Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Volgens Marjan Olfers - kent u deze nog? - en Jantje Schutrups hebben clubs weinig kans dat de rechter hen zal helpen:

https://www.ad.nl/dossier-einde-sei...chter-die-de-knvb-gaat-terugfluiten~aac65a4a/

Dan wordt er wel aan voorbijgegaan dat de KNVB eerder al voor de amateurs een beslissing heeft genomen niemand te laten degraderen. Als ze dan uit de Eredivisie wel clubs laten degraderen, dan lijkt het me dat ADO en RKC heel sterk staan als ze dat gaan aanvechten.
 

Joost

Well-known member
Dan wordt er wel aan voorbijgegaan dat de KNVB eerder al voor de amateurs een beslissing heeft genomen niemand te laten degraderen. Als ze dan uit de Eredivisie wel clubs laten degraderen, dan lijkt het me dat ADO en RKC heel sterk staan als ze dat gaan aanvechten.

Dan ga je er wel voorbij dat het niet 'de KNVB' is maar dat de sectie amateur en prof gescheiden zijn en dus ook een afzonderlijke beslissing kunnen nemen.

Daarnaast; de competities bij het amateurvoetbal waren in een stuk minder vergevorderd stadium dan in het profvoetbal. In de Eredivisie hebben de clubs 73 of 76% van hun duels gespeeld, in de Eerste Divisie 76%. Bij de amateurs is er in heel Nederland 1 klasse van 10 clubs due 78% voltooid was, Gemiddeld waren de competities maar voor 63% voltooid.
 

JMD

Well-known member

De discussie is dan of je in die eeuwige ranglijsten de gespeelde duels van dit seizoen mee moet tellen...
Dat ga je ook krijgen met de gespeelde duels van dit seizoen qua onderlinge duels.




De KNVB laat de clubs stemmen over wat er moet gebeuren qua p/d
Er zijn 3 opties:
1) geen degradatie en 2 promovendi
2) geen degradatie en geen promovendi
3) 2 degradanten en 2 promovendi
Vwb optie 1 geeft de KNVB een negatief advies af, ze vinden een eredivisie met 20 clubs onwenselijk.

Ik snap best dat men de clubs inspraak wil geven, maar als de uitslag echt bepalend is ipv richtinggevend is dit wel een hele vreemde oplossing. Vwb promotie en degradatie zijn slechts 4 clubs die hier belang bij hebben, de overige clubs maakt het niet zoveel uit imo of er gedegradeerd wordt. Hoogstens zullen de KKD clubs sowieso niet voor optie 1 stemmen. Aangezien Cambuur en de Graafschap ongetwijfeld voor optie 3 stemmen gaat optie 1 dus al afvallen. Maar wat maakt het de overige clubs uit of ze in de eredivisie volgend jaar tegen Cambuur en De Graafschap spelen of tegen ADO en RKC. Bij supporters zullen er ongetwijfeld sentimenten spelen welke clubs wel of niet, maar bij de clubs is dat denk ik toch minder. (Hoogstens dat Heerenveen graag Cambuur er bij heeft en Vitesse De Graafschap, maar dat kan je andersom ook zeggen van bijvoorbeeld Sparta en ADO en Willem II met RKC)
 

Forza AZ

Well-known member
Waarom moet er vandaag eigenlijk een beslissing komen?

Waarom zou je nog langer wachten? Sinds dinsdag is het duidelijk dat er niet meer gespeeld kan worden, dus dan kun je maar beter zo snel mogelijk duidelijkheid geven aan iedereen. Dan kunnen alle clubs gaan beginnen met de voorbereidingen voor komend seizoen.
 

Maasveld

Well-known member
De beslissing die vandaag gemaakt wordt kan over 2 weken alweer achterhaald kunnen zijn. Het is nog allerminst zeker hoe het Europese seizoen eruit gaat zien bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, ik zou dat dan uitstellen tot het originele competetieeinde.
 

Forza AZ

Well-known member
De beslissing die vandaag gemaakt wordt kan over 2 weken alweer achterhaald kunnen zijn. Het is nog allerminst zeker hoe het Europese seizoen eruit gaat zien bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, ik zou dat dan uitstellen tot het originele competetieeinde.
Ja, uiteraard is het nog afwachten of er komend seizoen wel Europees voetbal gespeeld kan worden. Maar dan kun je nog wel alvast de clubs aanwijzen die mee mogen doen als het wel doorgaat.
 

De Wolf

Well-known member
Ja, uiteraard is het nog afwachten of er komend seizoen wel Europees voetbal gespeeld kan worden. Maar dan kun je nog wel alvast de clubs aanwijzen die mee mogen doen als het wel doorgaat.

Gaat het door dan speelt de top 5 gewoon Europees en mocht het niet doorgaan dan is het alleen competitie.
 

Bernardo

Well-known member
Vind het wel heel gemakkelijk van de KNVB om de verantwoordelijkheid bij de clubs te leggen over promotie/degradatie. Te laf om zelf het besluit te nemen?

Eerste tegen stem is in ieder geval binnen, van onze vrienden dertig kilometer verderop.

"Daarover gaan we nu in overleg. We moeten er voor zorgen dat we alle emotie uit deze discussie halen. En ik ga ervan uit dat we anoniem stemmen. Anders heb ik hier straks 1000 Cambuursupporters voor mijn deur staan."

Echt slim is Roozemond niet volgens mij hahaha :jerry:
 

Mario

Well-known member
Ajax, Feyenooord en PSV zijn neutraal in deze kwestie, dat zou de rest ook moeten doen lijkt mij. Laat de beslissing maar lekker bij de KNVB.
 

Joost

Well-known member
Vind het wel heel gemakkelijk van de KNVB om de verantwoordelijkheid bij de clubs te leggen over promotie/degradatie. Te laf om zelf het besluit te nemen?

Eerste tegen stem is in ieder geval binnen, van onze vrienden dertig kilometer verderop.

"Daarover gaan we nu in overleg. We moeten er voor zorgen dat we alle emotie uit deze discussie halen. En ik ga ervan uit dat we anoniem stemmen. Anders heb ik hier straks 1000 Cambuursupporters voor mijn deur staan."

Echt slim is Roozemond niet volgens mij hahaha :jerry:

De raadpleging is slechts raadgevend. Uiteindelijk beslist het bestuur.

Daarnaast biedt de stemming ook een uitstekend argument tegen iedere mogelijke gang naar de rechtbank.
 
Bovenaan