Beloftenteams in de piramide

N

Niels5596

Guest
Waren de zaterdagclubs het eens met de oprichting van de piramide?

Zeker, maar die zouden nu het liefst terugwillen.

Ja, hallo, mag ik even de tijd nemen om te reageren? ;) Ik word hier nogal op de man aangevallen, zeg.
 
N

Niels5596

Guest
Ik vraag me serieus af wat je op dit forum komt doen eigenlijk. Misschien moet je naar een zaterdagvoetbalforum, lekker alleen met gelijkgestemden discussi?ren en de rest voor gek verklaren. Te bereiken op www.bordvoordekop.nl of www.zaterdagvoetbalhoortnietopzondag.nl

Als docent niet in staat om op kritiek te reageren en je zoekt dan maar weer een uitweg. En opnieuw een drogreden. Ik vraag me af wat jij dan komt doen. Ik heb me fel uitgelaten over de zondagclubs, want die willen we als zaterdag helemaal niet en dan word je zo op de man aangevallen. Bah.
 
N

Niels5596

Guest
Niet door mij.
Waarom willen ze nu niet meer meedoen?

Te weinig sfeer, vervelende tijdstippen, beloftenteams, de Topklasse was beter. Niet geschoten is altijd mis, zullen ze ongetwijfeld gedacht hebben... Ik zit niet in het bestuur.
 

JMD

Well-known member
Als docent niet in staat om op kritiek te reageren en je zoekt dan maar weer een uitweg. En opnieuw een drogreden. Ik vraag me af wat jij dan komt doen. Ik heb me fel uitgelaten over de zondagclubs, want die willen we als zaterdag helemaal niet en dan word je zo op de man aangevallen. Bah.

Als je die zondagclubs niet wilt, nogmaals, waarom richt je dan geen eigen competitie op? Je kan niet ergens aan meedoen en dan vervolgens zeggen: 'ja maar die willen we er helemaal niet bijhebben'

En de enige die niet op kritiek reageert ben jij.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je sjoemelt met kilometers, aanvangstijden en toeschouwersaantallen.

Je denkt dat cijfertjes van zaterdagverenigingen nauwkeuriger zijn dan de waarneming van de waan, van wie ik weet dat hij al sinds jaar en dag toeschouwersaantallen telt bij duels waar hij aanwezig is.

Dit pleit allemaal niet in je voordeel.

Daarnaast ben ik van mening dat het voetballen op een danig prestatief niveau, met beloningen van een al net zo aantrekkelijk niveau, niet kan samengaan met een uitsluiting van speeldagen. Misschien moeten we de clubs de keuze geven. Of prestatief en mixen, of recreatief en op een vaste speeldag. Dan zullen we dan zien hoe heilig de speeldag is.
 

gevegt

Well-known member
Te weinig sfeer, vervelende tijdstippen, beloftenteams, de Topklasse was beter. Niet geschoten is altijd mis, zullen ze ongetwijfeld gedacht hebben... Ik zit niet in het bestuur.

Het bestuur van de clubs hebben er mee ingestemd en nu trekt men hun keutel in. Dat getuigt niet van een doordachte beslissing die mede door de leden is ondersteunt. Blijkbaar is het geloof geen issue geweest en nu blijkbaar wel.
Of speelt er iets anders?
 
N

Niels5596

Guest
Je sjoemelt met kilometers, aanvangstijden en toeschouwersaantallen.

Je denkt dat cijfertjes van zaterdagverenigingen nauwkeuriger zijn dan de waarneming van de waan, van wie ik weet dat hij al sinds jaar en dag toeschouwersaantallen telt bij duels waar hij aanwezig is.

Dit pleit allemaal niet in je voordeel.

Daarnaast ben ik van mening dat het voetballen op een danig prestatief niveau, met beloningen van een al net zo aantrekkelijk niveau, niet kan samengaan met een uitsluiting van speeldagen. Misschien moeten we de clubs de keuze geven. Of prestatief en mixen, of recreatief en op een vaste speeldag. Dan zullen we dan zien hoe heilig de speeldag is.

Dat is een als-dan-scenario wat niet zal voorkomen.

Over de kilometers, oke, verkeerde inschatting. Ik dacht namelijk dat Rosmalen meer in de buurt van de Duitse grens zou liggen. Dat is mijn fout. Ik ben dan in de war met Groesbeek, waarschijnlijk. Die komen dichter tegen de 150-200 kilometer. Is het noemen van een fout kilometeraantal een reden om niet te kunnen discussi?ren over een zaterdag- en zondagmix? Het gaat om het idee dat het een takke-eind rijden is (terwijl het mixen van de Derde Divisie zou leiden tot minder reiskilometers...) en je dan ook nog eens op een sfeerloos sportpark staat zonder enige beleving en historie. Daar ging het mij om.

Over de toeschouwersaantallen zullen de discussies blijven. Feit is wel dat zaterdag beduidend meer trekt dan zondag. Valt never nooit te ontkennen. Dus ik sjoemel daar echt niet mee. En over de aanvangstijden heb ik inderdaad mijn excuses aangeboden.
 
N

Niels5596

Guest
Het bestuur van de clubs hebben er mee ingestemd en nu trekt men hun keutel in. Dat getuigt niet van een doordachte beslissing die mede door de leden is ondersteunt. Blijkbaar is het geloof geen issue geweest en nu blijkbaar wel.
Of speelt er iets anders?

Heb jij het gevolgd? Ze hebben ingestemd nadat ze wisten dat er niet op zondag gevoetbald zou worden. Anders hadden ze nooit en te nimmer ingestemd met het voorstel voor de mix. Ik hoor ook hier en daar dat men toch onder druk is gezet door de KNVB, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik zeg niet dat geloof een rol speelt, bij spelers niet, maar bij supporters wel degelijk. Als de helft van een amateurbolwerk een christelijke achtergrond heeft en 25 tot 50 procent dan zegt: Doei, ik kom niet meer op zondag... dan snap je als bestuur en als spelers wel dat zondag echt geen mogelijkheid is.
 
N

Niels5596

Guest
Als je die zondagclubs niet wilt, nogmaals, waarom richt je dan geen eigen competitie op? Je kan niet ergens aan meedoen en dan vervolgens zeggen: 'ja maar die willen we er helemaal niet bijhebben'

En de enige die niet op kritiek reageert ben jij.

Zo, meneer de wiskundedocent, om toch maar even cynisch te blijven, je gedraagt je een stuk professioneler op deze manier. Compliment voor de wiskundedocent (!)

Ik zou het liefst inderdaad een eigen competitie willen, net zoals vele zaterdagclubs. Maar hebben ze daar de ballen voor? Ik hoop het uiteindelijk wel. Als het aan mij zou liggen, zeker. Uit de KNVB, alles.
 

JMD

Well-known member
Ik zou het liefst inderdaad een eigen competitie willen, net zoals vele zaterdagclubs. Maar hebben ze daar de ballen voor? Ik hoop het uiteindelijk wel. Als het aan mij zou liggen, zeker. Uit de KNVB, alles.
Daar hebben de clubs idd de ballen niet voor, omdat het op dit moment ook niet nodig is omdat zaterdagclubs al decennialang worden bevoordeeld door de KNVB. Pas als de KNVB de clubs gelijk gaat behandelen zullen er idd zaterdagclubs eieren voor hun geld gaan kiezen ?f een eigen competitie oprichten. Met dat laatste is niks mis, mag iedereen zelf weten, maar dan ook met de hele club uit de KNVB. (en als je als KNVB dan gaat verbieden aan spelers om voor die 'wilde bond' uit te komen (zoals in de jaren 50) dan zullen veel spelers snel eieren voor het geld gaan kiezen en weg blijven bij die zaterdagclubs)
 
Ik zou het liefst inderdaad een eigen competitie willen, net zoals vele zaterdagclubs. Maar hebben ze daar de ballen voor? Ik hoop het uiteindelijk wel. Als het aan mij zou liggen, zeker. Uit de KNVB, alles.

Ik help graag mee om dit voor elkaar te krijgen, wat een volk dat zaterdagtuig... Kunnen we eindelijk is door met waar het echt om draait, namelijk voetbal! Heb je niet door dat sinds de Tweede divisie er is het niveau met sprongen er op vooruit is gegaan? Clubs zijn stelselmatig beter gaan voetballen doordat de concurrentie nu tegen elkaar speelt in plaats van los van elkaar.
 
N

Niels5596

Guest
Oke, ik moet nu ophouden met mijn cynische gedrag tegenover je JMD. Dat siert mij ook niet helemaal, maar je lokte het wel degelijk zelf uit met je schandalige verwoordingen.

En steefie...als je het forum had gevolgd had je gelezen dat ik de Tweede Divisie zeker een stap vooruit vind qua niveau, maar daar blijft het wel bij. Niet meer dan dat.
 

gevegt

Well-known member
Heb jij het gevolgd? Ze hebben ingestemd nadat ze wisten dat er niet op zondag gevoetbald zou worden. Anders hadden ze nooit en te nimmer ingestemd met het voorstel voor de mix. Ik hoor ook hier en daar dat men toch onder druk is gezet door de KNVB, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik zeg niet dat geloof een rol speelt, bij spelers niet, maar bij supporters wel degelijk. Als de helft van een amateurbolwerk een christelijke achtergrond heeft en 25 tot 50 procent dan zegt: Doei, ik kom niet meer op zondag... dan snap je als bestuur en als spelers wel dat zondag echt geen mogelijkheid is.

Supporters zijn op dit niveau ook leden. Die hebben dus ingestemd met dit systeem.
Schermen met principes die een club heeft en voetballers binnenhaalt die daar niet aan voldoen, riekt naar de hel.
Dat geldt natuurlijk ook voor Katholieken.

Je klapwiekt aardig met je armen, maar tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument gehoord waarom de KNVB de algehele besluitvorming zou moeten herzien.
 
N

Niels5596

Guest
Schermen met principes die een club heeft en voetballers binnenhaalt die daar niet aan voldoen, riekt naar de hel.
Dat geldt natuurlijk ook voor Katholieken.

Je klapwiekt aardig met je armen, maar tot nu toe heb ik geen enkel steekhoudend argument gehoord waarom de KNVB de algehele besluitvorming zou moeten herzien.

Tja, toch heb ik het idee dat jij het niet helemaal snapt. Een club als Spakenburg of Quick Boys heeft in zijn statuten niet staan dat er om religieuze redenen niet op zondag wordt gevoetbald. Men weet als bestuur echter wel dat een zodanig groot gedeelte van de aanhang gelovig is dat dit tegen het zere been van hen is als er op zondag gevoetbald wordt.

Als elke club in de Tweede Divisie tegen de instroom van beloftes is en dat moet worden herzien, dan is het toch logisch dat de zaterdagclubs de mix nu ook willen herzien omdat ze het niet is bevallen? Beter twee vliegen in een klap.
 

JMD

Well-known member
Supporters zijn op dit niveau ook leden. Die hebben dus ingestemd met dit systeem.
Schermen met principes die een club heeft en voetballers binnenhaalt die daar niet aan voldoen, riekt naar de hel.
Dat geldt natuurlijk ook voor Katholieken.
Eens. Maar met dit verschil dat de Katholieken niet dwingen dat anderen verplicht op zondag moeten spelen (of op welke dag dan ook)
 
N

Niels5596

Guest
Tussen al die lulkoek die je hebt neergezet, stond dit ook? Zo zo, komen er toch nog wijze woorden uit.

Haha, dus als jij het niet met mij eens bent over de mix is dat lulkoek? Drogreden, opnieuw. Mag je geen eigen mening meer hebben dan? Dat jij nu voor een mix bent, dat respecteer ik toch ook? Maar ik hoop gewoon niet dat die vermenging wordt doorgezet. De enige die lulkoekt, ben jij - toch een nieuw, leuk werkwoord ;)
 

JMD

Well-known member
Wat doen jullie op zondag eigenlijk?

En zondags in de kerk
Dan zit daar zo'n meneer
Stijf als een houten plank
Met spijkers in zijn kop
Te kijken in zijn bank
Een zwart lakens pak
Om zijn zondige lijf
Bang voor de duivel
En bang voor zijn wijf
En zuinig een cent
In het zakje doen
Zo koopt hij zijn ziel weer terug
En zijn fatsoen
 
Bovenaan