Fregge
Well-known member
Ik? Jij, hahaha. Maar dan houd ik daar rekening mee, het is jou dan nooit geleerd om zelf te denken. Ja en amen, zeg maar.
Klinkt als een cursus bij de KNVB.
Ik? Jij, hahaha. Maar dan houd ik daar rekening mee, het is jou dan nooit geleerd om zelf te denken. Ja en amen, zeg maar.
Klinkt als een cursus bij de KNVB.
Toch blijf je dan gehannes houden met een teveel aantal zondag- of zaterdagclubs dat promoveert of degradeert. Ergens gaat dat in de voetbalpiramide fout, is toch niet wenselijk vind ik.
En dat alles kun je voorkomen door in plaats van Zaterdag of zondagclubs te houden, weekendvoetbal te spelen. Thuisploeg kiest de speeldag en aanvangstijd. Uitploeg moet schikken en kan altijd vragen of er op een andere dag gespeeld kan worden.
Wil je dit gaan doorvoeren tot en met de zesde klasse? Voor bierbuiken die alleen op zaterdag kunnen voetballen vanwege werk op zondag of andersom? Lijkt me niet realistisch.
Niels wat jij voorstelt, zo was het ook vroeger ook ongeveer.
Tweede divisie heette alleen hoofdklasse (zowel zaterdag als zondag) en de beloften hadden hun eigen competitie.
Goed vernieuwend idee hoor!!! Petje af.
Dit zal alleen van toepassing zijn op de standaardelftallen. Kelderklassers hebben hier echt geen last van.
Maar standaardelftallen kunnen ook vijfde of zesde klasse spelen? Die gaan er dan wel last van krijgen. Op zich snap ik je idee, maar dit gaat te veel weerstand opleveren, waardoor ik denk dat dit uiterst onrealistisch is.
Dit levert vooral te veel weerstand op omdat de gelovige zaterdagploegen hun koopzondag missen een dag later.
Waarom die mix is ingezet? Omdat ze amateurs willen laten doorstromen naar de profs? Iets wat clubs geloof ik ook al aangaven te willen.
Dat is toen niet gelukt, omdat er toen de kans bestond dat een ploeg op zondag wou spelen. En dat wouden de zaterdagploegen niet. Zaterdagploegen zijn eigenlijk het kwaad van het Nederlandse voetbal, lijkt het wel.
Niels voor welke club ben jij ?
Ik ben een neutraal toeschouwer, maar ik wil wel verklappen dat ik uit de Bollenstreek kom. Ik kom bij de meeste clubs zo om de speeldag even langs voor een potje zaterdagvoetbal. Vind je dat interessant?