Beloftenteams in de piramide

Deathprod

Well-known member
De regels zijn hetzelfde, enkel de praktische uitwerking ervan is op dit moment anders.
Talenten van Almere of Volendam kunnen vrijdags bij het eerste op de bank zitten. Bij Vitesse kan dat meestal niet omdat het eerste op dezelfde dag speelt.

Dat probleem krijgt Sparta dus ook als ze promoveren naar de Eredivsie. Het is in de huidige vorm makkelijker voor KKD clubs om een beloftenteam in de piramide te behouden dan voor Eredivisie teams.

JMD

Well-known member
Kan iemand even een actueel lijstje posten van Jongploegen die zich uit de 2e/3e/HK terugtrekken na dit seizoen. Ik ben de draad kwijt.

Deathprod

Well-known member
reserve.png

De situatie met Den Bosch en Achilles is volgens mij nog niet helemaal duidelijk. Er waren ook plannen om een Ere en 1e Divisie te maken bij de reserve competitie en niet meer de regionale indelingen zoals dit seizoen. Dan is het nog wel onduidelijk in welke divisie Vitesse en Groningen geplaatst gaan worden. En wellicht degradeerd Feyenoord dan ook naar die lagere divisie?

Unregistere

Well-known member
Volgens Bas Kammenga (communicatie-medewerker FC Groningen) gaat Jong ADO Den Haag naar de Derde Divisie:
https://twitter.com/donar2014/status/1130864058083741696

Onze aanvoerder, werkzaam bij ADO Den Haag, had het hier gisteravond ook over. Maar ik weet niet of hij dat zei op basis van deze tweet of dat ze er intern over gesproken hadden. Zal ik hem nog eens vragen.

EDIT: Inmiddels gevraagd en hij gaf aan dat ze inderdaad de mogelijkheden onderzoeken momenteel.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Uit een analyse van PSG blijkt dat het reserveteam niet langer bijdraagt aan de ontwikkeling van talenten. Veel beloftevolle spelers slaan het tweede elftal over en maken vanuit PSG Onder 19 jaar direct de stap naar het eerste elftal.

In Frankrijk komt de grootste club tot inzicht.

Batigoal

Well-known member
Paris Saint-Germain is zowat de club met de minste eigen jeugd, daar waar bijna alle andere clubs in Frankrijk wel een gestage doorstroming hebben. Lijkt me het meest sterke voorbeeld.

Deathprod

Well-known member
Vorige maand stond er in de Volkskrant dat de Eredivisie CV binnen een aantal jaren wil werken naar een Eredivisie en Eerste Divisie met 16 clubs. De Eerste Divisie inclusief 2 beloftenteams. Ik denk dat ze daar stapje voor stapje naar toe willen gaan.. Als de onder 21 competitie van start gaat verwacht ik nog meer overstappers omdat het een stuk goedkoper is tov de piramide. Bij Utrecht loopt denk ik ook te weinig talent rond om het beloftenteam in de Eerste Divisie rendabel te houden, dus die zie ik ook nog wel overstappen volgend seizoen.

Deathprod

Well-known member
Onze aanvoerder, werkzaam bij ADO Den Haag, had het hier gisteravond ook over. Maar ik weet niet of hij dat zei op basis van deze tweet of dat ze er intern over gesproken hadden. Zal ik hem nog eens vragen.

EDIT: Inmiddels gevraagd en hij gaf aan dat ze inderdaad de mogelijkheden onderzoeken momenteel.

Het is officieel nu. ADO naar de 3e Divisie zondag.

Beloftenteams in de piramide: de buitenlandse alternatieven
https://www.tussendelinies.nl/belofteteams-piramide-buitenlandse-alternatieven

Bovenaan