Toekomst Europese competities

Forza AZ

Well-known member
Poe, dan gaat dat EL2 natuurlijk wel een beetje ondersneeuwen denk ik. En dat worden dan 32 duels op 1 avond. Misschien dat ze de EL en EL2 op verschillende tijden gaan spelen?
Ik heb volgens mij ergens een keer gelezen dat ze de EL2 dan om 16.50u willen laten spelen. Maar ik neem aan dat clubs daar niet mee akkoord gaan, want dan komt er natuurlijk bijna niemand naar de stadions.
 

JMD

Well-known member
Heb je een link waar die naam genoemd wordt?

Ik kwam het op twitter tegen... Omdat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen gebruikte ik het woord 'schijnt'... :p

Ik ben overigens voor terugkeer van de begrippen EC1, EC2 en EC3....
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik kwam het op twitter tegen... Omdat je dat altijd met een korreltje zout moet nemen gebruikte ik het woord 'schijnt'... :p

Ik ben overigens voor terugkeer van de begrippen EC1, EC2 en EC3....

EC1, EC2 en EC3 zijn nooit offici?le namen geweest, die toernooien werden alleen in de volksmond zo genoemd. ;)
 

JMD

Well-known member
EC1, EC2 en EC3 zijn nooit offici?le namen geweest, die toernooien werden alleen in de volksmond zo genoemd. ;)

Klopt. Europacup der Landskampioenen, Europacup der Bekerwinnaars (in het Engels mooier: Cup Winners Cup) en de Runnersupcup/Jaarbeursstedenbeker/UEFA Cup...

Maar EC1, EC2 en EC3 was overzichtelijker...
 

Mario

Well-known member
Klopt. Europacup der Landskampioenen, Europacup der Bekerwinnaars (in het Engels mooier: Cup Winners Cup) en de Runnersupcup/Jaarbeursstedenbeker/UEFA Cup...

Maar EC1, EC2 en EC3 was overzichtelijker...

EC1 der Landskampioenen of Champions League dekt de lading al jaren niet meer …
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een domme naam de Conference league. De Engelse 5e divisie had vroeger een vergelijkbare naam. Als je wil dat zo'n toernooi nog een beetje waarde krijgt, moet je hem niet naar de Engelse 5e divisie noemen en wegstoppen om 16:50 uur op een dag dat er nog 16 andere wedstrijden gespeeld worden. Neem aan dat de PR-machine van UEFA iets beters kan verzinnen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een domme naam de Conference league. De Engelse 5e divisie had vroeger een vergelijkbare naam. Als je wil dat zo'n toernooi nog een beetje waarde krijgt, moet je hem niet naar de Engelse 5e divisie noemen en wegstoppen om 16:50 uur op een dag dat er nog 16 andere wedstrijden gespeeld worden. Neem aan dat de PR-machine van UEFA iets beters kan verzinnen.

League Two lijkt me wel wat. Europa League Two.
 
Bovenaan