TukkerVoetbal
New member
Haha, inderdaad. Ik bedoelde te zeggen "doet meer kwaad dan goed"
Het grote geld in het amateurvoetbal doet meer goed dan kwaad is mijn mening. Ook in de piramide-discussie is dit ??n van de onderliggende problemen. Clubs die tonnen per jaar in ongeveer 18 voetballers investeren, trainers met salarissen van 30K netto per jaar. Dat heeft naar mijn mening niets meer amateurvoetbal te maken en heeft ook desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal in Nederland. Stel je eens voor dat al dat geld in de opleiding van jeugdtrainers/kader etc wordt geinvesteerd ? Hoeveel stappen ga je dan maken ? Ik ben niet echt thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar in Oost is SVZW het sprekende voorbeeld: bakken met geld in de selectie, jeugd stelt geen ene reet voor. Ik pleit voor veel strengere regels omtrent het vergoeden van spelers. Dan worden de verschillen tussen Zat. en Zondag kleiner en ligt samenvoegen met behoud van eigen identiteit veel meer voor de hand
.... en al direct even afgeeft op SVZW. Welkom vriend!!!!:duim:
Welkom!!!
Kijk, zo kan het ook dus als nieuweling. Iemand die verstandige dingen zegt (en erkent dat ie niet alles weet), en nruimte laat voor discussie, en geen bordvoordekopposter.
Da's dus niet jouw club ?
Ik ben nieuwsgierig hoe de zaterdagclubs het eraf brengen in de Top 100 Jeugdopleidingen. Zoals eerder gezegd, ben zelf niet zo thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar ik vermoed dat het leeuwendeel van de vermelde clubs Zondagverenigingen zijn.
https://www.amateurvoetbaleindhoven.nl/index.php?page=top-100-jeugdopleidingen
https://www.amateurvoetbaleindhoven.nl/index.php?page=top-100-jeugdopleidingen
Die top 100 zegt niks over de kwaliteit van de jeugdopleiding, TukkerVoetbal. Dat weet je wel he?
Niks is een groot woord maar snap wel wat je bedoelt. Ik zou deze top 100 graag nog gecorrigeerd willen zien op ledenaantal. Dan komt er een betrouwbaarder antwoord over de kwaliteit.
Maar de lijst is wel erg objectief over de vraag: welke amateurclubs spelen met hun jeugd op het hoogste niveau. Niveau=weerstand en zegt dus ook iets over kwaliteit
Niks is een groot woord maar snap wel wat je bedoelt. Ik zou deze top 100 graag nog gecorrigeerd willen zien op ledenaantal. Dan komt er een betrouwbaarder antwoord over de kwaliteit.
Maar de lijst is wel erg objectief over de vraag: welke amateurclubs spelen met hun jeugd op het hoogste niveau. Niveau=weerstand en zegt dus ook iets over kwaliteit
De lijst neemt ook de A2, B2 etc mee terwijl niet bij iedere vereniging daarop gestuurd wordt.
Ik vind het voorstel van de waan in een eerder geschreven column beter om eerlijk gezegd. Be Quick 1887 (die je nu even voor het gemak vergeet) heeft nog steeds ontzettend veel reistijd, terwijl ze met de huidige clubs in de 3e Divisie 4 of 5 wedstrijden dichterbij kunnen spelen.
Jij moet wel diepgelovig zijn, Niels. Je kunt er ook niet veel aan doen dan.
Oke, ik snap je wel, maar omgekeerd: als wij in een Derde Divisie Zuid zouden spelen, dan gaan wij ook veel meer reizen dan in mijn voorstel het geval was. Wij hebben in mijn voorstel alleen hele verre wedstrijden naar Hardenberg en Harkema, de rest is in een straal van honderd kilometer. Vooral de clubs uit Brabant en Limburg zorgen dan voor een langere reistijd, maar dat zal voor elke club verschillend zijn.
Heb je daar last van? Zo ja, dan heb jij eventjes pech, dan.