Even een update over de mix . Volgens Dhr Jonkers is er 22 Jan een bijeenkomst van alle hoofdklassers in Hoogland. En volgens hem is drie kwart van alle hoofdklassers voor het plan om weekend voetbal in te voeren. Daarna is het aan de KNVB.
Het lijkt mij dat als je gaat mixen dat je dat dan op regio gaat doen en het zat/zon-verhaal helemaal loslaat, dat was immers de insteek (meer derby's, minder kilometers), anders kan je net zo goed zat/zon apart houden.Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?
Interessante post, deze mening heb je ook nog nooooooit eerder gegeven.
Het lijkt mij dat als je gaat mixen dat je dat dan op regio gaat doen en het zat/zon-verhaal helemaal loslaat, dat was immers de insteek (meer derby's, minder kilometers), anders kan je net zo goed zat/zon apart houden.
Want? Scheelt in reiskilometers, makkelijker te bereizen voor de eigen supporters (uitduels dichterbij) enz.Nou, daar ben je dan als enige za. hoofdklasser in een competitie met allemaal clubs uit Brabant of Limburg mooi klaar mee.
DFS ? AZSV ?
De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is.
En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?
Nou, daar ben je dan als enige za. hoofdklasser in een competitie met allemaal clubs uit Brabant of Limburg mooi klaar mee.
DFS ? AZSV ?
Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.
Het komt trouwens ongeveer overeen met wat hij begin dit jaar noemde.
Toen was volgens hem een grote meerderheid van de hoofdklassers voor.
Dat was toen trouwens nog geen reden om het plan direct in te voeren.
De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?
Zijn ze allemaal officieel bevraagd ?
Verder lijkt het me nogal van belang waarover de mening is gevraagd.
Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?
En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?
Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.
Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?
Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.
Het komt trouwens ongeveer overeen met wat hij begin dit jaar noemde.
Toen was volgens hem een grote meerderheid van de hoofdklassers voor.
Dat was toen trouwens nog geen reden om het plan direct in te voeren.
De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?
Zijn ze allemaal officieel bevraagd ?
Verder lijkt het me nogal van belang waarover de mening is gevraagd.
Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?
Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.
Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?
Nou, daar ben je dan als enige za. hoofdklasser in een competitie met allemaal clubs uit Brabant of Limburg mooi klaar mee.
DFS ? AZSV ?
Ff voor mij hoor maar driekwart is 3/4 ook wel 75% genoemd, hoe je het ook berekent het blijft een overgrote meerderheid. Het zal dan toch niet zo zijn dat die paar anderen (1/4 of 25% verder ook wel minderheid genoemd) roet in het eten kunnen gaan gooien.
Nogmaals, als alle hoofdklassers zijn bevraagd over duidelijk op papier beschreven plannen, zijn de werkelijke verhoudingen duidelijk.
Ik sluit niet uit, dat meer dan de helft van de huidige hoofdklassers het wel ziet zitten om te mixen.
Dan nog vind ik het niet vanzelfsprekend, om op basis van elke meerderheid zo'n ingrijpend besluit te nemen.
Je zou je ook kunnen afvragen of alleen ( huidige) hoofdklassers hierover mogen beslissen.
Ah, je hebt weer 2 clubjes gevonden waarvoor het er niet veel beter op wordt. Een enkele uitzondering zal er altijd zijn, voor het overgrote deel wordt het wel beter regionaal verdeeld. AZSV krijgt overigens wel enkele fraaie zondagclubs uit de buurt erbij.
Ik zou zeggen, ga een keer naar een ledenvergadering en stel deze vragen.