Eredivisie 2019-2020

ALenstra

Well-known member
Volgens Cambuur-trainer Henk de Jong is dit de grootste schandaal uit de Nederlandse sport ooit.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Trouwens, als men ook gewoon optie A,kon kiezen, dsn,hadden die clubs uit KKD heel anders gestemd, anders was er van hun competitie maar weinig overgebleven.

Die hele stemming was een farce. De clubs die hier niet over wilden stemmen hebben gelijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja goed, het moet toch niet onverwacht komen? Je zag al bij de amateurs dat er niks aan promotie/degradatie was en de kans op een Eredivisie met 20 teams was ook nihil. Dat is nooit een optie geweest in Nederland.

Is er een land waar wel promotie/degradatie is? Schotland las ik laatst, ook na een stemming.
 

Bernardo

Well-known member
Ja goed, het moet toch niet onverwacht komen? Je zag al bij de amateurs dat er niks aan promotie/degradatie was en de kans op een Eredivisie met 20 teams was ook nihil. Dat is nooit een optie geweest in Nederland.

Is er een land waar wel promotie/degradatie is? Schotland las ik laatst, ook na een stemming.

Spanje komt ook promotie/degradatie
 

Maasveld

Well-known member
Er staat letterlijk in de tekst van de KNVB dat er geen duidelijke voorkeur voor een van de twee opties was. Maar de stemverhouding was 16-9.

Het gaat hier erom dat de clubs vantevoren niet wisten dat een blanco stem wel meetelde. Als ze dat wel hadden laten weten, zou de KNVB het stemgedrag hebben beïnvloed. Dat lijkt me een stuk kwalijker.

Buiten dat is het nog maar de vraag of die blanco stemmen überhaupt wel meetelden. Bij belangrijke wijzigingen dient normaal gesproken 2/3 voor te zijn. Ik kan me zomaar indenken dat ze deze grens nu ook hebben gehanteerd. Met 16 op 25 haal je dat (net) niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het gaat hier erom dat de clubs vantevoren niet wisten dat een blanco stem wel meetelde. Als ze dat wel hadden laten weten, zou de KNVB het stemgedrag hebben beïnvloed. Dat lijkt me een stuk kwalijker.

Buiten dat is het nog maar de vraag of die blanco stemmen überhaupt wel meetelden. Bij belangrijke wijzigingen dient normaal gesproken 2/3 voor te zijn. Ik kan me zomaar indenken dat ze deze grens nu ook hebben gehanteerd. Met 16 op 25 haal je dat (net) niet.

Die stemmen van kkd clubs zijn toch ook verwaarloosbaar zonder dat de optie van 20 eredivisieclubs te kiezen was? Dit had hun keuze ook heel anders bepaald. Nu viel er voor hen niets te winnen of verliezen. Snap wel dat die stemmen niet doorslaggevend zijn.

Die hele stemming is gewoon een farce.

juiste keuze van de KNVB, maar verkeerd aangepakt.
 

ALenstra

Well-known member
Ik begrijp dat Ajax-aanvoerder Dusan Tadic alsnog de kampioenschaal opeist? En dat AZ het ook niet eens is met de verdeling van de CL-plekken?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Cambuur gaat mogelijk naar de rechter :rumcolaa:

Mooie is dat men op het Cambuur forum eergister moord en brand riep voor het geval ADO naar de rechter zou stappen. Geen schijn van kans etc. En dan nu zelf naar de rechter.:rumcolaa: Misschien kunnen ze daarna de linker nog proberen.


Overigens; als je het gehele interview met Henk de Jong bekijkt, dan is dat wel wat genuanceerder, alleen de media pakt logischerwijs alleen de eerste zin op.

Misschien moeten we hier maar een jesuisbernardo opstarten.:jerry:
 
Bovenaan