Beloftenteams in de piramide

Mug

Member
Wat zou je in de hoofdklasse noord en oost een mooie kompetitie krijgen en veel minder reistijd en veel meer derby's dus inkomsten. Ik denk dat de zaterdag en zondagclubs hier allemaal wel voor zijn. Ook andere regio's moeten eens logisch nadenken. Een voorbeeld Achilles Assen moet 4 keer naar omgeving Den Haag en HZVV moet naar Amsterdam , welke supporter reist zijn club nog achterna ? Aanvangstijd bespreekbaar zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
 
N

Niels5596

Guest
Ik ben vorig seizoen bij uitwedstrijden geweest van GVVV, Kozakken Boys, Spakenburg, Katwijk en Excelsior Maassluis. GVVV was de enige die meer dan 100 man bij zich had en dat was ook nog een semi-derby tegen Spakenburg. Excelsior Maasluis had net zo weinig mensen mee als een gemiddelde zondagclub.

Dan heb je vast niet goed geteld, dat kan gewoon niet. Spakenburg, Katwijk en Kozakken Boys nemen zeker honderd man mee naar elke uitwedstrijd. Zelfde geldt voor Quick Boys en IJsselmeervogels.

Bij de zondag neemt er geen enkele club meer dan honderd supporters mee, kun je nog net zo goed tegen een beloftenteam spelen. Ik snap ons als zaterdagclubs heel erg goed en vinden de zondag maar helemaal niks. Dat de zondag graag met de zaterdag naar bed wil, dat snapt zelfs een hond...

Goed, de discussie zal daarover ook niet ophouden. Feit is dat bijna alle zaterdagclubs gewoon weer naar de oude Topklasse willen. Dan heb je Spakenburg - Rijnsburgse Boys, Noordwijk - Quick Boys, Scheveningen - IJsselmeervogels, GVVV - Katwijk en DOVO - Kozakken Boys in plaats van de genoemde thuisclubs tegen een FC Lienden, UNA, AFC, De Dijk of EVV... Laat de gemiddelde zaterdagclubfan maar eens kiezen!
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Soms heeft het ook niet zo veel met kiezen te maken, maar met keuze die de voetbalbond maakt. De voetbalbond wil graag een gezonde piramide met doorstroming en dat kan nu eenmaal niet met zaterdagclubs. Die willen, kunnen, mogen niet van hun principes afwijken. Daar ligt de oorsprong van de hele discussie.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, maar die hebben geen veto. Ik ben neutraal, vind voetbal op zaterdag ontzettend logisch, maar af en toe eens op zondag moet voor geen enkele club een probleem zijn. Zondag naar zaterdag is vaak het probleem niet.

Het enige wat we moeten hebben, in de KNVB met ballen. De KNVB maakt de competitieopzet en dan kun je meedoen, of gezellig een eigen competitie van 8/10 clubs beginnen met de Bible Belt clubs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joost

Well-known member
Dan heb je vast niet goed geteld, dat kan gewoon niet. Spakenburg, Katwijk en Kozakken Boys nemen zeker honderd man mee naar elke uitwedstrijd. Zelfde geldt voor Quick Boys en IJsselmeervogels.

Bij de zondag neemt er geen enkele club meer dan honderd supporters mee, kun je nog net zo goed tegen een beloftenteam spelen. Ik snap ons als zaterdagclubs heel erg goed en vinden de zondag maar helemaal niks. Dat de zondag graag met de zaterdag naar bed wil, dat snapt zelfs een hond...

Goed, de discussie zal daarover ook niet ophouden. Feit is dat bijna alle zaterdagclubs gewoon weer naar de oude Topklasse willen. Dan heb je Spakenburg - Rijnsburgse Boys, Noordwijk - Quick Boys, Scheveningen - IJsselmeervogels, GVVV - Katwijk en DOVO - Kozakken Boys in plaats van de genoemde thuisclubs tegen een FC Lienden, UNA, AFC, De Dijk of EVV... Laat de gemiddelde zaterdagclubfan maar eens kiezen!

Je voldoet in ieder geval aan alle kenmerk van een zaterdagfan;

* feiten ontkennen
* focus houden op lokale duels die in Randstad plaatsvinden
* zaterdagvoetbal de heilige Graal vinden
* zondagclubs als minderwaardig herkennen
 
N

Niels5596

Guest
Huilen met de pet op. Niet gedacht dat het n?g slechter kon dan de huidige situatie. Ik zie het al voor me, OJC Rosmalen - Quick Boys in de Derde Divisie Zuid op zaterdag om 18:00. Aantal toeschouwers: 300. En een eindje verderop wordt Juliana '31 - Spakenburg afgewerkt...laat me toch niet lachen, wat een doodsteek van het amateurvoetbal. Een uitwedstrijd van 200 kilometer en dat noemen ze regionaal indelen met extra derby's. Ongeloofwaardig.

https://www.voetbal247.nl/voorstel-...visie-zaterdag-en-zondag-worden-geintegreerd/
 

bqandy

Well-known member

Er zijn inderdaad werkgroepen en zo die dit soort voorstellen naar voren brengen.
Laatst nog met de voorzitter van MSC gesproken over het idee voor vier gemende hoofdklassen. MSC is een van de lobbyisten. Vierde divisie wordt het al genoemd. Dit idee werd vorig jaar ook al door veel zondagclubs geopperd, net als de regionaal ingedeelde derde divisies. MSC is bereid om thuiswedstrijden tegen zaterdagclubs gewoon om half drie op zaterdag te spelen en zo denken er meer zondagclubs over. Desondanks gaat het hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Voor volgend seizoen is dit waarschijnlijk het scenario: Piramide blijft zoals die is maar zonder beloften. De beloften gaan in een aparte competitie en de kampioen wisselt van plek in de JL met het laagst geklasseerde Jong team daar.
 

JMD

Well-known member
Er zijn inderdaad werkgroepen en zo die dit soort voorstellen naar voren brengen.
Laatst nog met de voorzitter van MSC gesproken over het idee voor vier gemende hoofdklassen. MSC is een van de lobbyisten. Vierde divisie wordt het al genoemd. Dit idee werd vorig jaar ook al door veel zondagclubs geopperd, net als de regionaal ingedeelde derde divisies. MSC is bereid om thuiswedstrijden tegen zaterdagclubs gewoon om half drie op zaterdag te spelen en zo denken er meer zondagclubs over. Desondanks gaat het hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Voor volgend seizoen is dit waarschijnlijk het scenario: Piramide blijft zoals die is maar zonder beloften. De beloften gaan in een aparte competitie en de kampioen wisselt van plek in de JL met het laagst geklasseerde Jong team daar.

Goede eerste stap. Dan zou dus bv Noordwijk en SJC tegen elkaar spelen. Dat is een fraaie dorpsderby. :)

Tweede stap is dan de verplichte zaterdag loslaten. Gewoon als wisselgeld gebruiken voor het uit de pyramide gooien van de Jongploegen.
 

Forza AZ

Well-known member
Voor volgend seizoen is dit waarschijnlijk het scenario: Piramide blijft zoals die is maar zonder beloften. De beloften gaan in een aparte competitie en de kampioen wisselt van plek in de JL met het laagst geklasseerde Jong team daar.
Volgend seizoen al? Dat kan toch helemaal niet aangezien de promotie/degradatie regeling al bekend is en dan eind van het seizoen ineens veranderd moet worden.
Als ze zoiets in het voorjaar besluiten, dan zal dat toch in 2019/20 ingaan lijkt me.

Ben ook benieuwd hoe ze zo'n promotie/degradatie tussen de Eerste Divisie en de Beloftecompetitie gaan maken. Want stel nu dat in een seizoen alle 4 de belofte-teams bij de top 10 van de Eerste Divisie eindigen, dan is het toch idioot om de nummer 10 direct te laten degraderen. Dan zou die toch tenminste nog een herkansing moeten krijgen tegen de kampioen van de Beloftecompetitie.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Volgend seizoen al? Dat kan toch helemaal niet aangezien de promotie/degradatie regeling al bekend is en dan eind van het seizoen ineens veranderd moet worden.
Als ze zoiets in het voorjaar besluiten, dan zal dat toch in 2019/20 ingaan lijkt me.

Lijkt me ook wat snel ja, maar aan de andere kant werd ook tijdens het seizoen pas ingevoerd dat de P/D tussen JL en 2e div dicht ging.
 

bqandy

Well-known member
Volgend seizoen al? Dat kan toch helemaal niet aangezien de promotie/degradatie regeling al bekend is en dan eind van het seizoen ineens veranderd moet worden.
Als ze zoiets in het voorjaar besluiten, dan zal dat toch in 2019/20 ingaan lijkt me.

Kan ook. Volgend seizoen was misschien iets te voorbarig.
 

Joost

Well-known member
Huilen met de pet op. Niet gedacht dat het n?g slechter kon dan de huidige situatie. Ik zie het al voor me, OJC Rosmalen - Quick Boys in de Derde Divisie Zuid op zaterdag om 18:00. Aantal toeschouwers: 300. En een eindje verderop wordt Juliana '31 - Spakenburg afgewerkt...laat me toch niet lachen, wat een doodsteek van het amateurvoetbal. Een uitwedstrijd van 200 kilometer en dat noemen ze regionaal indelen met extra derby's. Ongeloofwaardig.

https://www.voetbal247.nl/voorstel-...visie-zaterdag-en-zondag-worden-geintegreerd/

- Katwijk-Rosmalen is 106km.

- Bij OJC komen gemiddeld ongeveer 500 toeschouwers (dat is vergelijkbaar met schitterende zaterdagclubs als Capelle, ODIN'59 en SteDoCo) Inclusief de busladingen Katwijkfans kom je dan op 850 toeschouwers. Maal de zaterdagfactor wordt het officiele toeschouwersaantal dus 1700.

Gelukkig spelen Quick Boys en Spakenburg dit seizoen wel schitterend derby's tegen ONS Sneek, Harkemase Boys en ACV.
 

Forza AZ

Well-known member
Lijkt me ook wat snel ja, maar aan de andere kant werd ook tijdens het seizoen pas ingevoerd dat de P/D tussen JL en 2e div dicht ging.
Dat is waar, maar dat werd in ieder geval aan het begin van het seizoen bekend gemaakt toen nog niemand echt serieus tegen degradatie of voor promotie aan het strijden was.

Het is een ander verhaal als er ineens 9 belofteteams uit 5 verschillende divisies gehaald worden als de competities al ruim over de helft zijn, waardoor de hele promotie/degradatie omgegooid moet worden.
 
Bovenaan