De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Mug

Member
Even een update over de mix . Volgens Dhr Jonkers is er 22 Jan een bijeenkomst van alle hoofdklassers in Hoogland. En volgens hem is drie kwart van alle hoofdklassers voor het plan om weekend voetbal in te voeren. Daarna is het aan de KNVB.

noordooster

Well-known member
Even een update over de mix . Volgens Dhr Jonkers is er 22 Jan een bijeenkomst van alle hoofdklassers in Hoogland. En volgens hem is drie kwart van alle hoofdklassers voor het plan om weekend voetbal in te voeren. Daarna is het aan de KNVB.

Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.
Het komt trouwens ongeveer overeen met wat hij begin dit jaar noemde.
Toen was volgens hem een grote meerderheid van de hoofdklassers voor.
Dat was toen trouwens nog geen reden om het plan direct in te voeren.

De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?
Zijn ze allemaal officieel bevraagd ?

Verder lijkt het me nogal van belang waarover de mening is gevraagd.
Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?

En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?
Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.

Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?

JMD

Well-known member
Interessante post, deze mening heb je ook nog nooooooit eerder gegeven.

Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?
Het lijkt mij dat als je gaat mixen dat je dat dan op regio gaat doen en het zat/zon-verhaal helemaal loslaat, dat was immers de insteek (meer derby's, minder kilometers), anders kan je net zo goed zat/zon apart houden.

noordooster

Well-known member
Interessante post, deze mening heb je ook nog nooooooit eerder gegeven.

Ik zou het ook verschrikkelijk slecht vinden als er zoiets gaat komen, wat voor de zaterdag louter nadelen met zich mee brengt.

Het lijkt mij dat als je gaat mixen dat je dat dan op regio gaat doen en het zat/zon-verhaal helemaal loslaat, dat was immers de insteek (meer derby's, minder kilometers), anders kan je net zo goed zat/zon apart houden.

Nou, daar ben je dan als enige za. hoofdklasser in een competitie met allemaal clubs uit Brabant of Limburg mooi klaar mee.
DFS ? AZSV ?

JMD

Well-known member
Nou, daar ben je dan als enige za. hoofdklasser in een competitie met allemaal clubs uit Brabant of Limburg mooi klaar mee.
DFS ? AZSV ?
Want? Scheelt in reiskilometers, makkelijker te bereizen voor de eigen supporters (uitduels dichterbij) enz.

Arjen

Member
De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is.

En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?

Ff voor mij hoor maar driekwart is 3/4 ook wel 75% genoemd, hoe je het ook berekent het blijft een overgrote meerderheid. Het zal dan toch niet zo zijn dat die paar anderen (1/4 of 25% verder ook wel minderheid genoemd) roet in het eten kunnen gaan gooien.

SanMark.

Well-known member
Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.

De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?

Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?

Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.

75% is best wel een grote meerderheid en dat lijkt mij meer dan genoeg om er iets doorheen te krijgen. Het zegt genoeg dat jou bekrompen geest in zat en zon denkt.

Mug

Member
Slecht voorbeeld om AZSV te noemen. Twee derby's erbij , tegen RKZVC en Silvolde en ook de Bataven en RKHVV zijn op fietsafstand.

erka

Well-known member

Ik zou zeggen, ga een keer naar een ledenvergadering en stel deze vragen. Misschien hoor je het dan een keer rechtstreeks in plaats van de broer van de vriend van de zuster van horen zeggen.

De Groene Scout

Well-known member
DFS ? AZSV ?

Ah, je hebt weer 2 clubjes gevonden waarvoor het er niet veel beter op wordt. Een enkele uitzondering zal er altijd zijn, voor het overgrote deel wordt het wel beter regionaal verdeeld. AZSV krijgt overigens wel enkele fraaie zondagclubs uit de buurt erbij.

noordooster

Well-known member
Ff voor mij hoor maar driekwart is 3/4 ook wel 75% genoemd, hoe je het ook berekent het blijft een overgrote meerderheid. Het zal dan toch niet zo zijn dat die paar anderen (1/4 of 25% verder ook wel minderheid genoemd) roet in het eten kunnen gaan gooien.

Nogmaals, als alle hoofdklassers zijn bevraagd over duidelijk op papier beschreven plannen, zijn de werkelijke verhoudingen duidelijk.
Ik sluit niet uit, dat meer dan de helft van de huidige hoofdklassers het wel ziet zitten om te mixen.
Dan nog vind ik het niet vanzelfsprekend, om op basis van elke meerderheid zo'n ingrijpend besluit te nemen.
Je zou je ook kunnen afvragen of alleen ( huidige) hoofdklassers hierover mogen beslissen.

JMD

Well-known member
Nogmaals, als alle hoofdklassers zijn bevraagd over duidelijk op papier beschreven plannen, zijn de werkelijke verhoudingen duidelijk.
Ik sluit niet uit, dat meer dan de helft van de huidige hoofdklassers het wel ziet zitten om te mixen.
Dan nog vind ik het niet vanzelfsprekend, om op basis van elke meerderheid zo'n ingrijpend besluit te nemen.
Je zou je ook kunnen afvragen of alleen ( huidige) hoofdklassers hierover mogen beslissen.

Welke meerderheid zou jij dan willen hebben? Er zijn 64 hoofdklasseclubs, maar Jong DB tellen we even niet mee, houden we 63 clubs over. Hoeveel moeten er dan 'voor' zijn?
En er is idd wat te zeggen om ook andere clubs mee te laten beslissen, maar wie wil je er dan bij halen, en hoeveel? De huidige nummers 1 van alle 1e klassen? De huidige nummers 17 en 18 van de 3e divisies??

noordooster

Well-known member
Ah, je hebt weer 2 clubjes gevonden waarvoor het er niet veel beter op wordt. Een enkele uitzondering zal er altijd zijn, voor het overgrote deel wordt het wel beter regionaal verdeeld. AZSV krijgt overigens wel enkele fraaie zondagclubs uit de buurt erbij.

De hoofdklasse B op zaterdag is nog steeds een mooie vrij regionale competitie met mooie clubs.
En een paar extra kilometers is helemaal niet erg als je mooie tegenstanders treft en niet dat gezeik hebt met allemaal verschillende aanvangstijden enz.
Wat dat betreft vond ik onderstaande column wel aardig :
https://www.vvstaphorst.nl/554/1441/column/

noordooster

Well-known member
Ik zou zeggen, ga een keer naar een ledenvergadering en stel deze vragen.

Welke ledenvergadering ?
Bij mijn club weten ze daarvan even weinig als ik.
En op die vergaderingen van hoofdklassers ben ik niet welkom.

Een jaar geleden wisten wel over de plannen van Jonkers bijna alles, omdat hij volop de publiciteit zocht.
Nu komt er niks naar buiten en dat is opvallend.

Mug

Member
Sparta Nijkerk , Putten, AZSV en Dino eruit en HZZV , Hoogeveen , Alcides , MSC, Achilles Assen en Be Quick erbij. Lijkt mij heel aantrekkelijk. En Staphorst wordt kampioen, zullen ze blij mee zijn.

JMD

Well-known member
Heb eens gekeken hoe de HK Zat/ZOn zou uitpakken als het gemengd wordt.

Het eerste plaatje geeft de huidige situatie aan (2x za, 2x zo), het 2e plaatje een mogelijke indeling van 4 gemengde HK. Dat levert toch een flink aantal extra derby's op. En ja, op het randje kan je net fout zitten, maar dat is nu bv ook met Alphense Boys, dat vorig jaar zondag HK speelde 'naar het noorden' en nu naar Zuid Limburg moet.

HK zatzon.jpg HK gemengd.jpg

JMD

Well-known member
Bij de 3e divisie is het verschil nog duidelijker als je het geografisch verdeeld. Links de zat/zon verdeling, rechts de gemengde verdeling.

3e div zatzon.jpg 3e div gemengd.jpg

Bovenaan