Beloftenteams in de piramide

N

Niels5596

Guest
https://www.voetbal247.nl/update-voorstel-gemengde-derde-divisie-blijkt-prematuur/

Fjieuw, die gemengde competities zijn lichtjaren ver weg. Gelukkig. Gaat er dus nooit komen.

Incestcompetitie of niet, lach er maar om. Wij spelen de wedstrijden met de ambiance en de supporters, jullie gaan maar lekker op zondagmiddag naar Juliana '31 met een paar hondenkoppen langs de lijn. Zo is het altijd geweest: zaterdag boven zondag, qua niveau en qua uitstraling/beleving/sfeer. Als je je zin niet krijgt, ga je drogredenen aanvoeren en met woorden als "incest" smijten. Triestig als je zo bent. Kijk er dan niet raar van op als zaterdagfans nog meer een hekel krijgen aan zondagclubs. Verlaag je even niet tot het niveau van een kleuter.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is toch ook een incestcompetitie? Met een vaste kliek teams onderling wat potjes spelen. Wat boeit het verder wat voor ambiance er is?
 

Pascallovic

Well-known member
https://www.voetbal247.nl/update-voorstel-gemengde-derde-divisie-blijkt-prematuur/

Fjieuw, die gemengde competities zijn lichtjaren ver weg. Gelukkig. Gaat er dus nooit komen.

Incestcompetitie of niet, lach er maar om. Wij spelen de wedstrijden met de ambiance en de supporters, jullie gaan maar lekker op zondagmiddag naar Juliana '31 met een paar hondenkoppen langs de lijn. Zo is het altijd geweest: zaterdag boven zondag, qua niveau en qua uitstraling/beleving/sfeer. Als je je zin niet krijgt, ga je drogredenen aanvoeren en met woorden als "incest" smijten. Triestig als je zo bent. Kijk er dan niet raar van op als zaterdagfans nog meer een hekel krijgen aan zondagclubs. Verlaag je even niet tot het niveau van een kleuter.
Waar je zaterdag zegt kun je ook zondag neerzetten en dan klopt je verhaaltje nog steeds. Jij komt namelijk ook niet veel verder dan kleuterniveau met "Ik wil het. Ik wil het. Ik wil het. (vingers in de oren) Ik hoor jullie niet. Ik hoor jullie niet" Je hebt het over ambiance bij de zaterdagclubs. Wellicht verwar je dat met sfeer, want met een paar 100 man extra creeer je niet zomaar even een ambiance.
 
N

Niels5596

Guest
Zelfs Jack van Gelder met zijn AFC wil terug naar de oude situatie met zaterdag en zondag gescheiden. En hij wil daarbij de zondagclubs verenigen. En aangezien alle zaterdagclubs al tegen zijn op de hoogste niveaus...

Pascallovic, dan heb jij zeker geen wedstrijden gezien bij de zaterdag? Alleen zondag wil graag mixen, maar dat is ook logisch h?, als je dan flink meer kantineomzet kan maken met een hoop uitsupporters en mooie uitwedstrijden erbij. Dus in plaats van te zeggen dat de zaterdagclubs te veel macht hebben, moet er juist eens naar de zaterdag geluisterd gaan worden door de KNVB.

Zaterdagtopklasse, wat een gouden historie!

O ja, net even de samenvatting gezien van Derde Divisie Zondag, Blauw Geel tegen Be Quick... wat een armoe troef! Zelfs Valken '68 in Tweede Klasse Zaterdag trekt meer publiek. Dit wil je als zaterdagbolwerk echt niet. Alleen de zondagfans schijnen dat niet te snappen.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Blauw Geel tegen Be Quick... wat een armoe troef! Zelfs Valken '68 in Tweede Klasse Zaterdag trekt meer publiek

Wat is er nou zo belangrijk aan veel publiek? Kijk naar Excelsior, daar zit relatief gezien geen hond, maar boeit dat iemand wat? En Joost en de Waan hebben een goed punt, de toeschouwersaantallen op zaterdag worden standaard op 1000/1500 etc ingeschat, ook al staan er 500. En ja, de beide heren kunnen het weten...
 

Pascallovic

Well-known member
Zelfs Jack van Gelder met zijn AFC wil terug naar de oude situatie met zaterdag en zondag gescheiden. En hij wil daarbij de zondagclubs verenigen. En aangezien alle zaterdagclubs al tegen zijn op de hoogste niveaus...

Pascallovic, dan heb jij zeker geen wedstrijden gezien bij de zaterdag? Alleen zondag wil graag mixen, maar dat is ook logisch h?, als je dan flink meer kantineomzet kan maken met een hoop uitsupporters en mooie uitwedstrijden erbij. Dus in plaats van te zeggen dat de zaterdagclubs te veel macht hebben, moet er juist eens naar de zaterdag geluisterd gaan worden door de KNVB.

Zaterdagtopklasse, wat een gouden historie!

O ja, net even de samenvatting gezien van Derde Divisie Zondag, Blauw Geel tegen Be Quick... wat een armoe troef! Zelfs Valken '68 in Tweede Klasse Zaterdag trekt meer publiek. Dit wil je als zaterdagbolwerk echt niet. Alleen de zondagfans schijnen dat niet te snappen.
Sinds wanneer is Jack van Gelder een instituut waar we serieus rekening mee moeten houden. Die heeft net zoveel te melden als een willekeurige fan van een willekeurige club.

Ik vind dat je overdrijft met je 'hoop uitfans' Het zullen er een paar meer zijn bij de zaterdag clubs het is maar waar je je druk om maakt. Alsof met die paar fans extra er een geweldige ambiance ontstaat. Het verschil tussen 500 of 800 man merk je echt niet hoor in je ambiance. Het stelt namelijk allebei geen moer voor. Dat hele amateurvoetbal zal mij aan mijn reet roesten. Dus of je nu zaterdag of zondagclub bent het boeit mij helemaal niks. Als buitenstaander vind ik het geschreeuw en kleutergedrag waar jij anderen van beschuldigd maar zelf aan bezondigd echter niet zo sterk over komen.
 

gevegt

Well-known member
Schermen met kantineomzet en publieke opkomst getuigt natuurlijk niet van enige argumentatie over de bedoeling van de piramide.
 

JMD

Well-known member
Incestcompetitie of niet, lach er maar om. Wij spelen de wedstrijden met de ambiance en de supporters, jullie gaan maar lekker op zondagmiddag naar Juliana '31 met een paar hondenkoppen langs de lijn. Zo is het altijd geweest: zaterdag boven zondag, qua niveau en qua uitstraling/beleving/sfeer. Als je je zin niet krijgt, ga je drogredenen aanvoeren en met woorden als "incest" smijten. Triestig als je zo bent. Kijk er dan niet raar van op als zaterdagfans nog meer een hekel krijgen aan zondagclubs. Verlaag je even niet tot het niveau van een kleuter.
Dan gaan die zaterdagclubs toch lekker in je eigen competitie spelen met je 'veel supporters'. Dat valt echt wel mee hoor... Het is alleen dat de zaterdagclubs net iets creatiever de supporters tellen, net als dat ze creatiever boekhouden.

Lekker tegen elkaar zeggen dat 'de rest' het allemaal fout heeft en iemand die tegengas geeft op je verhaal direct zeggen dat die voor zondag is. Ik ben voor geen van beide. Ik ben voor een fatsoenlijke amateurtak waarin normale promotie/degradatie mogelijk is. En vind het niet meer van deze tijd dat er clubs zijn die zeggen dat ze niet op zaterdag of niet op zondag willen spelen. Als je bij de top van Nederland hoort dan hoor je op elke dag te kunnen spelen. Dat er reserveteams zijn die alleen op zaterdag (of voor mijn part op dinsdag of vrijdag) willen spelen, daar lijkt me niks mis mee. Zoek gelijkgestemden. Maar eerste teams (zeker tot en met de hoofdklassen) horen gewoon op beide dagen te kunnen. In bijna alle sporten in NL is het zo dat je op elke dag kunt spelen (mijn ouders hebben gevolleybald, en die speelden altijd thuis op woensdag, maar hun uitduels konden op elke dag van de week zijn, net wanneer de thuisclubs altijd thuis speelde. En zo is het bijna elke sport).

Kan je daar niet mee leven (met zoals die Leon ten Voorde terecht zegt 'wel de lusten, maar niet de lasten') dan ga je een competitie beginnen met alleen maar clubs die dat ook willen. Maar neem dan je hele club mee. Noem het de bordvoormijnkopcompetitie, maar als klein kind gaan staan stampvoeten en janken op elke vergadering van de KNVB dat je je zin niet krijgt (terwijl je je baseert op reglementen uit 1940) waardoor de ontwikkeling van het hele amateurvoetbal gedwarsboomd wordt, dat schiet niet op. Zeer ego?stisch gedrag. Tijd voor een dictator in Zeist voor de amateursectie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Unregistere

Well-known member
In de huidige derde divisie zijn Spakenburg en Quick Boys eigenlijk ook de enige ploegen die redelijk veel supporters meenemen naar uitwedstrijden. DOVO misschien nog. Bij de rest valt het ook allemaal wel mee. Ik denk niet dat ASWH - Dongen, ASWH - Blauw Geel '38 of ASWH - OJC Rosmalen minder publiek zal trekken dan ASWH - ACV, ASWH - DVS '33 Ermelo of ASWH - ODIN '59.

Scheelt misschien dat wij een beetje in een afgelegen hoekje zitten als je de kaart van de tweede of derde divisie bekijkt, maar ik verwacht niet dat onze toeschouwersaantallen zullen dalen in een gemixte afdeling. Zie ze ook niet direct stijgen, maar dat komt omdat er geen echte derby's bij zullen komen. Daarom zijn in deze afdeling de wedstrijden tegen Capelle en Spijkenisse voor ons bijvoorbeeld wel interessant. Dat trekt op zich nog wel meer publiek.
 
N

Niels5596

Guest
Hahaha, daar gaan ze weer, de zondag. De zaterdagclubs doen het weer fout, want ze schrijven een extra nul erbij bij de toeschouwersaantallen. Droom lekker verder. Kijk eens een wedstrijd zou ik zeggen. JMD, je smijt iets te veel met "incest" en dat zijn woorden die je gebruikt als je gefrustreerd bent en iets door wilt drukken, net zoals ik.

Iets met een plaat en een kop.

Maar nu gooi je je eigen glazen in: de voetbalpiramide goed invullen heeft helemaal niets met mixen van zaterdag en zondag te maken. Dat kan ook prima met een Zaterdag- en Zondagtopklasse. De kampioen promoveert, daar valt nog over te praten.
 
Laatst bewerkt:
N

Niels5596

Guest
Kan het even niet laten.

Er zitten hier meer zondagfans op het forum dan bij een gemiddelde wedstrijd in de Derde Divisie Zondag...

Als je even leest SanMark, dan lees je dat de zaterdagclubs mijn mening volkomen delen. Niemand wil mixen, hooguit een enkeling.
 
N

Niels5596

Guest
Kunnen ze ook al niet tegen kritiek. Oh nee, dat is een drogreden...
 

SanMark.

Well-known member
Kan het even niet laten.

Er zitten hier meer zondagfans op het forum dan bij een gemiddelde wedstrijd in de Derde Divisie Zondag...

Als je even leest SanMark, dan lees je dat de zaterdagclubs mijn mening volkomen delen. Niemand wil mixen, hooguit een enkeling.

Ik heb mijn hele leven op de zaterdag gevoetbald, maar ik ben voor een open competitie. Dat allerlei fossielen dat tegenhouden omdat het al jaren zo is geweest en omdat ze bang voor verandering zijn.
 

JMD

Well-known member
Hahaha, daar gaan ze weer, de zondag. De zaterdagclubs doen het weer fout, want ze schrijven een extra nul erbij bij de toeschouwersaantallen. Droom lekker verder. Kijk eens een wedstrijd zou ik zeggen. JMD, je smijt iets te veel met "incest" en dat zijn woorden die je gebruikt als je gefrustreerd bent en iets door wilt drukken, net zoals ik.

Iets met een plaat en een kop.

Maar nu gooi je je eigen glazen in: de voetbalpiramide goed invullen heeft helemaal niets met mixen van zaterdag en zondag te maken. Dat kan ook prima met een Zaterdag- en Zondagtopklasse. De kampioen promoveert, daar valt nog over te praten.

Daar ga je weer... Ik heb helemaal niks met welke amateurclub dan ook (behalve dan dat ik af en toe op zaterdag of zondag een radioprogramma over de amateurduels op een lokale omroep presenteer of regisseer), ben dus ook niet voor zaterdag of zondag. Erger me wel aan de starheid van (met name) de zaterdagclubs. Die denken dat zij alles gaan bepalen. Echt gereformeerd gedrag.

Dat jij niet logisch na kan denken snap ik, je zit er middenin en hoort niks anders. Bent ongetwijfeld al jaren ge?ndoctrineerd.
 

JMD

Well-known member
Ik heb mijn hele leven op de zaterdag gevoetbald, maar ik ben voor een open competitie. Dat allerlei fossielen dat tegenhouden omdat het al jaren zo is geweest en omdat ze bang voor verandering zijn.

Dit dus. Maar we hebben hier met een jong fossiel te maken denk ik. Misschien moeten we hem het telefoonnummer van noord-ooster geven, dan kunnen ze elkaar gaan bevredigen.
 
Bovenaan