuisploeg de speeldag bepaalt.
En dat op de enige echte offici?le KNVB-site.
En dan als volgende stap wellicht alles op zondag , zoals Fregge al weet.

Deathprod

Well-known member
'Zo'n nieuwe competitie leek iedereen een goed idee te vinden. Tijdens onze rondgang was er maar ??n club die het niet in haar visie vond passen. Nu we een voorstel hebben gestuurd voor het seizoen 2020/21, blijkt een groot deel van de clubs het te zien zitten, maar toch ook een klein deel niet. Ook hiervoor geldt: de clubs beslissen uiteindelijk zelf. Zoals bij veel onderwerpen zie je dat dit door uiteenlopende belangen niet altijd consensus oplevert.'

Ik dacht dat het al zeker was, maar ze gaan 3 december over stemmen.

https://www.vi.nl/nieuws/knvb-wil-nieuwe-competitie-lanceren-voor-spelers-onder-21-jaar

noordooster

Well-known member

" Maar je kan wel invullen welke clubs niet zo'n behoefte hebben aan een nieuwe competitie Onder-21.
Ongetwijfeld gaat dat om de clubs die nu met een Jong-team in de Keuken Kampioen Divisie spelen. "

Lijkt me een goed idee, zo'n sterke O-21 competitie.
Maar beter zou zijn een sterke beloftencompetitie met goede regels waaraan alle BVO's deelnemen, dan kan men ook iets doen aan het kennelijke probleem dat die " uitstraling mist " en dan ben je ook af van beloftenteams in standaardcompetities.
Want ik begrijp, dat het niet de bedoeling is, dat zo'n O-21 competitie er komt naast de huidige beloftencompetitie.

noordooster

Well-known member
"Nu komen veel jongens na Onder-19 te zwemmen tussen beloften en eerste elftal."

Moet dit niet zijn, dat ze komen te zwemmen tussen O-19 en beloften ?

Satyr

Administrator
Forumleiding
De KNVB moet eens stoppen met altijd maar aan alles en iedereen te vragen en iets gaan bepalen.

noordooster

Well-known member
Dat in zo'n jeugdcompetitie behalve BVO's ook amateurclubs mee mogen doen , lijkt me vrij normaal.
Ook nu spelen er O-19 en O-17 teams van amateurclubs in competities tegen teams van BVO's.

Het lijkt me, dat ook amateurclubs het sportief moeten verdienen in zo'n klasse mee te mogen doen....geen willekeur.

Toen destijds enkele beloften voor het eerst mee mochten doen in de eerste divisie waren er daarvoor enkele andere beloftenteams hoger ge?indigd in de beloftencompetitie.
Als hoger ge?indigde clubs er van af zien, komen andere teams in aanmerking.

Fregge

Well-known member
Als teams van amateurclubs in een BVO-competitie mogen spelen, waarom mogen teams van BVO-clubs niet meedoen in een amateurcompetitie?

noordooster

Well-known member
Als teams van amateurclubs in een BVO-competitie mogen spelen, waarom mogen teams van BVO-clubs niet meedoen in een amateurcompetitie?

Wanneer jeugdteams van amateurs in eenzelfde competitie spelen als jeugdteams van BVO's vind ik dat geen probleem.
Dat is al heel lang zo en daar heeft volgens mij ook niemand bezwaar tegen.

Ik vind dat wezenlijk anders als dat reserveteams /jeugdteams of beloftenteams van BVO's ( of andere amateurs ) mee zouden mogen doen in standaardcompetities. Daarvan zijn velen geen voorstander.
De redenen daarvoor zijn hier al diverse malen beschreven.

de waan

Well-known member
Er zou ook ruimte zijn voor vier amateurclubs, waarvan Alphense Boys er ??n is. Ook AFC, Be Quick 1887 en Koninklijke HFC zouden de mogelijkheid hebben om deel te nemen.

https://www.studioalphen.nl/nieuws/...lijk-nieuwe-onder-21-competitie-met-profclubs

Hoe zou dat bepaald zijn, dat juist deze clubs er voor in aanmerking komen? De onder 19 van Be Quick bijvoorbeeld speelt "maar" in de Derde Divisie.

De andere drie namen zijn op zich logisch, maar het hadden net zo goed Spartaan'20 of Zeeburgia kunnen zijn, om er maar een paar te noemen.

noordooster

Well-known member
Hoe zou dat bepaald zijn, dat juist deze clubs er voor in aanmerking komen? De onder 19 van Be Quick bijvoorbeeld speelt "maar" in de Derde Divisie.

De andere drie namen zijn op zich logisch, maar het hadden net zo goed Spartaan'20 of Zeeburgia kunnen zijn, om er maar een paar te noemen.

Zoiets zei ik ook :
Het lijkt me, dat ook amateurclubs het sportief moeten verdienen in zo'n klasse mee te mogen doen....geen willekeur.

Overigens gaat het om een O-21 competitie en in die leeftijdsgroep zijn er bij mijn weten op dit moment geen competities.
Dus welke criteria hanteert de KNVB om amateurclubs wel of niet toe te laten tot zo'n nieuwe competitie ?
Je kunt bv kijken naar hoe hoog de O-19 speelt, maar dat hoeft niks te zeggen over kwaliteiten van een O-21 .

Bovenaan