Beloftenteams in de piramide

Joost

Well-known member
https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-a..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Regels iets aangepast. Op zich wel logisch, maar het had ook op een andere manier bereikt kunnen worden imo. Want waarom is het in hemelsnaam nodig dat je 11 reserves op de bank hebt zitten? Breng dat aantal terug tot 7 en je speelt direct al 4 spelers vrij voor je Jongteams.

Of een nog veel makkelijkere oplossing; laat de beloften hun thuiswedstrijden ook op vrijdagavond spelen. Andersom was het namelijk geen probleem.

JMD

Well-known member
Of een nog veel makkelijkere oplossing; laat de beloften hun thuiswedstrijden ook op vrijdagavond spelen. Andersom was het namelijk geen probleem.

Precies. Maar dat zal FOX niet leuk vinden, die vinden die maandagavondduels met Jongploegen wel leuk...

Simon

Administrator
Forumleiding
Waarom mogen de jong ploegen eigenlijk op de maandag spelen?
Er is een afspraak tussen de KNVB en de tv-stations dat een aantal wedstrijden per speelronde op maandag gespeeld kunnen worden en dan rechtstreeks op tv uitgezonden kunnen worden.
De gewone clubs willen dat niet, want zij spelen liever in het weekend en de reserve-elftallen willen dat juist w?l, omdat spelers dan mee mogen doen bij de reserves als ze op zaterdag of zondag bij de wedstrijdselectie van het 1e in de Eredivisie hebben gezeten andersom mag dit niet als het reserve-team op vrijdag heeft gespeeld.

Joost

Well-known member
Er is een afspraak tussen de KNVB en de tv-stations dat een aantal wedstrijden per speelronde op maandag gespeeld kunnen worden en dan rechtstreeks op tv uitgezonden kunnen worden.
De gewone clubs willen dat niet, want zij spelen liever in het weekend en de reserve-elftallen willen dat juist w?l, omdat spelers dan mee mogen doen bij de reserves als ze op zaterdag of zondag bij de wedstrijdselectie van het 1e in de Eredivisie hebben gezeten andersom mag dit niet als het reserve-team op vrijdag heeft gespeeld.

Ik was in de veronderstelling dat de vrijdagavond de afspraak was. Anders hadden Volendam en sparta gewoon op zondag kunnen spelen.

Deathprod

Well-known member
https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-a..._medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Regels iets aangepast. Op zich wel logisch, maar het had ook op een andere manier bereikt kunnen worden imo. Want waarom is het in hemelsnaam nodig dat je 11 reserves op de bank hebt zitten? Breng dat aantal terug tot 7 en je speelt direct al 4 spelers vrij voor je Jongteams.

Het mooiste was natuurlijk als ze met een vaste selectie hadden moeten spelen komend seizoen. Bijvoorbeeld een selectie van 18 spelers + 5 vaste beloften (Onder 21 of 23) uit het eerste aanwijzen die mogen pendelen. Dan ben je van dat gezeur af dat de beloften 50 verschillende spelers inzetten per seizoen. Lijkt mij een stuk eerlijker.

Simon

Administrator
Forumleiding
Wat mij betreft voeren ze dezelfde regel in die geldt voor clubs in het amateurvoetbal met A-categorie en B-categorie elftallen, maar dan met een strenge grens van 5 wedstrijden ofzo.

Deathprod

Well-known member
Ik zag dat ze komend seizoen in Belgie ook met een Onder 21 competitie gaan starten. Ook met een aantal restricties.

"In de samenstelling van de kernen voor deze competitie komt duidelijk de focus op de postformatie naar voor. Zo zullen er steeds 7 spelers gevormd in ons land op het terrein moeten staan en zal elke kern van 18 spelers minstens 15 U21 spelers moeten tellen. Clubs mogen 2 U-23 spelers selecteren en slechts 1 oudere speler."

Is het trouwens de bedoeling dat die nieuwe Onder 21 competitie ook voor de amateurs gaat gelden? Zodat je dus een zelfde piramide krijgt als bij de Onder 19?

de waan

Well-known member
De amateurs worden er wel bij betrokken, dus dat denk ik wel. Alleen leeft daar dan weer vooral de wens er een onder-23 competitie van te maken.

de Kok

Member
De amateurs worden er wel bij betrokken, dus dat denk ik wel. Alleen leeft daar dan weer vooral de wens er een onder-23 competitie van te maken.

En wat wordt dan de speeldag bij die teams? Jeugdvoetbal is allemaal op de zaterdag? Wordt een interessante zoektocht ook in relatie tot de zat/zon discussie

Pascallovic

Well-known member
Fantastisch plan. De winnaar van de onder 21 competitie krijgt een ticket voor de Youth League wat een onder 19 competitie is. Als kampioen van de onder 19 competitie verdien je geen plek in de Youth League, het onder 21 elftal waarvan de helft niet mee mag doen wel.:duim:

Laatst bewerkt:
Bovenaan