Toekomst Europese competities

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk overigens wel dat de aantrekkingskracht van Ajax is gestegen. Dus ik verwacht wel dat dat helpt op de transfermarkt.
 

SanMark.

Well-known member
Ik denk overigens wel dat de aantrekkingskracht van Ajax is gestegen. Dus ik verwacht wel dat dat helpt op de transfermarkt.

Dat denk ik ook. Zeker ook in combinatie dat hoe het nu lijkt , het ook niet echt moeilijk wegkomen is bij Ajax als je doorgebroken bent.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ajax heeft het plafond lost gelaten en binnen nu en 2 jaar is Ajax een lichtjaar bij de rest vandaan. Ajax kan de goede spelers nu ook nog een jaar langer houden in de oude situatie was een Nico en Onana dit jaar de deur uit gelopen nu blijven ze nog een jaar.

Ja ok maar of dit nu 1 op 1 gaat betekenen dat we dus ook automatisch kampioen gaan worden de komende 5 jaar geloof ik dus niet.
 

SanMark.

Well-known member
Ja ok maar of dit nu 1 op 1 gaat betekenen dat we dus ook automatisch kampioen gaan worden de komende 5 jaar geloof ik dus niet.

Het zal voor PSV veel moeilijker worden om Ajax bij te houden, die zitten nu aan hun max qua mogelijkheden en de salarissen die ze betalen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
lBWyQ9.thumb.png.26b36abb040e806c77dc4ada449a0e82.png


Ik kwam dit rijtje tegen, dat klopt nog?
 

JMD

Well-known member
Ik heb het uitgeschreven, want het is nogal wat.
CL:
Kampioenen:
Prevoorronde: 4 ploegen, via 1/2 finale en finale (zoals nu) naar 1, afvallers naar EL2 Q2
Q1: 1 uit PR + 33 gepl. => 17 naar Q2 (afvallers naar EL2 Q2)
Q2: 17 uit Q1 + 3 gepl. => 10 naar Q3 (afvallers naar EL1 Q3)
Q3: 10 uit Q2 + 2 gepl. => 6 naar PO (afvallers naar EL1 PO)
PO: 6 uit Q3 + 2 gepl. => 4 naar GS (afvallers naar EL1 GS)
Nietkampioenen:
Q2: 6 gepl. => 3 naar Q3 (afvallers naar EL1 Q3)
Q3: 3 uit Q2 + 5 gepl. => 4 naar PO (afvallers naar EL1 GS)
PO: 4 uit Q3 => 2 naar GS (afvallers naar EL1 GS)

GS: 26 gepl. + 6 uit kwalificatie = 32


EL1:
Begint pas in Q3:
Nietkampioenen:
Q3: 3 uit CLQ2 (nietkamp.) + 3 gepl. => 3 naar PO (afvallers naar EL2 PO)
Kampioenen:
Q3: 10 uit CLQ2 (kamp) => 5 naar PO (afvallers naar EL2 PO)
Dan komt alles samen:
PO: 3 uit Q3 nietkamp. + 5 uit Q3 kamp. + 6 uit CL Q1 (kamp) + 6 gepl. => 10 naar GS (afvallers naar EL2 GS)

GS: 11 gepl. + 10 uit PO + 4 uit CLPO kamp + 4 uit CL Q3 niet kamp + 2 uit CL PO niet kamp + titelverdediger EL2


EL2:
Nietkampioenen:
Q1: 72 gepl. => 36 naar Q2
Q2: 36 uit Q1 + 54 gepl. => 45 naar Q3
Q3: 45 uit Q2 + 7 gepl. => 26 naar PO
PO: 26 uit Q3 + 3 uit EL Q3 (niet kamp.) + 5 gepl. => 17 naar GS
Kampioenen:
Q2: 20 uit CLQ1 (kamp) => 10 naar Q3
Q3: 10 uit Q2 => 5 naar PO
PO: 5 uit PO + 5 uit EL1 Q3 (kamp) => 5 naar GS

GS: 10 uit EL PO + 17 uit PO (niet kamp) + 5 uit PO (kamp) = 32


De nummer '7' van de toplanden hoeft dus nog maar 1 ronde door....
 

JMD

Well-known member
https://www.bbc.com/sport/football/49641315

Het plan voor 2024 en verder lijkt voorlopig gesneuveld. Men zou wel iets willen doen aan wat Ajax had, 1/2 finale spelen en dan niet geplaatst zijn. Dus extra plaatsen inruimen, die dan ten koste zouden gaan van de nummers 4 van de grote landen. Maar goed, dat is schijnpolitiek natuurlijk, want hoe vaak haalt een ploeg de 1/2 finale van een ander land dan de toplanden?
 

Batigoal

Well-known member
Mooi zo dat het voorlopig is afgeketst. Ik zit ook echt niet te wachten op een Super League o.i.d.
 

Forza AZ

Well-known member
https://www.bbc.com/sport/football/49641315

Het plan voor 2024 en verder lijkt voorlopig gesneuveld. Men zou wel iets willen doen aan wat Ajax had, 1/2 finale spelen en dan niet geplaatst zijn. Dus extra plaatsen inruimen, die dan ten koste zouden gaan van de nummers 4 van de grote landen. Maar goed, dat is schijnpolitiek natuurlijk, want hoe vaak haalt een ploeg de 1/2 finale van een ander land dan de toplanden?

Zal dus niet veel veranderen.

Met die nieuwe plannen had je op termijn nog meer clubs uit de grote 4 landen bij de laatste 32 gehad. 4 is meer dan genoeg.
 

JMD

Well-known member
Zal dus niet veel veranderen.

Met die nieuwe plannen had je op termijn nog meer clubs uit de grote 4 landen bij de laatste 32 gehad. 4 is meer dan genoeg.

Nee, denk dat het idd ongeveer wel hetzelfde zal blijven idd. De grote landen gaan echt hun 4e positie niet opgeven... Alhoewel het door die wijziging dat de nr 4 ook rechtstreeks CL speelt wel eenvoudiger is als niet-kampioen de CL te halen. Vroeger kwam je dan Chelsea of Leverkusen of Inter ofzo tegen, die spelen nu geen voorrondes meer.

Ben ook benieuwd hoe dat kleine EL-toernooi gaat uitpakken (en wanneer ze dat gaan spelen, ook op donderdag?)
 

JMD

Well-known member
Ja, zowel EL als "EL2" zullen op donderdag gespeeld gaan worden.

Poe, dan gaat dat EL2 natuurlijk wel een beetje ondersneeuwen denk ik. En dat worden dan 32 duels op 1 avond. Misschien dat ze de EL en EL2 op verschillende tijden gaan spelen?

Overigens is er ook geen andere optie dan donderdag denk ik, want de CL houden ze natuurlijk (en terecht) op 2 dagen.
 
Bovenaan