https://www.vi.nl/pro/achter-de-sch...-voetbaldag-tranen-woede-en-een-volle-mailbox
Een mooi kijkje achter de schermen.
Ik snap dat Cambuur en De Graafschap zich belazerd voelen, dat wil ik ook nog wel snappen van Utrecht (zeker omdat ze op 2 fronten nog knokten voor Europese tickets, denk dat het minder pijnlijk was geweest als de bekerfinale bv Feyenoord - Ajax was geweest), maar waarom is AZ niet akkoord met het voorronde CL-ticket? Ze staan 2e. Simpel. En ja, onderling heeft AZ duidelijk Ajax verslagen, maar daar wordt in NL simpelweg niet naar gekeken, je kan niet zomaar ineens dat nu gaan toevoegen. En ja, doelsaldo is idd ook niet helemaal eerlijk met nog 9 duels te gaan (want misschien heeft Ajax tot nu toe wel zwakkere ploegen als tegenstander gehad in de terugronde), maar ook daar: hoe zeker weet je dat je als je tegen een lagere ploeg speelt je dan een grotere score neerzet. Er gebeuren in zo'n eindfase wel gekkere dingen met ploegen die tegen degradatie spelen die dan ineens onverwachte zeges halen... Ik las van de week ergens een post van iemand die had uitgezocht welke duels zowel door Ajax als AZ gespeeld zijn. Ajax - PSV zou dan niet tellen omdat AZ - PSV niet gespeeld is, maar PSV - Ajax en PSV - AZ zouden dan wel meetellen, want beide duels zijn gespeeld. Als je die duels uitzocht en dan telt wie de meeste punten had, dan won Ajax met 4 punten voorsprong. Dus in die vergelijking kwam Ajax ook het beste uit de bus.