Beloftenteams in de piramide

Unregistere

Well-known member
Ja, kennelijk is die vraag alleen voorgelegd aan de clubs in de Derde Divisie.

Op zich ook niet onlogisch hoor. Mij maakt het niet zo gek veel uit. 34 duels is best veel, maar de meeste trainers gaan bij een inkrimping naar zestien clubs echt geen vier vrije zaterdagen (of zondagen) geven, dus dan kan je net zo goed competitie spelen.

de Kok

Member
De discussies over allerlei onderwerpen blijven toch een herhaling van opmerkingen.
de KNVB verwijten dat ze van alles laten liggen lijkt mij ook net iets te gemakkelijk, want het zijn toch vooral clubs die in vele van die onderwerpen een belangrijke rol spelen.
Leuk en soms lachwekkend die discussies en jammer voor de enkeling die denkt dat alles nu fout gaat en dat nadrukkelijk herhaalt maar waarnaar dus in het geheel niet wordt geluisterd.

Ook ik ben van mening dat de opzet voor de piramide verandering mooi was en ik ga zelfs verder. Het was nog mooier voor de invoering van de hoofdklasse.

Joost

Well-known member
Henk de Jong heeft helemaal nooit met De Graafschap tegen Matthijs de Ligt gespeeld.

In het betreffende seizoen speelden bij Jong Ajax tegen De Graafschap Nouri en Mazraoui beide duels mee, in Amsterdam ook nog van de Beek en in Doetinchem ook nog Neres en de Jong.

Alle andere spelers uit beide duels zijn samen niet aan 5 basisplaatsen bij Ajax 1 gekomen.

Sensini

Well-known member
Promotie/degradatieregeling beloften tussen Eerste Divisie, Tweede Divisie en Onder-21 competitie kwam ik toevallig tegen op

"Promotie/degradatie regels zijn bekend voor beloften tussen KKD, Tweede Divisie en O21 competitie. 

Promoveren KAN maar gebeurt niet altijd.

Indien alle beloftenteams in de bovenste helft van de competitie eindigen (KKD = top 10, 2e Div = top 9), dan vindt er geen promotie/degradatie plaats.
Indien het laagste beloftenteam in de onderste helft van de competitie eindigt maar NIET op de laatste twee plekken EN een beloftenteam een niveau lager kampioen is geworden (in 2e Div of O21 Div 1). Dan volgt een beslissingswedstrijd (thuis en uit).
Indien een beloftenteam op de laatste twee plekken eindigt EN het beloftenteam op het lagere niveau eerste of tweede eindigt, dan vindt er promotie plaats.
Degradatie uit de KKD volgt ook indien het eerste elftal degradeert uit de Eredivisie. "

Deathprod

Well-known member
Zijn de teams in de KKD nu ook Onder 21 geworden? Hoe zit het met de reservecompetitie? Is die nu opgeheven?

Deathprod

Well-known member
Het blijft dan toch wat onhandig dat het niet allemaal gelijk is getrokken. Maar een extra motivatie voor de jongens van 21 en ouder bij de beloften in de KKD, want degradatie staat ook vaak gelijk aan ontslag. :D

Ee6g_eKX0AIlI6n

Het is ook wat onzinnig dat je met een beloftenteam op het 6e niveau het hele land door moet (MVV - Be Quick).
Ik verwacht dat ze die lagere divisies komend seizoen samen gaan voegen en regionaal gaan indelen. (KNVB Groen)

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Het blijft dan toch wat onhandig dat het niet allemaal gelijk is getrokken. Maar een extra motivatie voor de jongens van 21 en ouder bij de beloften in de KKD, want degradatie staat ook vaak gelijk aan ontslag. :D

Ee6g_eKX0AIlI6n

Het is ook wat onzinnig dat je met een beloftenteam op het 6e niveau het hele land door moet (MVV - Be Quick).
Ik verwacht dat ze die lagere divisies komend seizoen samen gaan voegen en regionaal gaan indelen. (KNVB Groen)

Bij de Onder 23 competitie is er, na de splitsing in niveau, wel regionaal ingedeeld. Maar dat is daar ook wat makkelijker omdat er meer teams deelnemen.

de Kok

Member
inderdaad een heel reis gebeuren nu ook al bij de jeugd.
Duurzaamheid is een begrip dat in Zeist nog niet is doorgedrongen.
in de totale piramide is daar nog veel te winnen.

Unregistere

Well-known member
Toch wat lichte onvrede bij Feyenoord over de P/D regeling vanuit de Onder 21 competitie naar de tweede divisie.

Forza AZ

Well-known member
Toch wat lichte onvrede bij Feyenoord over de P/D regeling vanuit de Onder 21 competitie naar de tweede divisie.

Is ook al bekend hoe de promotie/degradatie van de beloftes tussen de Eerste Divisie en Tweede Divisie eruit ziet?

Forza AZ

Well-known member
Is ook al bekend hoe de promotie/degradatie van de beloftes tussen de Eerste Divisie en Tweede Divisie eruit ziet?
Ik heb het al gevonden (https://www.knvb.nl/downloads/bestand/23549/pd-regeling-beloftenteams-in-voetbalpiramide-01082020):

Het laagste belofteteams in de Eerste Divisie kan degraderen:

Opties:
1) ze zijn 4e-10e --> geen degradatie
2) ze zijn 11e-18e + belofteteam op 1e plaats Tweede Divisie --> promotie/degradatie wedstrijden
3) ze zijn 19e-20e + belofteteam op 1e of 2e plaats Tweede Divisie --> degradatie

Deathprod

Well-known member
De KNVB blijft het zichzelf altijd lastig maken door maar te blijven polderen. 2 beloften in de 2e Divisie is helemaal niet werkbaar. Ze hadden daar een maximum van 4 moeten instellen of ze er allemaal uit moeten halen, en dan promotie/degradatie tussen de KKD en de Onder 21.

Fregge

Well-known member
Als clubs het hoogste niet willen nastreven wat ze met hun club kunnen bereiken hebben ze ook niets te zoeken in de Tweede Divisie.

SanMark.

Well-known member
Dat willen clubs uit de tweede divisie niet wordt gezegd.
Je moet voorkomen, dat een aantal kampioenskandidaten van de tweede divisie zijn best gaat doen om niet bovenaan te eindigen als de consequentie is dat ze dan moeten promoveren
Ze hebben niets te willen. Als je al geen kampioen wil worden, hoef je ook geen tonnen te investeren in je selectie. Lekker weer in de 5de klasse laten beginnen.

Bovenaan