Beloftenteams in de piramide

N

Niels5596

Guest
Ik? Jij, hahaha. Maar dan houd ik daar rekening mee, het is jou dan nooit geleerd om zelf te denken. Ja en amen, zeg maar.

Haha, verklaar je nader met 'nooit geleerd om zelf te denken'. Ik ben inmiddels de volwassen leeftijd gepasseerd en als ik niets met het geloof zou hebben, dan had ik daar wel van afgestapt. Kan prima mijn eigen boontjes doppen. Kun jij blijkbaar nog wat leren van adolescenten. Blijft triest dat een net geslaagde vwo-scholier jou hierop moet wijzen, maar dat even voor de duidelijkheid.

Ik heb weer even zitten puzzelen en een regionale indeling van de Tweede Divisie zou er dan zo uit zien.

Tweede Divisie Noord
1 HHC Hardenberg
2 IJsselmeervogels
3 Spakenburg
4 Harkemase Boys
5 VVOG
6 DVS ’33 Ermelo
7 Koninklijke HFC
8 De Dijk
9 AFC
10 ADO ‘20
11 OFC Oostzaan
12 Katwijk
13 Quick Boys
14 Rijnsburgse Boys
15 VVSB
16 FC Lisse

Tweede Divisie Zuid
1 GVVV
2 Kozakken Boys
3 Barendrecht
4 Excelsior Maassluis
5 DOVO
6 ASWH
7 FC Lienden
8 Achilles ‘29
9 De Treffers
10 TEC
11 UNA
12 Quick
13 OJC Rosmalen
14 EVV
15 JVC Cuijk
16 Blauw Geel ‘38

Tja, wat moet ik ervan zeggen? Liever niet... maar kan me ergens indenken dat dit weleens de optie kan gaan worden die de KNVB gaat neerleggen. Toch blijf je dan gehannes houden met een teveel aantal zondag- of zaterdagclubs dat promoveert of degradeert. Ergens gaat dat in de voetbalpiramide fout, is toch niet wenselijk vind ik.
 

De Groene Scout

Well-known member
Niels wat jij voorstelt, zo was het ook vroeger ook ongeveer.
Tweede divisie heette alleen hoofdklasse (zowel zaterdag als zondag) en de beloften hadden hun eigen competitie.
Goed vernieuwend idee hoor!!! Petje af.
 

Batigoal

Well-known member
Even los van de scheiding van zaterdag en zondag; waarom zou de piramide volgens jou gesloten moeten blijven, Niels?
 

Fregge

Well-known member
Toch blijf je dan gehannes houden met een teveel aantal zondag- of zaterdagclubs dat promoveert of degradeert. Ergens gaat dat in de voetbalpiramide fout, is toch niet wenselijk vind ik.

En dat alles kun je voorkomen door in plaats van Zaterdag of zondagclubs te houden, weekendvoetbal te spelen. Thuisploeg kiest de speeldag en aanvangstijd. Uitploeg moet schikken en kan altijd vragen of er op een andere dag gespeeld kan worden.
 
N

Niels5596

Guest
En dat alles kun je voorkomen door in plaats van Zaterdag of zondagclubs te houden, weekendvoetbal te spelen. Thuisploeg kiest de speeldag en aanvangstijd. Uitploeg moet schikken en kan altijd vragen of er op een andere dag gespeeld kan worden.

Wil je dit gaan doorvoeren tot en met de zesde klasse? Voor bierbuiken die alleen op zaterdag kunnen voetballen vanwege werk op zondag of andersom? Lijkt me niet realistisch.

En Batigoal, die hoeft van mij niet dicht, op zich ben ik helemaal niet tegen een verplichte promotie, maar niet meer dan een per seizoen. Het liefst houd ik het inderdaad gesloten, amateurclubs willen helemaal geen Eerste Divisie-voetbal en Jupiler League-clubs gaan naar het randje van een faillissement als ze degraderen uit het profvoetbal.
 

Fregge

Well-known member
Wil je dit gaan doorvoeren tot en met de zesde klasse? Voor bierbuiken die alleen op zaterdag kunnen voetballen vanwege werk op zondag of andersom? Lijkt me niet realistisch.

Dit zal alleen van toepassing zijn op de standaardelftallen. Kelderklassers hebben hier echt geen last van.
 
N

Niels5596

Guest
Niels wat jij voorstelt, zo was het ook vroeger ook ongeveer.
Tweede divisie heette alleen hoofdklasse (zowel zaterdag als zondag) en de beloften hadden hun eigen competitie.
Goed vernieuwend idee hoor!!! Petje af.

Ben jij ziek geworden vandaag? Ik zeg toch al de hele tijd dat ik alles bij het 'oude' wil houden en helemaal geen mix van zaterdag en zondag wil? Het heette trouwens toenmaals Topklasse en geen Hoofdklasse, dat was daarvoor nog. Helemaal niets vernieuwends, nee, maar m.i. wel de beste (minst niet-geprefereerde) oplossing.
 
N

Niels5596

Guest
Dit zal alleen van toepassing zijn op de standaardelftallen. Kelderklassers hebben hier echt geen last van.

Maar standaardelftallen kunnen ook vijfde of zesde klasse spelen? Die gaan er dan wel last van krijgen. Op zich snap ik je idee, maar dit gaat te veel weerstand opleveren, waardoor ik denk dat dit uiterst onrealistisch is.
 

Fregge

Well-known member
Maar standaardelftallen kunnen ook vijfde of zesde klasse spelen? Die gaan er dan wel last van krijgen. Op zich snap ik je idee, maar dit gaat te veel weerstand opleveren, waardoor ik denk dat dit uiterst onrealistisch is.

Dit levert vooral te veel weerstand op omdat de gelovige zaterdagploegen hun koopzondag missen een dag later.
 
N

Niels5596

Guest
Dit levert vooral te veel weerstand op omdat de gelovige zaterdagploegen hun koopzondag missen een dag later.

Dat gaat me wat te ver. Ik denk dat er zat kelderklassers zijn op zondag die echt niet naar de zaterdag willen, omdat het thuisteam dat beslist. Je maakt het m.i. zo echt kapot. Ik snap eigenlijk ?berhaupt niet waarom de hele mix in gang is gezet een paar jaar geleden. Was er tot en met 2015 iemand die per se wilde dat zaterdag en zondag ge?ntegreerd zouden worden, omdat men een scheiding niet wenselijk vond? Een open voetbalpiramide had je ook kunnen realiseren met de toenmalige Topklasses, want dat was het idee ook van de oprichting van die competitie in 2010 (volgens mij was dat 2010 als ik het goed heb, maar pin me niet op het jaartal vast).
 

Fregge

Well-known member
Waarom die mix is ingezet? Omdat ze amateurs willen laten doorstromen naar de profs? Iets wat clubs geloof ik ook al aangaven te willen.
 
N

Niels5596

Guest
Waarom die mix is ingezet? Omdat ze amateurs willen laten doorstromen naar de profs? Iets wat clubs geloof ik ook al aangaven te willen.

En waarom niet gewoon door middel van de vroegere Topklasses? De amateurkampioen zou daarin promoveren. Is toen ook niet gelukt, evenals nu, want de promotie is weer van de baan. Kortom, de mix heeft helemaal niks teweeggebracht, alleen maar gezeur en verwijten over en weer. Vind het op zich wel leuk, want zondagfans hebben nu nog een grotere hekel aan zaterdagclubs en -fans en andersom. Kan er altijd wel om lachen.

Als je ruzie hebt met je vrouw ga je ook niet met d'r naar bed (die avond dan, neem ik aan, haha). Dus dan kunnen we de ge?ntegreerde zaterdag-zondag weer sneller afschrijven als we zo tegen elkaar blijven haten.
 

Fregge

Well-known member
Dat is toen niet gelukt, omdat er toen de kans bestond dat een ploeg op zondag wou spelen. En dat wouden de zaterdagploegen niet. Zaterdagploegen zijn eigenlijk het kwaad van het Nederlandse voetbal, lijkt het wel.
 
N

Niels5596

Guest
Dat is toen niet gelukt, omdat er toen de kans bestond dat een ploeg op zondag wou spelen. En dat wouden de zaterdagploegen niet. Zaterdagploegen zijn eigenlijk het kwaad van het Nederlandse voetbal, lijkt het wel.

Och, komt het weer... het is weer de schuld van de zaterdag. Doei.

Nee, die degradant uit de Eerste Divisie zou dan gewoon naar de zaterdag gaan.
 
N

Niels5596

Guest
Niels voor welke club ben jij ?

Ik ben een neutraal toeschouwer, maar ik wil wel verklappen dat ik uit de Bollenstreek kom. Ik kom bij de meeste clubs zo om de speeldag even langs voor een potje zaterdagvoetbal. Vind je dat interessant?
 
Bovenaan