Ga toch nog een poging ondernemen. Wie kan hier nu niet voor zijn? Persoonlijk ben ik ook van mening dat 30 speelrondes zat is in het amateurvoetbal in plaats van 34. Niet heel erg belangrijk, maar het zijn en blijven amateurs, 34 wedstrijden is echt veel.
En wat mij betreft - om toch nog een klein beetje open te staan voor de zondag - mogen er nu zondagclubs opstaan die zeggen, oke, wij willen naar de zaterdag om half 3-3 uur. Dan mogen ze van mij part ruilen. Ze krijgen daarvoor een keer de kans.
Mijn voorstel:
Tweede Divisie Zaterdag
1 Katwijk
2 GVVV
3 Rijnsburgse Boys
4 Kozakken Boys
5 Barendrecht
6 Excelsior Maassluis
7 HHC Hardenberg
8 IJsselmeervogels
9 FC Lisse
10 Spakenburg
11 Quick Boys
12 Harkemase Boys
13 DOVO
14 VVOG
15 DVS ?33 Ermelo
16 ASWH
Tweede Divisie Zondag
1 Koninklijke HFC
2 FC Lienden
3 VVSB
4 Achilles ?29
5 De Treffers
6 De Dijk
7 TEC
8 AFC
9 UNA
10 Quick
11 OJC Rosmalen
12 EVV
13 ADO ?20
14 JVC Cuijk
15 OFC Oostzaan
16 Blauw Geel ?38
Tweede Divisie Beloften
1 Jong Feyenoord
2 Jong Sparta
3 Jong Groningen
4 Jong ... vul zelf maar in
De kampioenen van de beide Tweede Divisies spelen om de algehele amateurtitel. De winnaar daarvan mag ook promoveren naar de Eerste Divisie, maar dat hoeft niet. De winnaar van de Tweede Divisie beloften promoveert ten koste van het laagst ge?indigde team in de Eerste Divisie.
De nummers 15 en 16 degraderen rechtstreeks naar de Hoofdklasse, de nummers 13 en 14 spelen promotie-degradatie tegen de periodekampioenen uit de Hoofdklasse.
Simpel en zo krijg je prachtige competities. Iedereen blij, behalve degenen die per se willen veranderen.