Eredivisie 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Seizoen begint dus op 2 augustus..
En hierdoor is er maar 1 midweekse speelronde (eind april), terwijl dat er dit seizoen nog 2 zijn (begin en eind april). Begin april 2020 is niet mogelijk, dus dan had er een midweekse speelronde begin december of eind januari/begin februari moeten zijn.
Dan is een weekend begin augustus toch aantrekkelijker dan een midweek in de winter, ondanks dat het in de vakantieperiode valt.

Wel verrassend is dat de bekerfinale 2 weken eerder is dan dit seizoen. De laatste jaren was het altijd tussen speelronde 32 en 33, maar dat zou 26 april betekenen en dat is natuurlijk niet mogelijk vanwege koningsnacht. Dit seizoen is het tussen speelrondes 33 en 34, maar in 2020 dus al tussen speelrondes 30 en 31 (omdat er ook nog een midweekse speelronde volgt direct na de bekerfinale).
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
En hierdoor is er maar 1 midweekse speelronde (eind april), terwijl dat er dit seizoen nog 2 zijn (begin en eind april). Begin april 2020 is niet mogelijk, dus dan had er een midweekse speelronde begin december of eind januari/begin februari moeten zijn.
Dan is een weekend begin augustus toch aantrekkelijker dan een midweek in de winter, ondanks dat het in de vakantieperiode valt.
Ik zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben. Ik denk dat dit idd niet eens zo slecht gedacht is ja. En zeker nu er veel NL ploegen al vroeg moeten beginnen in Europa is dit gewoon de beste optie lijkt mij.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben. Ik denk dat dit idd niet eens zo slecht gedacht is ja. En zeker nu er veel NL ploegen al vroeg moeten beginnen in Europa is dit gewoon de beste optie lijkt mij.

Enige betere oplossing zou zijn om de winterstop 1 week korter te maken, net zoals in de Eerste Divisie het geval is. Maar dat zullen de clubs wel niet willen vanwege (lucratieve) trainingskampen in het buitenland begin januari.

Verder een goede oplossing dat de clubs in de Eerste Divisie kunnen kiezen tussen spelen in een interland-weekend of op een maandag. Zo kan iedereen spelen wanneer het hun het beste uitkomt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
2 augustus... Voetbal speel je voor het publiek toch?
Waanzin.

Straks nog op zondagavond een duel erbij en dan op maandag en dan hebben we 9 duels op 9 aparte tijdstippen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben. Ik denk dat dit idd niet eens zo slecht gedacht is ja. En zeker nu er veel NL ploegen al vroeg moeten beginnen in Europa is dit gewoon de beste optie lijkt mij.
Een beetje zoals Feyenoord dit seizoen dat na wedstrijdje om de Cruijffschaal 10 afwezigen had voor de heenwedstrijd tegen Trencin 5 dagen later? Ploegen die in juli moeten beginnen zoals AZ en Vitesse afgelopen seizoen hebben er ook niet zoveel aan. Een AZ was immers op 2 augustus al klaar, wat te vergelijken is voor het speelweekend waarin ze nu willen beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie 2019-2020

Voor mij is dit iig prima. Ik hou mij niet aan schoolvakanties en doordeweeks voel ik sowieso niet de behoefte om naar Feyenoord - FC Emmen te gaan. Verder zitten de tribunes in de rest van het jaar ook vaak niet helemaal vol.
 

zwammy

Well-known member
Schoolvakantie is 6 weken. Heb je tijd zat om op vakantie te gaan en op tijd terug te zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Een beetje zoals Feyenoord dit seizoen dat na wedstrijdje om de Cruijffschaal 10 afwezigen had voor de heenwedstrijd tegen Trencin 5 dagen later? Ploegen die in juli moeten beginnen zoals AZ en Vitesse afgelopen seizoen hebben er ook niet zoveel aan. Een AZ was immers op 2 augustus al klaar, wat te vergelijken is voor het speelweekend waarin ze nu willen beginnen.

Ik neem aan dat de clubs ook 1 week eerder gaan starten met de voorbereiding als de competitie 1 week eerder begint. Dan zijn ze dus 1 week meer in training op het moment dat ze Europees in actie moeten komen. Want dit seizoen bleek wel dat de clubs de EL-voorrondes als onderdeel van de voorbereiding beschouwden en niet eerder met de 1e training begonnen dan dat ze geen EL zouden hebben gespeeld.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik neem aan dat de clubs ook 1 week eerder gaan starten met de voorbereiding als de competitie 1 week eerder begint. Dan zijn ze dus 1 week meer in training op het moment dat ze Europees in actie moeten komen. Want dit seizoen bleek wel dat de clubs de EL-voorrondes als onderdeel van de voorbereiding beschouwden en niet eerder met de 1e training begonnen dan dat ze geen EL zouden hebben gespeeld.
AZ heeft gewoon een voorbereiding van 5 weken gedraaid voordat die EL-wedstrijd tegen Kairat Almaty op het programma stond. 24 juni starten en eerste wedstrijd op 26 juli. Geloof er niks van dat ze anders een voorbereiding van 6 a 7 weken hadden gedraaid, met nog meer oefenwedstrijden dan de 7 die nu gespeeld hebben.
 
Bovenaan