Eef de Kip
Well-known member
Ja en we kunnen evt nog terug naar alles amateurvoetbal en dat we het profvoetbal verbieden.
Dan zou het weer ouderwets Feijenoord moeten worden...Ja, en dan zes landelijke Eerste Klassen en dan een kampioenscompetitie!
Met Ajax tegen Feyenoord, Go Ahead en Be Quick enzo.
Terug naar de drie oude hoofdklasses is niet per definitie slecht, maar het niveau gaat er wel van omlaag. Dan krijg je de Bollenstreekclubs in A, dan verkas je de grootmachten uit Spakenburg en de Veluwe naar B en de clubs uit het noorden naar C. Dan heb ik liever een Topklasse met elke speelronde een geweldige wedstrijd.
En Scheveningen heb ik even aangevuld inderdaad vanuit de regio, dat is de enige vreemde eend in de bijt. Even om aan te geven hoe leuk die competitie dan wel niet wordt. Toch wel de meest aantrekkelijke club denk ik uit het rechterrijtje van nu.
Snap de hele discussie niet met mixen van speeldagen enzovoorts. Zie de toeschouwersaantallen van de Tweede Divisie van gisteren: heel veel wedstrijden onder de 500 toeschouwers. Het is gewoon dramatisch. En dat komt gewoon door de mix zondag-zaterdag, kan er niks anders van maken.
Dan zou het weer ouderwets Feijenoord moeten worden...
En verder vwb dat plan van een aparte Jong-competitie: dan krijg je dus een competitie in een competitie bij de JL, en kan theoretisch de nummer 4 van de JL degraderen (als de Jongploegen de top 4 uitmaken).
En als dan de JL weer een degradatie gaat krijgen voor de 'reguliere' teams, dan kan je dus hele gekke slotrondes krijgen onderin.
En ach, vwb zaterdag/zondag: er wordt gevraagd om meer derby's. De beste manier daarvoor is zaterdag/zondag bij elkaar te gooien, maar dat wil men natuurlijk weer niet... De KNVB kan hier tot 2100 over blijven polderen, maar dat gaat toch nooit lukken. Dus tijd voor een vuist op tafel: Zaterdag/zondag mixt, thuisploeg bepaalt speeldag. Jeugd speelt in principe zaterdag. Promotie/degradatie verplicht (de KNVB laat wel de eis van aantal contractspelers los) en wie dit alles niet wil maakt maar een eigen competitie, maar dan doet ook geen enkele ploeg van die club mee aan enig welke KNVB-competitie.
In het Sinterklaasweekend de toeschouwersaantallen peilen...
Nee hoor. Gewoon getypt.Hopelijk heb je copy past gedaan ?
Als je mee wilt doen met het grotemensenvoetbal zul je je ook aan grotemensenregels moeten houden.Haha, grapjas. Zal ik eens de gemiddelden van dit en vorig seizoen met die van de zaterdagtopklasse van afgelopen jaren vergelijken?
"En de thuisclub bepaalt de speeldag." Ja, dag! Hoe maak je het voetbal kapot (!) Mixen gaat nooit lukken, echt niet. De grote clubs bij de zaterdag - dus met de christelijke aanhang meestal - gaan nooit naar de zondag. Nooit. Ook niet als ze het wordt opgelegd. Dan is je voetbal helemaal naar de kl***. Of de zondagclubs moeten zich aanpassen en naar de zaterdagmiddag willen, maar ik snap dat ze dat ook niet willen. Dan blijft de scheiding intact. Helemaal prima, zo heeft Nederland dat altijd gedaan en het was altijd goed.
Ik probeerde het netjes te brengen, maar hier komt mijn betoog eigenlijk ook op neer ja...Gewoon mixen godverdomme.
Gewoon mixen godverdomme.
Haha, grapjas. Zal ik eens de gemiddelden van dit en vorig seizoen met die van de zaterdagtopklasse van afgelopen jaren vergelijken?
"En de thuisclub bepaalt de speeldag." Ja, dag! Hoe maak je het voetbal kapot (!) Mixen gaat nooit lukken, echt niet. De grote clubs bij de zaterdag - dus met de christelijke aanhang meestal - gaan nooit naar de zondag. Nooit. Ook niet als ze het wordt opgelegd. Dan is je voetbal helemaal naar de kl***. Of de zondagclubs moeten zich aanpassen en naar de zaterdagmiddag willen, maar ik snap dat ze dat ook niet willen. Dan blijft de scheiding intact. Helemaal prima, zo heeft Nederland dat altijd gedaan en het was altijd goed.
Als ze niet op de zondag willen, dan maar uit de KNVB en de Nederlandse Zaterdag Voetbal Bond beginnen. Hoe moeilijk is dat.
Wat een respect hier, bah. Geen opvoeding gehad, wellicht?
We gaan winnen. We gaan een keer van die zondagclubs verlost worden. Degenen die hier willen mixen, zijn waarschijnlijk supporter van een zondagclub, want alleen zij profiteren met een mix. 0 supporters, 0 sfeer en 0 beleving. Speel nog liever zaterdag tweede klasse.
Daaaaag zondag!
Dus omdat we jouw post niet voor gesneden koek aannemen hebben we geen respect?Wat een respect hier, bah. Geen opvoeding gehad, wellicht?