van der Zee geeft in het interview aan, dat de komst van de beloftenteams is geaccepteerd en hij zet degenen die dat niet zo zien zitten weg als schreeuwerds.
Nou meen ik me enkele enqu?tes te herinneren, die aangeven, dat de clubs die beloftenteams niet zo zagen zitten, ook nog in 1 van begin dit jaar.
Maar wellicht wordt er nu anders over gedacht ?
Ik heb later dit jaar geen raadpleging over dat onderwerp gezien , of is bij van der Zee de wens de vader van de gedachte ?
Mijn mening over beloften in standaardcompetities zal er niet door veranderen.
Ik vind dat ze in een eigen beloftencompetitie moeten spelen.
En overigens vind ik het verwerpelijk de tegenstanders van beloftenteams in standaard competities weg te zetten als schreeuwerds.
En dat de kok mij daarom ook graag voor schreeuwer wil uitmaken verbaast me niks.
Hij zit uiteraard toch al vaak op 1 lijn met zondagmarionet van der Zee
Maar de kok neem ik nauwelijks serieus, als hij tegen alle stromen in blijft pleiten voor het meedoen van tweede elftallen van (zondag) hoofdklassers in standaardcompetities.
Overigens noemt van der Zee wel ook de argumenten van geen uitpubliek, de achterafveldjes en de lagere recettes.
Van der Zee wil alleen 4 beloftenteams in de eerste en 2in de tweede divisie omdat zulke beloften " er baat bij hebben "
Dat laatste is niet bewezen ( zie ook de overzichten van Joost ), maar het verwondert mij niet, dat de man hiermee komt.
Verder gaat het ook voorbij aan het feit, dat de andere standaardclubs in de eerste en tweede divisie er helemaal niks aan hebben, sterker nog, erdoor worden benadeeld.
En ook blijft die grens van 6 beloftenteams in totaal, vrij arbitrair.
Dat die 6 BVO's liever hun beloften in standaardcompetities met veel publiek enz. willen laten spelen verbaast me ook niet, net zo min als dat die beloften dat wel mooi vinden.