De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Arjen

Member
Helaas voorlopig nog geen gemixte afdelingen in de afdelingen onder de 2e divisie. De zaterdagclubs gaan op het vierde niveau liever het hele land door dan dat ze tegen de zondagbuurman spelen.

17-4-2015 geplaatst en het is nog steeds niet rond :)

noordooster

Well-known member
17-4-2015 geplaatst en het is nog steeds niet rond :)

Logisch ook, want uiteindelijk schieten ze er niks mee op en brengt het alleen maar allerlei nadelen met zich mee.
Het valt te hopen dat de voetbalclubs dat nu , ondanks allerlei fraaie praatjes, nog steeds inzien.

noordooster

Well-known member
Dat zaterdaghoofdklasseclubs liever niet met contracten werken, maar liever zwart betalen. Is dat nieuws?

Fantast JMD verdraait de waarheid.
In het artikel wordt met geen woord gerept over wat hij zegt.
Maar JMD doet niet anders dan het zaterdagvoetbal zwart maken.
Sterker, de clubs die zich met name verzetten tegen de licentie-eisen met betrekking tot contractspelers kwamen juist uit een andere hoek.

En zulke mensen als JMD willen juist met valse argumenten graag de zaterdagclubs inpalmen om ten koste van hen te proberen de neergang van het zondagvoetbal te stoppen.
Zoiets zal het zaterdagvoetbal alleen maar meer wantrouwend maken. Open je ogen !!

noordooster

Well-known member
De zaterdag Derde Divisionisten?

Zondagclubs AFC, Be Quick 1887, Dongen, EVV, HBS, Hercules, Juliana 31, Magreb, OJC Rosmalen, Quick '20, UDI'19 en Westlandia en de beide za 3e divisionisten Harkemase Boys en Odin kregen een ( of meer ?) punten in mindering omdat ze niet aan genoemde licentie-eisen wilden voldoen.

Fregge

Well-known member
Zondagclubs AFC, Be Quick 1887, Dongen, EVV, HBS, Hercules, Juliana 31, Magreb, OJC Rosmalen, Quick '20, UDI'19 en Westlandia en de beide za 3e divisionisten Harkemase Boys en Odin kregen een ( of meer ?) punten in mindering omdat ze niet aan genoemde licentie-eisen wilden voldoen.

Welke dan?

stc

Well-known member
In deze tijden zijn er ook een aantal clubs die er anders over denken.

Dat kan kloppen. Echter, in deze regio zijn er een aantal websites die vaak vermelden dat een aantal clubs overwegen om de overstap te maken van zondag naar zaterdag.

Zijn trouwense enkele clubs in deze regio en trouwens ook op landelijk niveau die al heel lang zowel een zaterdag als zondag afdeling hebben..

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Dat principi?le kringetje wordt steeds kleiner. Volg het nieuws de laatste dagen. Uitstervende soort...............

Gesteld werd door stc, dat het een aantal clubs niet uitmaakt of ze op zaterdag of zondag voetballen.
Ik heb juist het idee, dat er een trend waarneembaar is , dat steeds meer clubs op zaterdag willen voetballen.
En niet alleen maar om geloofsredenen, waar jij op lijkt te doelen.

Het is niet voor niets, dat de zondag steeds wanhopiger zijn toevlucht zoekt tot de zaterdag om te redden wat er te redden valt.
Zelfs zondagmannen als van der Zee en Jonkers van MSC zien bovengenoemde trend.
De laatste stelt daarom logischerwijze voor op de competities op zaterdagmiddag af te werken.

erka

Well-known member
Net dat artikel in de VI gelezen. Mijn conclusie is (hoe verrassend ook) dat de KNVB volstrekt incompetent is.

noordooster

Well-known member
Dat kan kloppen. Echter, in deze regio zijn er een aantal websites die vaak vermelden dat een aantal clubs overwegen om de overstap te maken van zondag naar zaterdag.

Klopt, stc.
En er zijn er ook nogal wat die dat ook doen.
Helaas zien sommige clubs ervan af , omdat ze dan weer onderaan moeten beginnen.
Die handicap zou de KNVB weg moeten halen.

JMD

Well-known member
En zulke mensen als JMD willen juist met valse argumenten graag de zaterdagclubs inpalmen om ten koste van hen te proberen de neergang van het zondagvoetbal te stoppen.
Zoiets zal het zaterdagvoetbal alleen maar meer wantrouwend maken. Open je ogen !!
Jammer NO, net als bv SanMark heb ik net zoveel met de zaterdag- als de zondagclubs. Alleen ben jij zo extreem fanatiek in je pro-zaterdag en anti-zondag dat eenieder die wel een beetje meegaat in de toekomstplannen door jou direct al als 'antizaterdag' neergezet wordt.

JMD

Well-known member
Net dat artikel in de VI gelezen. Mijn conclusie is (hoe verrassend ook) dat de KNVB volstrekt incompetent is.

Maar daar had je dit artikel toch niet voor nodig om dat laatste te concluderen? :p

Meer nog dan incompetentie vind ik het gebrek aan daadkracht opvallen. Als je zelfs 5eklassers laat meepraten over de topklasse/2e/3edivisie dan snap je het niet. En verder moet er ook gewoon een besluit genomen worden, de tijd van polderen is nu voorbij.

Bonehead

Well-known member
Dat principi?le kringetje wordt steeds kleiner. Volg het nieuws de laatste dagen. Uitstervende soort...............

Maar ze worden wel steeds principi?ler stond in datzelfde bericht te lezen. Het gaat allemaal langzaam. Erg langzaam.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
heb ik net zoveel met de zaterdag- als de zondagclubs.

Je opmerkingen in het algemeen en bv ook jouw fantasieuitspraken over het zaterdagvoetbal n.a.v. het artikel in vi over de piramide op 4565 laten meestal het tegenovergestelde zien.
Ondanks, dat men het hier niet graag ziet :
Ik benader de problematiek juist waardenvrij door puur objectief te kijken naar de voor- en nadelen, waarbij ik ook beargumenteerd aangeef welke voor- en nadelen er zijn en voor wie ze gelden.
Verder komt het nogal eens voor dat ik hier uitspraken en stellingen zie , die kennelijk vanuit een bepaalde vooringenomenheid worden geponeerd, waarop ik het niet kan nalaten de juiste keerzijde te vermelden.

Bovenaan