Beloftenteams in de piramide

Unregistere

Well-known member
Precies, dat lijkt mij bovendien zo gebeurd. Zijn niet zo gek veel clubs meer in die competitie. Sowieso wel handig om iets te weten, want als je de plekken niet opvult met belofteteams, zijn er vermoedelijk langere / andere nacompetities nodig.

de waan

Well-known member
Vrij relevant inderdaad, omdat er vanwege het beoogde extra beloftenteam nu juist een versterkte degradatie is.

Bestaat niet meer

Well-known member
Jong PEC wil niet instappen in piramide, afgelopen winter nog 9 man weggestuurd van beloftenelftal omdat er kwaliteitsimpuls nodig was om die stap wel te maken... Wanbeleid ten top bij PEC!

Joost

Well-known member
Geen PEC dus.

De stand momenteel;
1. NEC 10-17
2. Twente 8-16
3. Emmen 7-15
4. PEC 8-15
5. Heracles 8-12
6. RKC 8-10
7. ADO 7-8
8. Fortuna 7-7
9. Feyenoord 6-4
10. Willem II 7-2

Er blijft weinig meer over.

Sensini

Well-known member
Geen PEC dus.

De stand momenteel;
1. NEC 10-17
2. Twente 8-16
3. Emmen 7-15
4. PEC 8-15
5. Heracles 8-12
6. RKC 8-10
7. ADO 7-8
8. Fortuna 7-7
9. Feyenoord 6-4
10. Willem II 7-2

Er blijft weinig meer over.
Iets klopt niet in deze stand, i.i.g. het aantal wedstrijden van NEC kan nooit 10 zijn want ze spelen maar een halve competitie met 10 ploegen, dus maximaal 9 wedstrijden.

Joost

Well-known member
Iets klopt niet in deze stand, i.i.g. het aantal wedstrijden van NEC kan nooit 10 zijn want ze spelen maar een halve competitie met 10 ploegen, dus maximaal 9 wedstrijden.

Dat is wel apart, ik had het hier vandaan: https://www.transfermarkt.nl/beloften-eredivisie/tabelle/wettbewerb/NLBE/saison_id/2018

Op teletekst staat deze stand;

1. Twente 9-19
2. Emmen 8-18
3. NEC 9-17
4. PEC 7-12
5. Heracles 9-12
6. RKC 9-11
7. ADO 8-18
8. Fortuna 7-7
9. Feyenoord 6-4
10. Willem II 8-3

Sensini

Well-known member

Dat is wel apart, ik had het hier vandaan: https://www.transfermarkt.nl/beloften-eredivisie/tabelle/wettbewerb/NLBE/saison_id/2018

Op teletekst staat deze stand;

1. Twente 9-19
2. Emmen 8-18
3. NEC 9-17
4. PEC 7-12
5. Heracles 9-12
6. RKC 9-11
7. ADO 8-18
8. Fortuna 7-7
9. Feyenoord 6-4
10. Willem II 8-3
Die staat ook op voetbal.nl.

Unregistere

Well-known member
Feyenoord moet zich echt dood schamen.

Die hebben het laten lopen toen ze spelers naar FC Dordrecht stuurden. Maar wel een erg matige stand inderdaad.

Maar als we even uitgaan van het feit dat Jong FC Groningen stopt en Jong FC Den Bosch hoogstwaarschijnlijk geen eerste of tweede wordt.... Dan heb je dus al twee teams nodig ter aanvulling. Als Jong Vitesse ook stopt zelfs drie.

Van FC Twente en PEC Zwolle weten we sowieso dat ze niet willen. Dan blijven er nog 8 over, maar de spoeling is dun. Je leest ook nergens iets over clubs die wel willen. Gaat nog een echte puzzel worden voor de bond, denk ik.

Joost

Well-known member
Gaat nog een echte puzzel worden voor de bond, denk ik.

Vandaar mijn verwachting dat de plekken komend seizoen even leeg blijven.

Dan worden na seizoen 19/20 alle beloftenteams uit de 2e en 3e divisie geschrapt en naar de onder 21 competitie gedaan die dan aansluiting krijgt op de 1e Divisie. Daarmee kleinere poules of versterkte promotie bij de 2e en 3e divisie.

Unregistere

Well-known member
Ja, maar 'leeg' in de zin van 'echt leeg', dus dat een competitie met 17 clubs start of 'leeg' in de zin van 'niet ingevuld door beloften, maar door amateurclubs'?

Joost

Well-known member
Okee. Dat zou ik eerlijk gezegd wel een zeer opmerkelijke oplossing vinden. Maar je weet het nooit met de KNVB.

Als ze weten dat ze het een jaar later fatsoenlijk op gaan lossen lijkt het me wel een prima idee hoor. Daarmee voorkom je ook ellenlange nacompetitie voor lagere klassen.

de waan

Well-known member
Die nacompetitie is (zeker op zondag) toch al ieder jaar een hele onderneming met al die overstappende en stoppende clubs. Die paar op te vullen plekjes van de beloften kunnen er dan ook nog wel bij.

Verder is het raar om een versterkte degradatie door te laten gaan, terwijl de beoogde opvulling er niet komt.

Deathprod

Well-known member
Feyenoord moet zich echt dood schamen.

Welke spelers gebruiken ze eigenlijk voor dat team? Want ik zag dat ze weer verloren hadden. Emmen kan de groep nog winnen, maar geen idee of ze interesse hebben. Ik verwacht eigenlijk dat de meeste teams hun team in de reserve competitie willen behouden. Daarnaast kunnen ze dan ook nog aan de onder 21 competitie gaan deelnemen. Dat lijkt me een prima combinatie om vrijwel alle spelers speeltijd te geven omdat er geen regeltjes zijn.

Unregistere

Well-known member
Welke spelers gebruiken ze eigenlijk voor dat team? Want ik zag dat ze weer verloren hadden.

Voornamelijk junioren. Dit was de opstelling:

Jansen; Reith (80’ Yates), Van Mullem, Hoogenboom, Loshi (67’ Wong-Si-Kwie); G?nd?z, De Mooij, Vlijter (75’ Belarbi); Huijgen, Vicario, Amadin.

Bovenaan