Eredivisie 2019-2020

Bonehead

Well-known member
Al twee keer? Gefeliciteerd heur.

We hebben niet ambitie om het vaker te doen. Twee keer is leuk geweest. Nog altijd vaker dan die fusieclub.
 

Maasveld

Well-known member
Als de KNVB gewoon had gezegd dat zij het doelsaldo het meest objectief vonden, dan was daar weinig tegen in te brengen geweest.

Maar ze hebben eerst gezegd dat de reglementen niet van toepassing zijn, en vervolgens diezelfde reglementen alsnog toegepast om de nummer 1 aan te wijzen. Dat klopt gewoon niet.
Er is helemaal geen nummer 1 aangewezen. De afhandeling van de competitie en de aanwijzing van de Europese plekken staan in deze los van elkaar.
 

Forza AZ

Well-known member
Er is helemaal geen nummer 1 aangewezen. De afhandeling van de competitie en de aanwijzing van de Europese plekken staan in deze los van elkaar.
Je moet bij de UEFA toch echt een ranglijst aanleveren, waar zij vervolgens de CL en EL tickets naar verdelen.
En of je nu nummers aan de clubs hangt, of direct de CL-tickets. Dat maakt verder niet uit voor de discussie hoe te bepalen wie de beste positie krijgt.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom is onderling resultaat eigenlijk eerlijker dan de resultaten van de wedstrijden die beide clubs gespeeld hebben tegenover elkaar zetten?
 

Eef de Kip

Well-known member
Met onderling resultaat moet je ook kijken wie er mee deden en geblesseerden, weersomstandigheden, uit en thuis voordeel enz. Wordt daar ook naar gekeken?
 

erka

Well-known member
Het lijkt me dat uit en thuisvoordeel bij onderling resultaat wel naar gekeken wordt ja.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat is gebeurd op basis van de stand toen de competitie werd beëindigd.
En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.
 

erka

Well-known member
En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.

Alleen is ook dat niet gedefinieerd.
 

Abubakari

Well-known member
En dan bepaalt (Forza) AZ wat de meest objectieve manier is en op mijn vraag
Waarom is onderling resultaat eigenlijk eerlijker dan de resultaten van de wedstrijden die beide clubs gespeeld hebben tegenover elkaar zetten?
gaat ie wijselijk niet in.
 

JMD

Well-known member
En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.
En dan lijkt het me wel zo objectief om dezelfde 'tiebreakers' te gebruiken die we anders ook zouden gebruiken. Dus doelsaldo.
 

JMD

Well-known member
Dat hoeft dus niet, zie Frankrijk.
Nee, het hoeft niet idd, maar ik had het over zo objectief mogelijk. Dat die Fransen dingen anders doen lijkt me juist een aanbeveling dat NL het niet zo doet, het gezegde 'de Franse slag' is niet voor niks bestaand...

En verder zijn er een stuk fo 15 competities afgelast door Europa heen, volgens mij is Frankrijk de enige die de tussenranglijst op andere criteria opmaakt dan dat ze dat aan het eind van het jaar zouden doen. De overige landen houden dezelfde tiebreaker aan als die aan het eind van het jaar..
 

Forza AZ

Well-known member

Heeft de UEFA nu ook niet gereageerd op de vraag van AZ?
Dat klopt. AZ heeft geen reactie van de UEFA gehad over hun klacht, en moest gisteren op uefa.com lezen dat er niets met de klacht gedaan was omdat AZ daar bij de clubs voor de loting van de 2e voorronde was vermeld.

Wat je ook van zo'n klacht vind, het zou toch normaal zijn om een club persoonlijk even bericht te geven dat je de klacht afwijst.
 
Bovenaan