Beloftenteams in de piramide

erka

Well-known member
Toch vind ik dat antwoord nog behoorlijk redelijk, vooral door de laatste zin. "Je zult dus zelf een conclusie moeten trekken en dit niet moeten overlaten aan het oordeel van welke christen of voorganger dan ook of iets goed is of slecht."
 

Maasveld

Well-known member
Die ouders uit het eerste verhaal mogen ze wat mij betreft de ouderlijke macht ontnemen. Wat een idioten.

Verder antwoorden de 'kenners' met veel woorden en vage zinnen dat ze het eigenlijk ook allemaal niet weten.

Conclusie: Niet huilen, maar mixen!
 

zwammy

Well-known member
Goedendag zeg, wat heb ik weer genoeg gemist. Maar ik ben het helemaal eens met Niels: HUP zondagvoetbal !!
 

Tobcoach

New member
Als er zoveel tegenstellingen zijn tussen de zaterdag- en de zondagclubs, dan hou je die scheiding vanaf de Derde Divisie toch lekker in stand? Big deal.

Maar accepteer dan als zaterdag- of zondagclub wel dat hoe hoger je speelt, hoe kleiner de kans wordt op derby's. Immers: Derde Divisie is een competitie met landelijke dekking, Hoofdklasse is noord/zuid of oost/west, 1e Klasse wordt al interessanter qua afstanden. Ambitie om hoog te spelen komt dus met een prijs. En als je echt hoog wilt spelen, zoals de Tweede Divisie of misschien zelfs wel hoger, dan zul je als zaterdag- of zondagclub principes moeten loslaten en concessies moeten doen.

En ten aanzien van de promotie/degradatie naar/uit de Tweede Divisie heb ik ook al eerder aangegeven dat je met dynamische promotie/degradatie kan werken. Zorg ervoor dat de competities van Tweede en Derde Divisies eerder zijn afgelopen dan die van de Hoofdklassen en lager, en je weet precies hoeveel zaterdag- en zondagclubs uit de Tweede Divisie degraderen. En daar pas je dan de promotie vanuit de Derde Divisie en lager op aan zodat je volgend seizoen weer netjes twee Derde Divisies hebt met in elke divisie clubs die specifiek op die dag willen voetballen.

Het is zo simpel allemaal....
 

Fregge

Well-known member
Tobcoach, ik denk dat je in je eigen beschrijving wat betreft Derde Divisie en Hoodfklasse al een duidelijke scheidingslijn hebt. Het verschil tussen een landelijke competitie en een regionale competitie. Je kan daar dus al een mooie scheiding maken van het weekendvoetbal in plaats van zaterdag en / of zondag.
 
N

Niels5596

Guest
Zeg Ronald; euh Niels je komt hier zo maar binnen en begint direct allerlei onzin te roepen.
Misschien moet je je eerst even voorstellen: http://www.devoetbalkantine.nl/showthread.php?64-Stel-je-zelf-even-voor

Zo, meneer de Groene Scout gaat mij vertellen hoe ik mij hier moet gedragen? Je zou een stuk geloofwaardiger overkomen als jij je lieve zondagvriendjes terecht zou wijzen met hun tenenkrommende reacties over minderheden in ons land. Over normen en waarden gesproken... en PVV-aanhangers maar klagen dat de nieuwkomers in ons land niet van onze westerse normen en waarden afweten. Die Wilders-aanhangers kijken het liefst ook even op dit forum, misschien dat ze dan ook inzien dat 'eigen volk' er ook wat van kan.
 

Fregge

Well-known member
Zo, meneer de Groene Scout gaat mij vertellen hoe ik mij hier moet gedragen? Je zou een stuk geloofwaardiger overkomen als jij je lieve zondagvriendjes terecht zou wijzen met hun tenenkrommende reacties over minderheden in ons land. Over normen en waarden gesproken... en PVV-aanhangers maar klagen dat de nieuwkomers in ons land niet van onze westerse normen en waarden afweten. Die Wilders-aanhangers kijken het liefst ook even op dit forum, misschien dat ze dan ook inzien dat 'eigen volk' er ook wat van kan.

De Wet van Wilders is de Nederlandse Wet van Godwin.
 

Unregistere

Well-known member
Niels, waar ik wel serieus nieuwsgierig naar ben, is jouw mening over het volgende. Voor aanvang van dit seizoen heeft HSC '21 een proefballonnetje opgelaten omtrent regionale indeling van de derde divisie. Dat is er niet doorheen gekomen. Maar denk jij niet dat het voor Quick Boys interessant had kunnen zijn om bijvoorbeeld tegen Westlandia, Quick en HBS te spelen in plaats van tegen pakweg ACV, ODIN '59 en VVOG? Zeker nadat de derby's met Rijnsburgse Boys en FC Lisse (gepromoveerd) en FC Rijnvogels (gedegradeerd) zijn weggevallen?

Dat was de verdeling geweest die je hier kunt terugvinden: https://www.voetbal247.nl/hsc21-komt-doet-voorstel-voor-nieuwe-indeling-derde-divisie/
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo, meneer de Groene Scout gaat mij vertellen hoe ik mij hier moet gedragen? Je zou een stuk geloofwaardiger overkomen als jij je lieve zondagvriendjes terecht zou wijzen met hun tenenkrommende reacties over minderheden in ons land. Over normen en waarden gesproken... en PVV-aanhangers maar klagen dat de nieuwkomers in ons land niet van onze westerse normen en waarden afweten. Die Wilders-aanhangers kijken het liefst ook even op dit forum, misschien dat ze dan ook inzien dat 'eigen volk' er ook wat van kan.

Ik geef niets aan over hoe jij je moet gedragen. Geef alleen dat dit forum groter is dan alleen de zaterdag/zondag discussie en dat je je eventueel ook even voor kunt stellen aan de rest van de leden hier.
Ik heb hier op het forum geen voorkeur voor zaterdag of zondag vriendjes. Heb alleen problemen met zaterdag-mensen waar geen enkele rek in zit en die nergens over mee willen denken als het gaat om verandering, vernieuwing en vragen/verzoekjes van de KNVB of de zondag afdeling.

Je link naar PVV en nieuwkomers slaat hierbij als een tang op een varken.
 
N

Niels5596

Guest
Niels, waar ik wel serieus nieuwsgierig naar ben, is jouw mening over het volgende. Voor aanvang van dit seizoen heeft HSC '21 een proefballonnetje opgelaten omtrent regionale indeling van de derde divisie. Dat is er niet doorheen gekomen. Maar denk jij niet dat het voor Quick Boys interessant had kunnen zijn om bijvoorbeeld tegen Westlandia, Quick en HBS te spelen in plaats van tegen pakweg ACV, ODIN '59 en VVOG? Zeker nadat de derby's met Rijnsburgse Boys en FC Lisse (gepromoveerd) en FC Rijnvogels (gedegradeerd) zijn weggevallen?

Dat was de verdeling geweest die je hier kunt terugvinden: https://www.voetbal247.nl/hsc21-komt-doet-voorstel-voor-nieuwe-indeling-derde-divisie/

De ASWH-fan ken ik nog wel uit het verleden, met goede herinneringen en een objectief verhaal altijd.

Tja, HBS, Westlandia en Quick natuurlijk prima, zeker als je kijkt naar Scheveningen. Maar dan bekijk je de indeling nog eens goed en dan staan er toch weer clubs tussen als Rosmalen, Cuijk, EVV, UNA, Blauw Geel en wat heb je nog meer in die richting? Liever dan ACV, Sneek en Harkema, want die afstanden zijn nauwelijks groter. Dan gaat een Spakenburg naar de Derde Divisie Noord en we krijgen er zulke clubs voor terug. Nou, nee, bedankt.

Waarom nu toch weer veranderen terwijl vroeger alles gewoon goed was met een zaterdag- en zondagscheiding met als kers op de taart de algehele amateurtitel. Geen zaterdag- of zondagclub die morde daarover volgens mij. En geen rek? Goede conclusie, wij willen alles bij het oude laten, dat ging altijd prima. Nu wordt het amateurvoetbal naar de ***** gehaald door een mix van zaterdag en zondag die tevens tot problemen gaat leiden bij de overgang Hoofdklasse-Eerste Klasse.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Zo, meneer de Groene Scout gaat mij vertellen hoe ik mij hier moet gedragen? Je zou een stuk geloofwaardiger overkomen als jij je lieve zondagvriendjes terecht zou wijzen met hun tenenkrommende reacties over minderheden in ons land. Over normen en waarden gesproken... en PVV-aanhangers maar klagen dat de nieuwkomers in ons land niet van onze westerse normen en waarden afweten. Die Wilders-aanhangers kijken het liefst ook even op dit forum, misschien dat ze dan ook inzien dat 'eigen volk' er ook wat van kan.
Je praat jezelf wel heel erg in een slachtofferrol. Vanwaar de term minderheden?
 

Fregge

Well-known member
De ASWH-fan ken ik nog wel uit het verleden, met goede herinneringen en een objectief verhaal altijd.

Tja, HBS, Westlandia en Quick natuurlijk prima, zeker als je kijkt naar Scheveningen. Maar dan bekijk je de indeling nog eens goed en dan staan er toch weer clubs tussen als Rosmalen, Cuijk, EVV, UNA, Blauw Geel en wat heb je nog meer in die richting? Liever dan ACV, Sneek en Harkema, want die afstanden zijn nauwelijks groter. Dan gaat een Spakenburg naar de Derde Divisie Noord en we krijgen er zulke clubs voor terug. Nou, nee, bedankt.

Waarom nu toch weer veranderen terwijl vroeger alles gewoon goed was met een zaterdag- en zondagscheiding met als kers op de taart de algehele amateurtitel. Geen zaterdag- of zondagclub die morde daarover volgens mij. En geen rek? Goede conclusie, wij willen alles bij het oude laten, dat ging altijd prima. Nu wordt het amateurvoetbal naar de ***** gehaald door een mix van zaterdag en zondag die tevens tot problemen gaat leiden bij de overgang Hoofdklasse-Eerste Klasse.

Wat is er mis met ons dan?
 

TukkerVoetbal

New member
Het grote geld in het amateurvoetbal doet meer goed dan kwaad is mijn mening. Ook in de piramide-discussie is dit ??n van de onderliggende problemen. Clubs die tonnen per jaar in ongeveer 18 voetballers investeren, trainers met salarissen van 30K netto per jaar. Dat heeft naar mijn mening niets meer amateurvoetbal te maken en heeft ook desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal in Nederland. Stel je eens voor dat al dat geld in de opleiding van jeugdtrainers/kader etc wordt geinvesteerd ? Hoeveel stappen ga je dan maken ? Ik ben niet echt thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar in Oost is SVZW het sprekende voorbeeld: bakken met geld in de selectie, jeugd stelt geen ene reet voor. Ik pleit voor veel strengere regels omtrent het vergoeden van spelers. Dan worden de verschillen tussen Zat. en Zondag kleiner en ligt samenvoegen met behoud van eigen identiteit veel meer voor de hand
 

Tobcoach

New member
Het grote geld in het amateurvoetbal doet meer goed dan kwaad is mijn mening. Ook in de piramide-discussie is dit ??n van de onderliggende problemen. Clubs die tonnen per jaar in ongeveer 18 voetballers investeren, trainers met salarissen van 30K netto per jaar. Dat heeft naar mijn mening niets meer amateurvoetbal te maken en heeft ook desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal in Nederland. Stel je eens voor dat al dat geld in de opleiding van jeugdtrainers/kader etc wordt geinvesteerd ? Hoeveel stappen ga je dan maken ? Ik ben niet echt thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar in Oost is SVZW het sprekende voorbeeld: bakken met geld in de selectie, jeugd stelt geen ene reet voor. Ik pleit voor veel strengere regels omtrent het vergoeden van spelers. Dan worden de verschillen tussen Zat. en Zondag kleiner en ligt samenvoegen met behoud van eigen identiteit veel meer voor de hand


Bedoel je dit niet precies andersom?
 
Bovenaan