Eredivisie 2019-2020

erka

Well-known member
Ik had wel wat meer daadkracht verwacht dan zo'n stemming.

Het meest logisch is gewoon 18 clubs houden, geen promotie en degradatie en eindstand = UEFA. Klaar. Als de KNVB dat al niet zelfstandig durft te beslissen zonder raadpleging....
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vind het wel heel gemakkelijk van de KNVB om de verantwoordelijkheid bij de clubs te leggen over promotie/degradatie. Te laf om zelf het besluit te nemen?

Eerste tegen stem is in ieder geval binnen, van onze vrienden dertig kilometer verderop.

"Daarover gaan we nu in overleg. We moeten er voor zorgen dat we alle emotie uit deze discussie halen. En ik ga ervan uit dat we anoniem stemmen. Anders heb ik hier straks 1000 Cambuursupporters voor mijn deur staan."

Echt slim is Roozemond niet volgens mij hahaha :jerry:

Jij bent degene die niet zo slim is volgens mij.

Denk nu eens even goed na wat Roozemond duidelijk wil maken met zijn uitspraak.
 

Abubakari

Well-known member
11 punten achter (en no way dat ze degradatie nog ontlopen) versus 11 punten los (en vrij grote kans dat ze promoveren), lijkt mij het rechtvaardigst dat je Cambuur de plek van RKC in laat nemen.
 

Friesland

Well-known member
Voorafgaand aan het zei heeft de Eredivisie aan de Eerste Divisie beloofd dat er twee clubs rechtstreeks mogen promoveren. Ik denk dat er geen/weinig discussie is over welke twee clubs dat zouden moeten zijn. Dat staat dan weer los van het lot van ADO en RKC.

Het probleem is, dat alles normaal gesproken vooraf wordt afgesproken. Nu weet je precies over wiens lot er wordt besloten.
 

Unregistere

Well-known member
De call kan nog niet worden hervat omdat de mailbox van een KNVB-medewerker vol zit. Via dit adres konden clubs hun voorkeur doorgeven of er wel of geen promotie en degradatie moet worden toegepast. Het e-mailadres kwam echter op straat te liggen, waardoor ook particulieren konden mailen naar de KNVB.

:heinz:
 

Friesland

Well-known member
Cambuur-De Graafschap hebben 16 stemmen gekregen, ADO-RKC 9, volgens ChrisTempelman Negen clubs onthielden zich van stemmen.
 

Unregistere

Well-known member
GEEN PROMOTIE / DEGRADATIE.

Dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.

Vreemd, want de bond negeert daarmee het advies en de uitslag van de stemming.
 

Joost

Well-known member
GEEN PROMOTIE / DEGRADATIE.

Dit is de uitspraak en daar moet u het mee doen.

Vreemd, want de bond negeert daarmee het advies en de uitslag van de stemming.

... en dat laatste biedt zowel De Graafschap als Cambuur een grote opening tot verlenging van dit verhaal.
 

de waan

Well-known member
Logisch besluit. Er waren nog beslissingen gevallen, dus dan kun je niks met een onafgemaakt seizoen.

Waarom ze dat aan de clubs moesten vragen is me dan weer een raadsel.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het logisch. Er was geen meerderheid (18 stemmen nodig) van de clubs voor (16) of tegen (9), dus dan moet de KNVB zelf beslissen.
Onthoudingen tellen we bij normale referenda ook niet mee, dus waarom nu wel? En dan is er een ruime meerderheid voor p/d. En 16 stemmen zit heel dicht tegen de 18 aan die een meerderheid zouden zijn...

Als de KNVB met zo'n stemmenverhouding al niet p/d doet, waarom doe je dan uberhaupt zo'n stemming?? Kijk, was het nou 10 om 8 geweest ofzo, dan was het anders.

Het maakte mij niet uit of er wel of niet gedegradeerd werd, maar dit vind ik een hele gekke constructie.



Tevens is besloten om de tickets te verdelen op basis van plek 1 t/m 5. Jammer voor FC Utrecht (dat nu echt overal naast grijpt, want het had ook nog de bekerfinale als kans op Europees natuurlijk) en een beetje voor AZ, dat misschien Ajax nog had kunnen bedreigen. Maar dit is wel de meest eerlijke manier om te verdelen.
 
Bovenaan