Eredivisie 2019-2020

Eef de Kip

Well-known member
Maar wat was er dan allemaal beter gegaan als de KNVB een maand had gewacht vraag ik me af. Alsof we deze discussie dan niet hadden gehad.
 

JMD

Well-known member
Maar wat was er dan allemaal beter gegaan als de KNVB een maand had gewacht vraag ik me af. Alsof we deze discussie dan niet hadden gehad.
Dan was er dezelfde discussie geweest. Alleen reageerden wij op de opmerking dat de UEFA had gezegd dat de KNVB deze week moest beslissen. En dat is onzin.
 

gevegt

Well-known member
Maar wat was er dan allemaal beter gegaan als de KNVB een maand had gewacht vraag ik me af. Alsof we deze discussie dan niet hadden gehad.

Dan had er misschien nog gespeeld kunnen worden. Bijvoorbeeld alleen met thuis publiek, of een bekerfinale.
 

Forza AZ

Well-known member
Het kabinet heeft voetballen verboden tot 1 september dus langer wachten heeft geen zin.

Ja, inderdaad. De regering gaat echt niet ineens de datum van 1 september voor evenementen naar voren halen. Anders hadden ze 'm in de eerste plaats al niet direct op 1 september gezet.
 

JMD

Well-known member
Onzin. ze gaan sowieso data naar voren halen als het zo doorgaat.
Maar als ze data naar voren gaan halen, in ieder geval niet van evenementen. Stel dat een evenement dat op 25-8 gepland was ineens wel door mag gaan, dat kan niet geregeld worden, want waar haal je bv de line-up of catering enz ineens vandaan.
(i.t.t. bijvoorbeeld horeca, als die op bv 13 mei open mogen ipv 20 mei dan kunnen die dat snel regelen)

Overigens denk ik dat er sowieso in heel 2020 geen evenementen met publiek meer komen. Hoogstens bv sportevenementen zonder publiek.
Toon Gerbrands zei het van de week mooi: in ons stadion kunnen 6000 man als we ons aan die 1,5 meter houden. Maar hoe gaan die naar het stadion komen, hoe gaan ze dat doen als ze naar het toilet willen, of een biertje, of na afloop...
SOwieso moet dus voordat evenementen weer mogen eerst bv het OV weer op volle kracht draaien, en die 1,5 meter moet weg, en dat gaat echt voorlopig niet gebeuren.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb het niet over evenementen, maar over voetbal.
Dat kan zonder publiek. Je zou er ook voor kunnen kiezen dat er alleen thuissupporters welkom zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat kan zonder publiek. Je zou er ook voor kunnen kiezen dat er alleen thuissupporters welkom zijn.
Ehh, nee. Want dan heb je nog steeds te maken met teveel mensen. En ook thuispubliek komt vaak van ver, zeker bij Ajax en Feyenoord.
 

Abubakari

Well-known member
Dat is ie altijd al wel een beetje geweest. Zeer emotioneel en graag in de aandacht, zou een goeie Italiaan zijn.
Maar ik kan me wel voorstellen dat ie nu dwas troch olles hinne is.
 

Marinos

Well-known member
Ik lees dat Utrecht een ledenvergadering wil. Want ze staan 6e en hebben de bekerfinale gehaald dus hebben recht op Europees voetbal.

Kan iemand mij vertellen in welk seizoen bovenstaande resultaten voldoende waren voor Europees voetbal, waarbij dezelfde regels als in het huidige afgelaste seizoen gehanteerd werden?
 

Maasveld

Well-known member
Ik lees dat Utrecht een ledenvergadering wil. Want ze staan 6e en hebben de bekerfinale gehaald dus hebben recht op Europees voetbal.

Kan iemand mij vertellen in welk seizoen bovenstaande resultaten voldoende waren voor Europees voetbal, waarbij dezelfde regels als in het huidige afgelaste seizoen gehanteerd werden?

Ja maar ze hebben een wedstrijd minder gespeeld en een veel beter doelsaldo en die inhaalwedstrijd hadden ze natuurlijk simpel gewonnen.
 

Friesland

Well-known member
Ik lees dat Utrecht een ledenvergadering wil. Want ze staan 6e en hebben de bekerfinale gehaald dus hebben recht op Europees voetbal.

Kan iemand mij vertellen in welk seizoen bovenstaande resultaten voldoende waren voor Europees voetbal, waarbij dezelfde regels als in het huidige afgelaste seizoen gehanteerd werden?

Een startplek is gereserveerd voor de bekerwinnaar en de bekerfinale is nog niet gespeeld.
In het seizoen 2001/02 zou Utrecht Europa in mogen ongeacht de uitslag van de bekerfinale omdat Feyenoord dan naar de voorronde CL zou mogen en de verliezend bekerfinalist toen nog de plek van de bekerwinnaar mocht overnemen.

Het is goed te begrijpen dat Utrecht navraag wil doen bij de UEFA of de KNVB zomaar het bekerticket aan de competitie kan toewijzen.
 

erka

Well-known member
Een startplek is gereserveerd voor de bekerwinnaar en de bekerfinale is nog niet gespeeld.

Dus hebben Utrecht en Feyenoord daar beide geen recht op.
En dus moet er een alternatief gevonden worden. En dan is de hoogste in de competitie het meest redelijk. En dat is ook toevallig Feyenoord. Maar als de bekerfinale pak m beet Utrecht-Zwolle was geweest was het ook Feyenoord geworden.

Ik denk echt dat Utrecht zich deze moeite compleet kan besparen. Zowel de rechter als de UEFA zullen hier heel snel klaar mee zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Prachtig dat er heel hard om solidariteit wordt geroepen door Cambuur en De Graafschap, maar op het moment dat ze met 20 clubs de eredivisie willen beginnen, is die solidariteit richting KKD heel ver weg.
 
Bovenaan