Beloftenteams in de piramide

gevegt

Well-known member
Als je het zelf op geloof gooit bij bevindelijk of orthodoxen-gereformeerden dan moet je ook consequent zijn. Dan is sporten op zondag hetzelfde als tv kijken of internetten.

Drogreden. Alsof consequent zijn iets met geloof te maken heeft.
 

erka

Well-known member
Oke, waarom mag je niet voetballen op zondag? Omdat God het verboden heeft?

en ik ben zelf gelovig opgevoed alleen niet orthodox dus ik weet waar het hier om draait.
Altijd bij een zaterdagclub gevoetbald.
 
N

Niels5596

Guest
Nee. Discussie graag, maar niet hier!! Er zitten hier ook mensen die hier niet op zitten te wachten, maar een discussie willen over de toekomst van de voetbalpiramide en de prangende vraag of er wel of niet gemixt moet worden met zaterdag- en zondagclubs.
 

erka

Well-known member
Nee. Discussie graag, maar niet hier!! Er zitten hier ook mensen die hier niet op zitten te wachten, maar een discussie willen over de toekomst van de voetbalpiramide en de prangende vraag of er wel of niet gemixt moet worden met zaterdag- en zondagclubs.

Je loopt er voor weg. Ik weet wel genoeg.
 
N

Niels5596

Guest
Zullen we eens afspreken? Je kunt mijn mobiele nummer krijgen. Kijken wie er dan wegloopt. Achter een computertje discussi?ren is makkelijk zo, erka.
 

gevegt

Well-known member
Oke, waarom mag je niet voetballen op zondag? Omdat God het verboden heeft?

en ik ben zelf gelovig opgevoed alleen niet orthodox dus ik weet waar het hier om draait.
Altijd bij een zaterdagclub gevoetbald.

Als je gelovig bent opgevoed, moet je toch inzien dat er op zondag geen arbeid verricht mag worden.

Maar dat is eigenlijk niet discussie. Wel leuk, want ik kan er ook nog wel een paar neerplempen hier.
 

erka

Well-known member
Goed plan. Sla die Erka maar eens flink op z'n muil.

Vriend.

Als je gelovig bent opgevoed, moet je toch inzien dat er op zondag geen arbeid verricht mag worden.

Maar dat is eigenlijk niet discussie. Wel leuk, want ik kan er ook nog wel een paar neerplempen hier.

Maar dat is wel de essentie van het onderscheid tussen zaterdag- en zondagclubs. Dus dan wil ik dat graag bij de discussie betrekken.
 

de waan

Well-known member
Nu heb ik een zwaar vermoeden dat wanneer zaterdagclubs verplicht worden op zondag te gaan voetballen dit gaat leiden tot uittreden van streng christelijke clubs. En laten dat nu net de toonaangevende bolwerken zijn uit het zaterdagvoetbal. Dat geeft aan de minder strenge clubs een uitstekend alternatief om zich daarbij aan te sluiten. En zo is de CVB weer een feit. Ik kan mij vergissen, maar dat lijkt mij voor belang van het voetbal in het algemeen geen positief vooruitzicht. Ik ben van mening dat met een paar concessies doen je veel meer vooruitgang kunt boeken. En daar heb ik al eerder aangegeven dat sommige conservatieve zaterdagclubs zich wel eens minder star mogen opstellen. De liefde moet van twee kanten komen.

Ik ben ook geen voorstander van een afsplitsing, zeker niet. Maar als de buigzaamheid die van een betonnen paal blijft, vind ik het een betere optie dan volledig te buigen naar de belangen van de zaterdagclubs.

De essentie van Leon's column is wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. Veel clubs zijn in heel hun doen en laten gewoon profclubs, maar als het niet uitkomt vallen ze weer terug op hun principes en hun amateur-zijn. Zo lang die twee gecombineerd worden, blijft het wringen.
 

Fregge

Well-known member
Je wilt niet weten wat dat voor een discussie gaat opleveren. Daar zijn christenen al jaren over in discussie wat wel en niet kan. Beetje onnozel hier. Wil best een keer een kopje thee drinken, hoor.

Ik denk dat de wereld er een stuk mooier zou zijn als we ons allemaal niet zo laten leiden door geloof.
 

erka

Well-known member
Mijn punt was niet zozeer dat mensen zich niet moeten laten leiden door geloof, maar als ze dat doen dan graag wel een beetje consequent en niet zoals het net toevallig het beste uit komt.
 
Bovenaan