Beloftenteams in de piramide

Fregge

Well-known member
Ik heb oa jong Twente - HHC gezien op een winderig achteraf veldje met meer HHC- dan Twente supporters.
En zo'n ervaring is niet uniek.

Dat weet ik ook wel ;) De wedstrijd die ik aanhaalde was de kampioenswedstrijd. Al zijn mijn persoonlijke ervaringen dat er best genoeg man langs de kant staan bij een potje van Jong. Alleen ervaren bij Jong Volendam dat het veel minder was dan normaal.

De veelvuldig genoemde argumenten tegen beloftenteams in standaardcompetities wegen voor mij zwaarder dan argumenten voor.

En voor mij is het andersom, het enige verschil tussen jou en mij, noord-ooster, is dat ik me de frustratie wel kan indenken die er is rondom bijvoorbeeld de invulling van een Jong-elftal. Dat de ene dag een elftal sterker is dan een ander elftal. Daarom zou mijn voorkeur ook zijn om met 2 vaste selecties te werken, waarbij je niet omhoog mag (van Jong naar 1, van O19 naar Jong of 1 mag wel waarbij 1 wedstrijd wel bindend is). Aan de andere kant: Ajax 1 speelde vorig jaar ook tegen Heracles met een half B-elftal en was ook gewijzigd op verschillende posities, maar dat mag dan wel ineens.

En ik vind, net als vele anderen, dat beloftenteams in een eigen beloftencompetitie moeten spelen.

En ik vind het een leuke toevoeging in de competitie.

de waan

Well-known member
Alleen ervaren bij Jong Volendam dat het veel minder was dan normaal.

Den Bosch was ook wel heel erg. Die wedstrijd had beter op de achteraf-veldje gepast dan in De Vliert. De Graafschap was dan wel weer aardig op het knusse veldje van GWVV.

Zolang ze een beetje met vaste selecties spelen, kan ik er prima mee leven.

Fregge

Well-known member
Best zonde dat dat zo gescheiden is. Zouden ze vaker moeten doen, zaterdagploegen op zondag laten voetballen.

Unregistere

Well-known member
Mijn ervaring qua velden is op zich best positief. Okee, bij Jong Almere en Jong Volendam is het stadion vrij leeg en vooral op winterse dagen is dat niet top qua sfeer, maar het terrein zelf is natuurlijk perfect. Lekker grote kleedkamers ook, altijd een plusje.

Verder vond ik Corpus den Hoorn, waar Jong FC Groningen speelde, echt prima. En het terrein waar wij in de derde divisie speelden tegen Jong FC Twente was ook top. Was bij een amateurclub, met een fraaie oude tribune.

Die twee terreinen spraken mij meer aan dan de complexen van sommige amateurclubs in de derde divisie.

SanMark.

Well-known member
Mijn ervaring qua velden is op zich best positief. Okee, bij Jong Almere en Jong Volendam is het stadion vrij leeg en vooral op winterse dagen is dat niet top qua sfeer, maar het terrein zelf is natuurlijk perfect. Lekker grote kleedkamers ook, altijd een plusje.

Verder vond ik Corpus den Hoorn, waar Jong FC Groningen speelde, echt prima. En het terrein waar wij in de derde divisie speelden tegen Jong FC Twente was ook top. Was bij een amateurclub, met een fraaie oude tribune.

Die twee terreinen spraken mij meer aan dan de complexen van sommige amateurclubs in de derde divisie.

Hmm een ervaringsdeskundige die wat anders zegt dan de mening van NO .

noordooster

Well-known member
De accommodaties en de armzalige hoeveelheid thuispubliek, zoals bij jong Fc Twente, vormen natuurlijk maar enkele van de bezwaren die velen hebben tegen het meedoen van beloftenteams in standaardcompetities op welk niveau dan ook.
Maar er zijn er ook voor wie die bezwaren wat minder tellen, zoals bv unregistere.

Fregge

Well-known member
De accommodaties en de armzalige hoeveelheid thuispubliek, zoals bij jong Fc Twente, vormen natuurlijk maar enkele van de bezwaren die velen hebben tegen het meedoen van beloftenteams in standaardcompetities op welk niveau dan ook.
Maar er zijn er ook voor wie die bezwaren wat minder tellen, zoals bv unregistere.

Ja, maar het gaat toch om het voetbalinhoudelijke? Niet om dat er wel genoeg man langs de kant staat?

JMD

Well-known member
Ja, maar het gaat toch om het voetbalinhoudelijke? Niet om dat er wel genoeg man langs de kant staat?

Nee joh... NO vindt het vooral belangrijk hoeveel man er langs de kant staat. Of dat aantal klopt is alleen van belang als het om de zondagploegen gaat, de zaterdagploegen mogen van hem gerust een paar 100 man te veel als toeschouwers opgeven.

de Kok

Member
Nee joh... NO vindt het vooral belangrijk hoeveel man er langs de kant staat. Of dat aantal klopt is alleen van belang als het om de zondagploegen gaat, de zaterdagploegen mogen van hem gerust een paar 100 man te veel als toeschouwers opgeven.

Ik lees vanochtend een interview met directeurtje vd Zee en die meldt dat de meeste amateurclubs in de 2e divisie heel tevreden zijn met de deelname van de belofteteams. Dat is toch wat anders dan wat NO hier regelmatig meldt.
vd Zee heft het over schreeuwers, maar dat is NO toch niet?
Hij heeft zijn argumenten en die draait hij af als een grammofoonplaat tot vervelends toe, maar dat mag.

Maar goed, vd Zee zit dus niet op zijn lijn en dat lijkt me nogal wat.

Joost

Well-known member
Van der Zee is in de ogen van N-O toch vooral een marionet van het zondagvoetbal.

Maar terug naar het enige waar het om draait want al die kulargumenten vervuilen de werkelijke discussie; ik wacht nog steeds op iemand die kan aantonen dat het Nederlandse voetbal in zijn geheel sportief baat heeft gehad bij de instroom van de beloften in de Eerste Divisie.

SanMark.

Well-known member
Sinds de invoering heeft Ajax een finale EL en halve finale CL gehaald. Lijkt mij meer dan genoeg argumenten.

Bovenaan