Beloftenteams in de piramide

JMD

Well-known member
Het grote geld in het amateurvoetbal doet meer goed dan kwaad is mijn mening. Ook in de piramide-discussie is dit ??n van de onderliggende problemen. Clubs die tonnen per jaar in ongeveer 18 voetballers investeren, trainers met salarissen van 30K netto per jaar. Dat heeft naar mijn mening niets meer amateurvoetbal te maken en heeft ook desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal in Nederland. Stel je eens voor dat al dat geld in de opleiding van jeugdtrainers/kader etc wordt geinvesteerd ? Hoeveel stappen ga je dan maken ? Ik ben niet echt thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar in Oost is SVZW het sprekende voorbeeld: bakken met geld in de selectie, jeugd stelt geen ene reet voor. Ik pleit voor veel strengere regels omtrent het vergoeden van spelers. Dan worden de verschillen tussen Zat. en Zondag kleiner en ligt samenvoegen met behoud van eigen identiteit veel meer voor de hand

Welkom!!!

Kijk, zo kan het ook dus als nieuweling. Iemand die verstandige dingen zegt (en erkent dat ie niet alles weet), en nruimte laat voor discussie, en geen bordvoordekopposter.
 

TukkerVoetbal

New member
.... en al direct even afgeeft op SVZW. Welkom vriend!!!!:duim:

Da's dus niet jouw club ?

Ik ben nieuwsgierig hoe de zaterdagclubs het eraf brengen in de Top 100 Jeugdopleidingen. Zoals eerder gezegd, ben zelf niet zo thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar ik vermoed dat het leeuwendeel van de vermelde clubs Zondagverenigingen zijn.

https://www.amateurvoetbaleindhoven.nl/index.php?page=top-100-jeugdopleidingen


https://www.amateurvoetbaleindhoven.nl/index.php?page=top-100-jeugdopleidingen
 
N

Niels5596

Guest
Welkom!!!

Kijk, zo kan het ook dus als nieuweling. Iemand die verstandige dingen zegt (en erkent dat ie niet alles weet), en nruimte laat voor discussie, en geen bordvoordekopposter.

Oei, het gaat weer snel op de man. Lastige kinderen vandaag in de klas gehad die niet met getalletjes wilden werken? Sjongejonge, zo ken ik er nog wel een paar. Als je het niet eens met iemand bent, dan hoef je toch niet te beweren dat iemand 'verstandige teksten' heeft of niet? Als je ook even gelezen had, dan had je gemerkt dat ik ook meermaals heb gezegd dat ik weleens fout zit en dus niet alles weet. Maar ok?...

Welke grote clubs wilden promoveren naar het betaalde voetbal, zwammy? De Dijk?
 

Fregge

Well-known member
Die top 100 zegt niks over de kwaliteit van de jeugdopleiding, TukkerVoetbal. Dat weet je wel he?
 

bqandy

Well-known member

TukkerVoetbal

New member
Die top 100 zegt niks over de kwaliteit van de jeugdopleiding, TukkerVoetbal. Dat weet je wel he?

Niks is een groot woord maar snap wel wat je bedoelt. Ik zou deze top 100 graag nog gecorrigeerd willen zien op ledenaantal. Dan komt er een betrouwbaarder antwoord over de kwaliteit.
Maar de lijst is wel erg objectief over de vraag: welke amateurclubs spelen met hun jeugd op het hoogste niveau. Niveau=weerstand en zegt dus ook iets over kwaliteit
 

Fregge

Well-known member
Niks is een groot woord maar snap wel wat je bedoelt. Ik zou deze top 100 graag nog gecorrigeerd willen zien op ledenaantal. Dan komt er een betrouwbaarder antwoord over de kwaliteit.
Maar de lijst is wel erg objectief over de vraag: welke amateurclubs spelen met hun jeugd op het hoogste niveau. Niveau=weerstand en zegt dus ook iets over kwaliteit

Meer weerstand is beter, daar heb je gelijk in. Maar de kwaliteit van een jeugdopleiding is simpelweg: Hoe gaat de ontwikkeling van spelers? Wie maakt spelers echt beter? En dat is niet te meten.
 

Joost

Well-known member
Niks is een groot woord maar snap wel wat je bedoelt. Ik zou deze top 100 graag nog gecorrigeerd willen zien op ledenaantal. Dan komt er een betrouwbaarder antwoord over de kwaliteit.
Maar de lijst is wel erg objectief over de vraag: welke amateurclubs spelen met hun jeugd op het hoogste niveau. Niveau=weerstand en zegt dus ook iets over kwaliteit

De lijst neemt ook de A2, B2 etc mee terwijl niet bij iedere vereniging daarop gestuurd wordt.

Om je vraag van de grootste verenigingen te beantwoorden. Bij de top 13 staat 1 zaterdagclub (Quick Boys), de anderen zijn zondagclubs en een paar teams die zowel op zaterdag als zondag een standaardteam hebben en dan ook nog eens op redelijk gelijk niveau.
 

TukkerVoetbal

New member
Kunnen we dan concluderen dat de zaterdagbolwerken bij de jeugd verre van het niveau blijven dat ze bij de senioren halen ? Of anders gezegd: de zaterdagbolwerken zijn dankzij de financi?le middelen in staat om in de top van de amateurs mee te draaien en niet dankzij een goede doorstroming vanuit de eigen jeugd ?

Wat het antwoord ook is: ik vind dat in de piramide-discussie veel meer aandacht moet komen voor wat goed is voor de opleiding van jong talent. In dat licht bezien is het mixen van zat. en zondagclubs een goede zaak, bij de jeugd is dat nu ook het geval. Verplicht een percentage van je begroting in jeugdvoetbal investeren en de thuisspelende vereniging bepaald de speeldag. Dan ben je met de toekomst van het nederlandse voetbal bezig.
 
N

Niels5596

Guest
Ga toch nog een poging ondernemen. Wie kan hier nu niet voor zijn? Persoonlijk ben ik ook van mening dat 30 speelrondes zat is in het amateurvoetbal in plaats van 34. Niet heel erg belangrijk, maar het zijn en blijven amateurs, 34 wedstrijden is echt veel.

En wat mij betreft - om toch nog een klein beetje open te staan voor de zondag - mogen er nu zondagclubs opstaan die zeggen, oke, wij willen naar de zaterdag om half 3-3 uur. Dan mogen ze van mij part ruilen. Ze krijgen daarvoor een keer de kans.

Mijn voorstel:
Tweede Divisie Zaterdag
1 Katwijk
2 GVVV
3 Rijnsburgse Boys
4 Kozakken Boys
5 Barendrecht
6 Excelsior Maassluis
7 HHC Hardenberg
8 IJsselmeervogels
9 FC Lisse
10 Spakenburg
11 Quick Boys
12 Harkemase Boys
13 DOVO
14 VVOG
15 DVS ?33 Ermelo
16 ASWH

Tweede Divisie Zondag
1 Koninklijke HFC
2 FC Lienden
3 VVSB
4 Achilles ?29
5 De Treffers
6 De Dijk
7 TEC
8 AFC
9 UNA
10 Quick
11 OJC Rosmalen
12 EVV
13 ADO ?20
14 JVC Cuijk
15 OFC Oostzaan
16 Blauw Geel ?38

Tweede Divisie Beloften
1 Jong Feyenoord
2 Jong Sparta
3 Jong Groningen
4 Jong ... vul zelf maar in

De kampioenen van de beide Tweede Divisies spelen om de algehele amateurtitel. De winnaar daarvan mag ook promoveren naar de Eerste Divisie, maar dat hoeft niet. De winnaar van de Tweede Divisie beloften promoveert ten koste van het laagst ge?indigde team in de Eerste Divisie.

De nummers 15 en 16 degraderen rechtstreeks naar de Hoofdklasse, de nummers 13 en 14 spelen promotie-degradatie tegen de periodekampioenen uit de Hoofdklasse.

Simpel en zo krijg je prachtige competities. Iedereen blij, behalve degenen die per se willen veranderen.
 

Fregge

Well-known member
Ik vind het voorstel van de waan in een eerder geschreven column beter om eerlijk gezegd. Be Quick 1887 (die je nu even voor het gemak vergeet) heeft nog steeds ontzettend veel reistijd, terwijl ze met de huidige clubs in de 3e Divisie 4 of 5 wedstrijden dichterbij kunnen spelen.
 
N

Niels5596

Guest
Ik vind het voorstel van de waan in een eerder geschreven column beter om eerlijk gezegd. Be Quick 1887 (die je nu even voor het gemak vergeet) heeft nog steeds ontzettend veel reistijd, terwijl ze met de huidige clubs in de 3e Divisie 4 of 5 wedstrijden dichterbij kunnen spelen.

Oke, ik snap je wel, maar omgekeerd: als wij in een Derde Divisie Zuid zouden spelen, dan gaan wij ook veel meer reizen dan in mijn voorstel het geval was. Wij hebben in mijn voorstel alleen hele verre wedstrijden naar Hardenberg en Harkema, de rest is in een straal van honderd kilometer. Vooral de clubs uit Brabant en Limburg zorgen dan voor een langere reistijd, maar dat zal voor elke club verschillend zijn.
 

Fregge

Well-known member
Oke, ik snap je wel, maar omgekeerd: als wij in een Derde Divisie Zuid zouden spelen, dan gaan wij ook veel meer reizen dan in mijn voorstel het geval was. Wij hebben in mijn voorstel alleen hele verre wedstrijden naar Hardenberg en Harkema, de rest is in een straal van honderd kilometer. Vooral de clubs uit Brabant en Limburg zorgen dan voor een langere reistijd, maar dat zal voor elke club verschillend zijn.

Oh, nu lijk je meer een probleem te hebben met Brabantse en Limburgse clubs? Want die hebben die lange uitwedstrijden dan ook. En niet alleen voor jouw clubje, maar ieder clubje in je regio.
 
Bovenaan