noordooster
Well-known member
Dat je zielig bent?
Nee
Dat je zielig bent?
Waarmee dus bevestigd wordt wat ik zei.
meest waanzinnige scheldwoorden, insinuaties en ander onfatsoen naar de kop geslingerd
SJC gaat weer terug naar de zondag.
Dat eerste wordt volgens mij nu als makkelijk excuus gebruikt. Ja, ze zijn aan het verbouwen. Dat klopt. Maar eerder in het seizoen hoorde je SJC ook al klagen dat ze geen ruimte hadden om op zaterdagmiddag te spelen, en nu staat ineens de derby tegen Quick Boys van volgende week gewoon op zaterdag 14.30.Voornaamste probleem is de verbouwing volgens mij. Verliezen ze wel de mooie derby's.
‘Promotie/degradatie Eerste Divisie en Tweede Divisie voor lange tijd bevroren’
Er lijkt ook de komende jaren geen promotie/degradatie plaats te gaan vinden tussen de Eerste Divisie en de Tweede Divisie. Dat blijkt uit stukken van de KNVB. ,,Het voorstel is om een langere periode van bevriezing van de P/D-regeling tussen de eerste en twee divisie aan te houden wanneer in het najaar van 2019 geen breed draagvlak aanwezig is.”
https://www.voetbal247.nl/promotie-...e-en-tweede-divisie-voor-lange-tijd-bevroren/
Onwaarschijnlijke slapjanussen. Doe gewoon vrijwillige promotie. Dan is er toch niks aan de hand?
Dat hebben we een tijd gehad. Gevolg: geen club wilde promoveren.Onwaarschijnlijke slapjanussen. Doe gewoon vrijwillige promotie. Dan is er toch niks aan de hand?
Dat hebben we een tijd gehad. Gevolg: geen club wilde promoveren.
Dat hebben we een tijd gehad. Gevolg: geen club wilde promoveren.
Maar wat is het verschil met een promotierecht waar niemand gebruik van wil of kan maken?
Je moet het gewoon verpllicht maken en ervoor zorgen dat promoverende clubs niet direct hun hoofd in een financi?le strop hoeven te hangen. Anders komt het er echt nooit van.
??n van de redenen voor Jong Vitesse om uit de piramide te stappen is dat ze niet konden promoveren. Waarom gooit de KNVB het dan helemaal dicht en laat niet de mogelijkheid open als een club wel wil promoveren, hoe klein die kans dan ook is.Maar wat is het verschil met een promotierecht waar niemand gebruik van wil of kan maken?
Blijkt dus dat beide partijen het gewoon niet willen, dat zal in het najaar ook niet zijn veranderd verwacht ik. Dan gaat het gewoon weer een jaar of 5 de ijskast in. Dan kan je wellicht weer beter terug naar het oude systeem met 4 tot 6 hoofdklassen als hoogste amateurniveau. Veel derby's en een spannend slot voor het amateurkampioenschap. Bij 4 hoofdklassen de beste 4 naar de play-offs. Dan speel je met 16 clubs in een knockout fase voor het kampioenschap. Zo'n 2e Divisie in huidige vorm zonder P/D gaat nergens over.