Eredivisie 2019-2020

De Wolf

Well-known member
Ik snap Cambuur wel, je geeft clubs de gelegenheid om te stemmen en de KNVB kiest een besluit wat door maar een kwart van de clubs wordt gesteund.
 

Maasveld

Well-known member
Ik snap Cambuur wel, je geeft clubs de gelegenheid om te stemmen en de KNVB kiest een besluit wat door maar een kwart van de clubs wordt gesteund.

Nee, de KNVB blijft bij haar standpunt omdat minder dan de helft van de clubs het anders willen zien.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
PSV is ook boos, die hebben niet gestemd maar staan wel onder het kopje neutraal. Zal bij Heerenveen ook wel zo zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee, de KNVB blijft bij haar standpunt omdat minder dan de helft van de clubs het anders willen zien.

Precies.

En die stemmen uit de KKD zijn ook niets waard, ala een van de drie opties al niet gekozen mocht worden. Daarmee viel het belang van die hele stemming al weg.
 

Maasveld

Well-known member
Precies.

En die stemmen uit de KKD zijn ook niets waard, ala een van de drie opties al niet gekozen mocht worden. Daarmee viel het belang van die hele stemming al weg.

Mocht wel gekozen worden, maar werd sterk afgeraden als ik me niet vergis. Het is wel erg vreemd dat die optie er überhaupt was natuurlijk.
 

Batigoal

Well-known member
PSV is ook boos, die hebben niet gestemd maar staan wel onder het kopje neutraal. Zal bij Heerenveen ook wel zo zijn.

Wat een lekker zootje heeft de KNVB er weer eens van gemaakt. :eek:mg:

Die rechtszaken hebben geen enkele zin uiteraard, maar ik hoop wel dat we er verslag van krijgen in deze voetballoze tijd.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat loopt Utrecht nou eigenlijk te zeuren?

Ja, daar begrijp ik ook niets van. Ze zeggen dat de KNVB de beker helemaal buiten beschouwing laat voor de bepaling van de EL-plekken. Maar dat is ook logisch, want van de UEFA mag je alleen de bekerwinnaar een EL-plek geven. Als die bijvoorbeeld geen licentie heeft dan wordt de plek ook via de competitie verdeeld. Dus nu er helemaal geen bekerwinnaar is zit er ook niets anders op dan die plek via de competitie te verdelen. En dat argument dat je de bekerfinale kunt spelen in september heeft ook geen zin, want de UEFA heeft al gezegd dat ze begin augustus van alle landen de deelnemers willen weten, zodat ze de voorrondes kunnen plannen vanaf die tijd.
En dan klagen ze ook nog dat Willem II de laatste EL-plek krijgt. Hoe kun je die nu aan Utrecht geven terwijl Willem II gewoon meer punten heeft (ook als je de punten per wedstrijd bekijkt).
 

SanMark.

Well-known member
Mooie is dat men op het Cambuur forum eergister moord en brand riep voor het geval ADO naar de rechter zou stappen. Geen schijn van kans etc. En dan nu zelf naar de rechter.:rumcolaa: Misschien kunnen ze daarna de linker nog proberen.


Overigens; als je het gehele interview met Henk de Jong bekijkt, dan is dat wel wat genuanceerder, alleen de media pakt logischerwijs alleen de eerste zin op.

Misschien moeten we hier maar een jesuisbernardo opstarten.:jerry:

Wat doe jij dan op een Cambuur forum ?
 

JMD

Well-known member
Over 10 jaar kan deze hele soap mooi in een ANdere Tijden Sport aan de orde komen... :)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat doe jij dan op een Cambuur forum ?

Ik heb daar gister even wat gelezen en ik kan je zeggen; er kwamen een paar pareltjes voorbij hoor. Ideaal met de borrelnootjes en een biertje erbij.

Misschien een leuke opvolger van het nordic walking forum.
 

Bernardo

Well-known member
Mooie is dat men op het Cambuur forum eergister moord en brand riep voor het geval ADO naar de rechter zou stappen. Geen schijn van kans etc. En dan nu zelf naar de rechter.:rumcolaa: Misschien kunnen ze daarna de linker nog proberen.


Overigens; als je het gehele interview met Henk de Jong bekijkt, dan is dat wel wat genuanceerder, alleen de media pakt logischerwijs alleen de eerste zin op.

Misschien moeten we hier maar een jesuisbernardo opstarten.:jerry:

Ha-ha-ha-ha
:eek:mg:
 

erka

Well-known member
Ik vind al dat commentaar van clubs als Utrecht en Cambuur echt héél hilarisch en tevens volstrekt kansloos.
1. Willem II heeft absoluut en relatief meer punten dan Utrecht.
2. Er is geen bekerwinnaar dus dan gaat de plek naar de hoogste in de competitie
3. ADO RKC waren officieel nog niet gedegradeerd dus er zijn formeel geen degradanten
4. Cambuur en De Graafschap andersom idem dito

Kortom, de KNVB had dit ook in 5 minuten kunnen beslissen en een rechter is denk ik in 10 seconden wel klaar met de bezwaren van de clubs.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voor Utrecht fans was het beter te snappen geweest als PSV 3e stond. Nu is het net alsof Feyenoord de bekerwinst krijgt, omdat ze het hoogste ticket krijgen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind al dat commentaar van clubs als Utrecht en Cambuur echt héél hilarisch en tevens volstrekt kansloos.

Dat is heel logisch dat jij dat vindt.

Wetenschappers nemen aan dat autisten moeite hebben met sociaal contact omdat ze geen empathie voelen. Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vind al dat commentaar van clubs als Utrecht en Cambuur echt héél hilarisch en tevens volstrekt kansloos.
1. Willem II heeft absoluut en relatief meer punten dan Utrecht.
2. Er is geen bekerwinnaar dus dan gaat de plek naar de hoogste in de competitie
3. ADO RKC waren officieel nog niet gedegradeerd dus er zijn formeel geen degradanten
4. Cambuur en De Graafschap andersom idem dito

Kortom, de KNVB had dit ook in 5 minuten kunnen beslissen en een rechter is denk ik in 10 seconden wel klaar met de bezwaren van de clubs.

Vraag dan de clubs ook niet om hun mening.
 

JMD

Well-known member
https://www.vi.nl/pro/achter-de-sch...-voetbaldag-tranen-woede-en-een-volle-mailbox

Een mooi kijkje achter de schermen.


Ik snap dat Cambuur en De Graafschap zich belazerd voelen, dat wil ik ook nog wel snappen van Utrecht (zeker omdat ze op 2 fronten nog knokten voor Europese tickets, denk dat het minder pijnlijk was geweest als de bekerfinale bv Feyenoord - Ajax was geweest), maar waarom is AZ niet akkoord met het voorronde CL-ticket? Ze staan 2e. Simpel. En ja, onderling heeft AZ duidelijk Ajax verslagen, maar daar wordt in NL simpelweg niet naar gekeken, je kan niet zomaar ineens dat nu gaan toevoegen. En ja, doelsaldo is idd ook niet helemaal eerlijk met nog 9 duels te gaan (want misschien heeft Ajax tot nu toe wel zwakkere ploegen als tegenstander gehad in de terugronde), maar ook daar: hoe zeker weet je dat je als je tegen een lagere ploeg speelt je dan een grotere score neerzet. Er gebeuren in zo'n eindfase wel gekkere dingen met ploegen die tegen degradatie spelen die dan ineens onverwachte zeges halen... Ik las van de week ergens een post van iemand die had uitgezocht welke duels zowel door Ajax als AZ gespeeld zijn. Ajax - PSV zou dan niet tellen omdat AZ - PSV niet gespeeld is, maar PSV - Ajax en PSV - AZ zouden dan wel meetellen, want beide duels zijn gespeeld. Als je die duels uitzocht en dan telt wie de meeste punten had, dan won Ajax met 4 punten voorsprong. Dus in die vergelijking kwam Ajax ook het beste uit de bus.
 
Bovenaan