Er is helemaal geen nummer 1 aangewezen. De afhandeling van de competitie en de aanwijzing van de Europese plekken staan in deze los van elkaar.Als de KNVB gewoon had gezegd dat zij het doelsaldo het meest objectief vonden, dan was daar weinig tegen in te brengen geweest.
Maar ze hebben eerst gezegd dat de reglementen niet van toepassing zijn, en vervolgens diezelfde reglementen alsnog toegepast om de nummer 1 aan te wijzen. Dat klopt gewoon niet.
Je moet bij de UEFA toch echt een ranglijst aanleveren, waar zij vervolgens de CL en EL tickets naar verdelen.Er is helemaal geen nummer 1 aangewezen. De afhandeling van de competitie en de aanwijzing van de Europese plekken staan in deze los van elkaar.
Je moet bij de UEFA toch echt een ranglijst aanleveren
En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.Dat is gebeurd op basis van de stand toen de competitie werd beëindigd.
En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.
En dan lijkt het me wel zo objectief om dezelfde 'tiebreakers' te gebruiken die we anders ook zouden gebruiken. Dus doelsaldo.En daarin stonden Ajax en AZ gelijk in punten, terwijl het reglement niet van toepassing was (heeft de KNVB zelf gezegd). Volgens de UEFA moet je dan de meest objectieve manier gebruiken om een volgorde aan te wijzen.
Dat klopt. Wat het meest objectief is, daar kun je over discusiëren.Alleen is ook dat niet gedefinieerd.
Dat hoeft dus niet, zie Frankrijk.En dan lijkt het me wel zo objectief om dezelfde 'tiebreakers' te gebruiken die we anders ook zouden gebruiken. Dus doelsaldo.
En daarom is het een kansloze missie van AZ.Dat klopt. Wat het meest objectief is, daar kun je over discusiëren.
Nee, het hoeft niet idd, maar ik had het over zo objectief mogelijk. Dat die Fransen dingen anders doen lijkt me juist een aanbeveling dat NL het niet zo doet, het gezegde 'de Franse slag' is niet voor niks bestaand...Dat hoeft dus niet, zie Frankrijk.
Dat klopt. AZ heeft geen reactie van de UEFA gehad over hun klacht, en moest gisteren op uefa.com lezen dat er niets met de klacht gedaan was omdat AZ daar bij de clubs voor de loting van de 2e voorronde was vermeld.
Heeft de UEFA nu ook niet gereageerd op de vraag van AZ?