Beloftenteams in de piramide

erka

Well-known member
Ja, en dan zes landelijke Eerste Klassen en dan een kampioenscompetitie!

Met Ajax tegen Feyenoord, Go Ahead en Be Quick enzo.
 
N

Niels5596

Guest
Terug naar de drie oude hoofdklasses is niet per definitie slecht, maar het niveau gaat er wel van omlaag. Dan krijg je de Bollenstreekclubs in A, dan verkas je de grootmachten uit Spakenburg en de Veluwe naar B en de clubs uit het noorden naar C. Dan heb ik liever een Topklasse met elke speelronde een geweldige wedstrijd.

En Scheveningen heb ik even aangevuld inderdaad vanuit de regio, dat is de enige vreemde eend in de bijt. Even om aan te geven hoe leuk die competitie dan wel niet wordt. Toch wel de meest aantrekkelijke club denk ik uit het rechterrijtje van nu.

Snap de hele discussie niet met mixen van speeldagen enzovoorts. Zie de toeschouwersaantallen van de Tweede Divisie van gisteren: heel veel wedstrijden onder de 500 toeschouwers. Het is gewoon dramatisch. En dat komt gewoon door de mix zondag-zaterdag, kan er niks anders van maken.
 

JMD

Well-known member
Ja, en dan zes landelijke Eerste Klassen en dan een kampioenscompetitie!

Met Ajax tegen Feyenoord, Go Ahead en Be Quick enzo.
Dan zou het weer ouderwets Feijenoord moeten worden...

En verder vwb dat plan van een aparte Jong-competitie: dan krijg je dus een competitie in een competitie bij de JL, en kan theoretisch de nummer 4 van de JL degraderen (als de Jongploegen de top 4 uitmaken).
En als dan de JL weer een degradatie gaat krijgen voor de 'reguliere' teams, dan kan je dus hele gekke slotrondes krijgen onderin.


En ach, vwb zaterdag/zondag: er wordt gevraagd om meer derby's. De beste manier daarvoor is zaterdag/zondag bij elkaar te gooien, maar dat wil men natuurlijk weer niet... De KNVB kan hier tot 2100 over blijven polderen, maar dat gaat toch nooit lukken. Dus tijd voor een vuist op tafel: Zaterdag/zondag mixt, thuisploeg bepaalt speeldag. Jeugd speelt in principe zaterdag. Promotie/degradatie verplicht (de KNVB laat wel de eis van aantal contractspelers los) en wie dit alles niet wil maakt maar een eigen competitie, maar dan doet ook geen enkele ploeg van die club mee aan enig welke KNVB-competitie.
 

JMD

Well-known member
Terug naar de drie oude hoofdklasses is niet per definitie slecht, maar het niveau gaat er wel van omlaag. Dan krijg je de Bollenstreekclubs in A, dan verkas je de grootmachten uit Spakenburg en de Veluwe naar B en de clubs uit het noorden naar C. Dan heb ik liever een Topklasse met elke speelronde een geweldige wedstrijd.

En Scheveningen heb ik even aangevuld inderdaad vanuit de regio, dat is de enige vreemde eend in de bijt. Even om aan te geven hoe leuk die competitie dan wel niet wordt. Toch wel de meest aantrekkelijke club denk ik uit het rechterrijtje van nu.

Snap de hele discussie niet met mixen van speeldagen enzovoorts. Zie de toeschouwersaantallen van de Tweede Divisie van gisteren: heel veel wedstrijden onder de 500 toeschouwers. Het is gewoon dramatisch. En dat komt gewoon door de mix zondag-zaterdag, kan er niks anders van maken.

In het Sinterklaasweekend de toeschouwersaantallen peilen...
 

SanMark.

Well-known member
Dan zou het weer ouderwets Feijenoord moeten worden...

En verder vwb dat plan van een aparte Jong-competitie: dan krijg je dus een competitie in een competitie bij de JL, en kan theoretisch de nummer 4 van de JL degraderen (als de Jongploegen de top 4 uitmaken).
En als dan de JL weer een degradatie gaat krijgen voor de 'reguliere' teams, dan kan je dus hele gekke slotrondes krijgen onderin.


En ach, vwb zaterdag/zondag: er wordt gevraagd om meer derby's. De beste manier daarvoor is zaterdag/zondag bij elkaar te gooien, maar dat wil men natuurlijk weer niet... De KNVB kan hier tot 2100 over blijven polderen, maar dat gaat toch nooit lukken. Dus tijd voor een vuist op tafel: Zaterdag/zondag mixt, thuisploeg bepaalt speeldag. Jeugd speelt in principe zaterdag. Promotie/degradatie verplicht (de KNVB laat wel de eis van aantal contractspelers los) en wie dit alles niet wil maakt maar een eigen competitie, maar dan doet ook geen enkele ploeg van die club mee aan enig welke KNVB-competitie.

Hopelijk heb je copy past gedaan ?
 
N

Niels5596

Guest
In het Sinterklaasweekend de toeschouwersaantallen peilen...

Haha, grapjas. Zal ik eens de gemiddelden van dit en vorig seizoen met die van de zaterdagtopklasse van afgelopen jaren vergelijken?

"En de thuisclub bepaalt de speeldag." Ja, dag! Hoe maak je het voetbal kapot (!) Mixen gaat nooit lukken, echt niet. De grote clubs bij de zaterdag - dus met de christelijke aanhang meestal - gaan nooit naar de zondag. Nooit. Ook niet als ze het wordt opgelegd. Dan is je voetbal helemaal naar de kl***. Of de zondagclubs moeten zich aanpassen en naar de zaterdagmiddag willen, maar ik snap dat ze dat ook niet willen. Dan blijft de scheiding intact. Helemaal prima, zo heeft Nederland dat altijd gedaan en het was altijd goed.
 

JMD

Well-known member
Hopelijk heb je copy past gedaan ?
Nee hoor. Gewoon getypt.

Haha, grapjas. Zal ik eens de gemiddelden van dit en vorig seizoen met die van de zaterdagtopklasse van afgelopen jaren vergelijken?

"En de thuisclub bepaalt de speeldag." Ja, dag! Hoe maak je het voetbal kapot (!) Mixen gaat nooit lukken, echt niet. De grote clubs bij de zaterdag - dus met de christelijke aanhang meestal - gaan nooit naar de zondag. Nooit. Ook niet als ze het wordt opgelegd. Dan is je voetbal helemaal naar de kl***. Of de zondagclubs moeten zich aanpassen en naar de zaterdagmiddag willen, maar ik snap dat ze dat ook niet willen. Dan blijft de scheiding intact. Helemaal prima, zo heeft Nederland dat altijd gedaan en het was altijd goed.
Als je mee wilt doen met het grotemensenvoetbal zul je je ook aan grotemensenregels moeten houden.

Gezien de teruglopende kerkelijkheid van Nederland lijkt me juist nu de tijd rijp om vaste speeldagen los te laten. Alsof die Christelijke aanhang nu ook al zoveel naar uitduels gaat. Men bezoekt vooral thuisduels, en die kan je gewoon op zaterdag blijven volgen. Bijna geen speler is nog gelovig, die wisselen veelal net zo makkelijk van club als een 'echte' profspeler.


Ik woon in de Bollenstreek en zie nog maar weinig kerkgangers op zondag, wel veel mensen die naar IKEA gaan of boodschappen doen of weet ik wat allemaal. Dan kan je eventueel ook een uitduel van je ploeg bezoeken.
 

erka

Well-known member
Haha, grapjas. Zal ik eens de gemiddelden van dit en vorig seizoen met die van de zaterdagtopklasse van afgelopen jaren vergelijken?

"En de thuisclub bepaalt de speeldag." Ja, dag! Hoe maak je het voetbal kapot (!) Mixen gaat nooit lukken, echt niet. De grote clubs bij de zaterdag - dus met de christelijke aanhang meestal - gaan nooit naar de zondag. Nooit. Ook niet als ze het wordt opgelegd. Dan is je voetbal helemaal naar de kl***. Of de zondagclubs moeten zich aanpassen en naar de zaterdagmiddag willen, maar ik snap dat ze dat ook niet willen. Dan blijft de scheiding intact. Helemaal prima, zo heeft Nederland dat altijd gedaan en het was altijd goed.

Als ze niet op de zondag willen, dan maar uit de KNVB en de Nederlandse Zaterdag Voetbal Bond beginnen. Hoe moeilijk is dat.
 
N

Niels5596

Guest
Wat een respect hier, bah. Geen opvoeding gehad, wellicht?

We gaan terug naar de Zaterdag- en Zondagtopklasse. Is het niet over twee seizoenen dan wel over een paar jaar. Een gemixt systeem is niet houdbaar. En wat betreft christelijke aanhang, wat een drogreden om secularisatie aan te voeren als argument. In de Bible Belt neemt het aantal gelovigen gestaag toe en we kunnen niet ontkennen dat daar nu juist de grootmachten zitten.

Geen gelovigen naar uitwedstrijden? Jij woont zeker niet in een Bible Belt-dorp? Bij onze club zie ik ze zaterdagmiddag naar een uitwedstrijd gaan en zondag gewoon bij ons in de kerk. Niets mis mee, maar wel de realiteit. Deze supporters komen niet meer als er op zondag gevoetbald wordt, uit principe. Niet onlogisch dat de besturen van deze clubs dan zeggen dat ze niet op zondag willen voetballen. Immers, bijna de helft van de kantine-inkomsten vliedt weg.

We gaan winnen. We gaan een keer van die zondagclubs verlost worden. Degenen die hier willen mixen, zijn waarschijnlijk supporter van een zondagclub, want alleen zij profiteren met een mix. 0 supporters, 0 sfeer en 0 beleving. Speel nog liever zaterdag tweede klasse.

Daaaaag zondag!
 

Bonehead

Well-known member
Als ze niet op de zondag willen, dan maar uit de KNVB en de Nederlandse Zaterdag Voetbal Bond beginnen. Hoe moeilijk is dat.

Ja, maar wie heeft er dan profijt van? Niemand toch?

Er is veel onbegrip. Maar ik heb het vermoeden dat vele leden hier denken dat als je principi?le zaterdagclubs (het overgrote deel van de zaterdagclubs dus) gaat verplichten te voetballen op zondag ze wel zullen buigen. Ik vind dat een hele na?eve gedachtegang.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie openingen voor mixen. De zaterdagclubs zijn al voor een dictatuur. Nu moeten we alleen een dictator neerzetten die bepaald dat we gaan mixen.
 

de waan

Well-known member
Van:
Wat een respect hier, bah. Geen opvoeding gehad, wellicht?

Naar:
We gaan winnen. We gaan een keer van die zondagclubs verlost worden. Degenen die hier willen mixen, zijn waarschijnlijk supporter van een zondagclub, want alleen zij profiteren met een mix. 0 supporters, 0 sfeer en 0 beleving. Speel nog liever zaterdag tweede klasse.

Daaaaag zondag!

En dat in ??n post.

Heb je niet van de dominee geleerd dat je je naasten lief moet hebben?
 

de waan

Well-known member
Overigens heeft de KNVB tot dusverre altijd de oren laten hangen naar de wensen van de zaterdagclubs, dus dat zal waarschijnlijk nu ook wel weer gebeuren. Helaas blijft het aanmodderen geblazen in Nederland. met zo'n veel te democratische club als de KNVB.
 

JMD

Well-known member
Wat een respect hier, bah. Geen opvoeding gehad, wellicht?
Dus omdat we jouw post niet voor gesneden koek aannemen hebben we geen respect?

Je kan wel merken dat jij wel uit een Bible-beltdorp komt, je gedraagt je als een ouderling die Gods woord tot zich neemt. Kritiek mag niet.

Ik zie de zaterdagclubs graag, maar separate competities zijn echt niet meer van deze tijd. Ze zo houden zou een stap terug zijn naar de desecularisatie van de voetbalwereld. En dat in een tijd dat de strikt gelovigen misschien toenemen in aantal (wat wil je ook, met 10 kinderen per echtpaar...), maar het aantal gelovigen flink afneemt. Inmiddels is meer dan de helft van Nederland 'niet-gelovig'. Van de gelovige helft hangt nog een groot deel een geloof aan (katholicisme, islam) waar het geen fluit uitmaakt of je op zondag speelt of niet. Dan laten we onze oren dus hangen naar een zeer klein deel van zwaar-gelovig Nederland. Als die zonodig op zaterdag alleen willen spelen richten ze maar een Christelijke Voetbalbond op. De KNVB is neutraal qua geloof.

En verder: als je op zondag niet mag voetballen, mag je dan wel internetten op de Dag des Heren? Het is allebei vrijetijdsbesteding.
 
Bovenaan