"Je naaste liefhebben als jezelf", "zondaggedrochten". Ja, gooi er maar mee. Dan heb je me verkeerd begrepen, ik doelde op de vloek die daar met opzet werd neergezet. Dat noem ik geen opvoeding.
Ik heb alle respect voor de zondagclubs, maar zij zijn de enigen die profiteren van een mix. Ik snap het wel hoor: HSC '21, UNA of EVV spelen ook liever tegen Rijnsburgse Boys of IJsselmeervogels, meer inkomsten, want dan gaat hun toeschouwersaantal van 250 naar 500 (!) Bij clubs als Rijnsburgse Boys gaan die juist omlaag, namelijk van 2000 naar 1500, omdat ze per se op zaterdagavond 6 uur moeten spelen tegen een FC Lienden.
En laten er hier nu net een flink aantal zondagaanhangers zitten, tja, dan is alles de schuld van de zaterdag. Tuurlijk.
Mixen is wellicht goed voor het niveau, niet voor de ambiance, de sfeer en de beleving. En daar gaat het nu juist om bij de zaterdagclubs. Dat dit bij de zondagclubs niet bestaat, daar moeten ze zelf maar wat aan gaan doen, maar niet ten koste van de zaterdagclubs profiteren. Terug naar de oude boel en dat zal gelukkig wel gaan gebeuren.