Eredivisie 2019-2020

Friesland

Well-known member
Voorafgaand aan het zei heeft de Eredivisie aan de Eerste Divisie beloofd dat er twee clubs rechtstreeks mogen promoveren. Ik denk dat er geen/weinig discussie is over welke twee clubs dat zouden moeten zijn. Dat staat dan weer los van het lot van ADO en RKC.

Het probleem is, dat alles normaal gesproken vooraf wordt afgesproken. Nu weet je precies over wiens lot er wordt besloten.

Unregistere

Well-known member
De call kan nog niet worden hervat omdat de mailbox van een KNVB-medewerker vol zit. Via dit adres konden clubs hun voorkeur doorgeven of er wel of geen promotie en degradatie moet worden toegepast. Het e-mailadres kwam echter op straat te liggen, waardoor ook particulieren konden mailen naar de KNVB.

:heinz:

Friesland

Well-known member
Cambuur-De Graafschap hebben 16 stemmen gekregen, ADO-RKC 9, volgens ChrisTempelman Negen clubs onthielden zich van stemmen.

Unregistere

Well-known member
GEEN PROMOTIE / DEGRADATIE.

Dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.

Vreemd, want de bond negeert daarmee het advies en de uitslag van de stemming.

Joost

Well-known member
GEEN PROMOTIE / DEGRADATIE.

Dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.

Vreemd, want de bond negeert daarmee het advies en de uitslag van de stemming.

... en dat laatste biedt zowel De Graafschap als Cambuur een grote opening tot verlenging van dit verhaal.

de waan

Well-known member
Logisch besluit. Er waren nog beslissingen gevallen, dus dan kun je niks met een onafgemaakt seizoen.

Waarom ze dat aan de clubs moesten vragen is me dan weer een raadsel.

JMD

Well-known member
Ik vind het logisch. Er was geen meerderheid (18 stemmen nodig) van de clubs voor (16) of tegen (9), dus dan moet de KNVB zelf beslissen.
Onthoudingen tellen we bij normale referenda ook niet mee, dus waarom nu wel? En dan is er een ruime meerderheid voor p/d. En 16 stemmen zit heel dicht tegen de 18 aan die een meerderheid zouden zijn...

Als de KNVB met zo'n stemmenverhouding al niet p/d doet, waarom doe je dan uberhaupt zo'n stemming?? Kijk, was het nou 10 om 8 geweest ofzo, dan was het anders.

Het maakte mij niet uit of er wel of niet gedegradeerd werd, maar dit vind ik een hele gekke constructie.

Tevens is besloten om de tickets te verdelen op basis van plek 1 t/m 5. Jammer voor FC Utrecht (dat nu echt overal naast grijpt, want het had ook nog de bekerfinale als kans op Europees natuurlijk) en een beetje voor AZ, dat misschien Ajax nog had kunnen bedreigen. Maar dit is wel de meest eerlijke manier om te verdelen.

JMD

Well-known member
Ajax krijgt overigens wel het beste ticket, maar gaat niet als kampioen de boeken in. Ook dat lijkt me logisch gezien het kleine verschil tussen P1 en P2. Als je dat wel had gedaan, dan zou het niet promoveren van Cambuur helemaal idioot zijn geweest.

Batigoal

Well-known member
Bijzonder besluit met het toch al bijna zekere lot van ADO, RKC, Cambuur en De Graafschap.

Hopelijk krijgen we de komende weken liveverslagen van de rechtszaken.

Joost

Well-known member
Ajax krijgt overigens wel het beste ticket, maar gaat niet als kampioen de boeken in. Ook dat lijkt me logisch gezien het kleine verschil tussen P1 en P2. Als je dat wel had gedaan, dan zou het niet promoveren van Cambuur helemaal idioot zijn geweest.

Andersom ook. Als RKC en ADO zouden degraderen dan zou je Ajax ook als kampioen moeten uitroepen.

Bovenaan