Beloftenteams in de piramide

Deathprod

Well-known member
'Zo'n nieuwe competitie leek iedereen een goed idee te vinden. Tijdens onze rondgang was er maar ??n club die het niet in haar visie vond passen. Nu we een voorstel hebben gestuurd voor het seizoen 2020/21, blijkt een groot deel van de clubs het te zien zitten, maar toch ook een klein deel niet. Ook hiervoor geldt: de clubs beslissen uiteindelijk zelf. Zoals bij veel onderwerpen zie je dat dit door uiteenlopende belangen niet altijd consensus oplevert.'

Ik dacht dat het al zeker was, maar ze gaan 3 december over stemmen.

https://www.vi.nl/nieuws/knvb-wil-nieuwe-competitie-lanceren-voor-spelers-onder-21-jaar

Satyr

Administrator
Forumleiding
De KNVB moet eens stoppen met altijd maar aan alles en iedereen te vragen en iets gaan bepalen.

Fregge

Well-known member
Als teams van amateurclubs in een BVO-competitie mogen spelen, waarom mogen teams van BVO-clubs niet meedoen in een amateurcompetitie?

de waan

Well-known member
Er zou ook ruimte zijn voor vier amateurclubs, waarvan Alphense Boys er ??n is. Ook AFC, Be Quick 1887 en Koninklijke HFC zouden de mogelijkheid hebben om deel te nemen.

https://www.studioalphen.nl/nieuws/...lijk-nieuwe-onder-21-competitie-met-profclubs

Hoe zou dat bepaald zijn, dat juist deze clubs er voor in aanmerking komen? De onder 19 van Be Quick bijvoorbeeld speelt "maar" in de Derde Divisie.

De andere drie namen zijn op zich logisch, maar het hadden net zo goed Spartaan'20 of Zeeburgia kunnen zijn, om er maar een paar te noemen.

Unregistere

Well-known member
Hoe zou dat bepaald zijn, dat juist deze clubs er voor in aanmerking komen? De onder 19 van Be Quick bijvoorbeeld speelt "maar" in de Derde Divisie.

De andere drie namen zijn op zich logisch, maar het hadden net zo goed Spartaan'20 of Zeeburgia kunnen zijn, om er maar een paar te noemen.

Dat vertelt het nieuwsbericht helaas niet. Mogelijk wilden ze wel clubs waarvan het eerste elftal minimaal in de hoofdklasse speelt, geen idee.

Misschien heeft bqandy er al meer over gehoord?

bqandy

Well-known member
Dat vertelt het nieuwsbericht helaas niet. Mogelijk wilden ze wel clubs waarvan het eerste elftal minimaal in de hoofdklasse speelt, geen idee.

Misschien heeft bqandy er al meer over gehoord?

Nee niks. Het bestuur van Be Quick 1887 weet ook van niks.
Het toeval wil dat Alphense Boys zaterdag bij ons op bezoek komt. Dan hoor ik mogelijk meer.

bqandy

Well-known member
Ik weet al wat meer.
Alphense Boys was bij de vergadering en deze vier clubs zijn genoemd om mee te doen in de nieuwe competitie en ze zouden ook allemaal al "ja" gezegd hebben.
Be Quick zou ook bij die vergadering geweest zijn. De technische commissie van BQ belt me nog terug of praat me zaterdag bij.

De Groene Scout

Well-known member
Be Quick 1887, AFC, HFC, Alphense Boys, De Treffers ?, Zeeburgia ?, Spartaan '20 ? .
Is het om mee te mogen doen in die O-21 competitie ook een voorwaarde, dat je zondagclub moet zijn?
Zo ja, waarom ?

Geen voorwaarde, maar zondagclubs staan doorgaans iets opener tegenover vernieuwingen.

SanMark.

Well-known member
Het is wat mij betreft een nogal wijd verbreid misverstand om te denken, dat clubs die hun jeugdteams op een hoog niveau hebben spelen ook de beste jeugdopleiders zijn.
Maar inderdaad er worden van die lijstjes gemaakt van " beste jeugdopleidingen ".
Er zijn kleine en middelgrote clubs die niet de beschikking hebben over heel veel jeugd, die niet goed kunnen selecteren in elke leeftijdsklasse, die niet actief jeugdspelers ronselen en hun standaard jeugdteams niet in de divisies hebben, maar die wel over prima jeugdopleiders en een uitstekende jeugdopleiding beschikken .
Misschien wel betere dan clubs die een A1 kunnen selecteren uit iets van bijna 100 A-junioren.

Maar die hebben daar niets te zoeken.

Unregistere

Well-known member
Ik weet al wat meer.
Alphense Boys was bij de vergadering en deze vier clubs zijn genoemd om mee te doen in de nieuwe competitie en ze zouden ook allemaal al "ja" gezegd hebben.
Be Quick zou ook bij die vergadering geweest zijn. De technische commissie van BQ belt me nog terug of praat me zaterdag bij.

Helder! Ben benieuwd, lees het graag als je meer weet.

Maar die hebben daar niets te zoeken.

Precies. Die kunnen de talentvolle jeugd dan bovendien goed gebruiken voor het eigen eerste elftal.

Deathprod

Well-known member
Alphense Boys zou een rare keus zijn. Die spelen in de hoofdklasse met het eerste. Het lijkt me logischer om clubs te kiezen die zowel de O19 (1e & 2e Divisie) als het Eerste op een hoog niveau hebben (2e & 3e Divisie). Dan hebben clubs als Hercules, IJsselmeervogels en Excelsior Maassluis er meer recht op. Maar wellicht zijn die gevraagd en willen ze niet. Dat is een mogelijkheid.

Bovenaan