De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Eerdere infiltratiepogingen van Speelziek (ook wel Mister Hercules, nadat hij daar drie jaar trainer is geweest) bij DTS Ede en Bennekom mislukten helaas, maar nu heeft het zondagvoetbal hem dan toch als mol weten te plaatsen bij Sparta Nijkerk, om het systeem van binnenuit kapot te maken.

Beetje toejuichen dat het ze leuk lijkt om tegen een club die op een steenworp afstand is gelegen te spelen. Bah. Zijn missie is dus wel duidelijk.

Wij hebben ook eens tegen DTS Ede gespeeld toen hij daar trainer was en toen liep Speelziek naar het terrein van IFC. Destijds dacht men aan een vergissing, maar nu kijk ik daar toch heel anders tegenaan.

JMD

Well-known member
Je opmerkingen in het algemeen en bv ook jouw fantasieuitspraken over het zaterdagvoetbal n.a.v. het artikel in vi over de piramide op 4565 laten meestal het tegenovergestelde zien.
Ondanks, dat men het hier niet graag ziet :
Ik benader de problematiek juist waardenvrij door puur objectief te kijken naar de voor- en nadelen, waarbij ik ook beargumenteerd aangeef welke voor- en nadelen er zijn en voor wie ze gelden.
Verder komt het nogal eens voor dat ik hier uitspraken en stellingen zie , die kennelijk vanuit een bepaalde vooringenomenheid worden geponeerd, waarop ik het niet kan nalaten de juiste keerzijde te vermelden.
Als er 1 iemand niet objectief en niet waardenvrij is ben jij het. Maar goed, doe je oogkleppen maar weer op, doe muziek in je oren en sluit je maar af. Ik raad je het nummer 'iedereen is gek behalve ik' aan.

noordooster

Well-known member
Als er 1 iemand niet objectief en niet waardenvrij is ben jij het. Maar goed, doe je oogkleppen maar weer op, doe muziek in je oren en sluit je maar af. Ik raad je het nummer 'iedereen is gek behalve ik' aan.

DE manier van JMD : geen argumenten gebruiken, niet op argumenten ingaan , onwaarheden verkondigen , zoals mbt het vi artikel en onfatsoenlijk op de man spelen .

stc

Well-known member
Gesteld werd door stc, dat het een aantal clubs niet uitmaakt of ze op zaterdag of zondag voetballen.
Ik heb juist het idee, dat er een trend waarneembaar is , dat steeds meer clubs op zaterdag willen voetballen.
En niet alleen maar om geloofsredenen, waar jij op lijkt te doelen.

Het is niet voor niets, dat de zondag steeds wanhopiger zijn toevlucht zoekt tot de zaterdag om te redden wat er te redden valt.
Zelfs zondagmannen als van der Zee en Jonkers van MSC zien bovengenoemde trend.
De laatste stelt daarom logischerwijze voor op de competities op zaterdagmiddag af te werken.

Sommige clubs zullen sowieso nog principi?le bezwaren hebben om op bijvoorbeeld zaterdag of zondag te gaan voetballen. Echter, als een groot gedeelte van de leden van een zogezegde zondagclub liever op zaterdag voetbalt kan een club hier niet omheen indien deze leden overgaan stappen naar een zaterdag club.

Daarnaast is een belangrijk argument om beide dagen open te houden binnen de piramide, is de 24 uurs economie binnen Nederland. De tijd dat gasten op zaterdag werkte en zondag voetballen is voorbij daar de winkels 7 dagen per week open zijn. In de logistiek gaat ook alles 24 uur per dag door, 7 dagen per week (alleen 1ste en 2de kerstdag zijn nog vrij).

de Kok

Member
Gesteld werd door stc, dat het een aantal clubs niet uitmaakt of ze op zaterdag of zondag voetballen.
Ik heb juist het idee, dat er een trend waarneembaar is , dat steeds meer clubs op zaterdag willen voetballen.
En niet alleen maar om geloofsredenen, waar jij op lijkt te doelen.

Het is niet voor niets, dat de zondag steeds wanhopiger zijn toevlucht zoekt tot de zaterdag om te redden wat er te redden valt.
Zelfs zondagmannen als van der Zee en Jonkers van MSC zien bovengenoemde trend.
De laatste stelt daarom logischerwijze voor op de competities op zaterdagmiddag af te werken.

Ik doel er op dat principes niet in de weg hoeven te staan van weekend voetbal en dus om een keer een uitwedstrijd op zondag te spelen. Iets wat oorspronkelijk de discussie was van gemengde competities.
Persoonlijk gaan de zondag clubs allemaal hun competitie op de zaterdag spelen. Zeker als dat de spelers in grote getale beter uit komt.Inderdaad een trend. Ik zou daar de zaterdag tak helemaal niet nodig voor hebben. Maar zover out of the box denken ze kennelijk nog niet,
De zondagclubs regelen dus hun zaakjes zelf wel. Kan jij lekker verder zwijmelen met het inderdaad succesvolle zaterdag voetbal.
Herstel de verzuiling!

noordooster

Well-known member
Bij voorzitter Jonkers en de club MSC geen enkele tweet over de 3 bijeenkomsten van de andere hoofdklassen, die vorige en deze week zouden plaatsvinden.
Waarom opeens geen ruchtbaarheid, zoals aan het begin van dit jaar ?
Komend jaar wil men in ieder geval rapporteren aan de KNVB.
Het is belangrijk, dat er eerlijk en volledig !! wordt gerapporteerd .

Langzamerhand is het voor iedereen ( op enkele verstokte ontkenners na ) wel duidelijk, dat zondagvoetbal op diverse gebieden flink ik de problemen zit.
Helaas geven nog te velen hiervan de verkeerde oorzaken en helemaal de verkeerde oplossingen aan.

noordooster

Well-known member
Bij voorzitter Jonkers en de club MSC geen enkele tweet over de 3 bijeenkomsten van de andere hoofdklassen, die vorige en deze week zouden plaatsvinden.
Waarom opeens geen ruchtbaarheid, zoals aan het begin van dit jaar ?
Komend jaar wil men in ieder geval rapporteren aan de KNVB.
Het is belangrijk, dat er eerlijk en volledig !! wordt gerapporteerd .

Langzamerhand is het voor iedereen ( op enkele verstokte ontkenners na ) wel duidelijk, dat zondagvoetbal op diverse gebieden flink ik de problemen zit.
Helaas geven nog te velen hiervan de verkeerde oorzaken en helemaal de verkeerde oplossingen aan.

Vreemd is het wel, dat de openheid en de PR van januari nu volledig vervangen zijn door geslotenheid en ondoorzichtigheid.
Maar daar zal men wel z'n redenen voor hebben.
En anders wachten we maar op de berichtgeving in januari of op een artikeltje van Andor Heij , die nog wel eens wat contact heeft met
MSC-voorzitter Jonkers.

Robin

New member
Het geweten van het zaterdagvoetbal op dit forum heeft blijkbaar geen lijntjes met mensen die op de bijeenkomsten zijn geweest, hoe kan dat nou
:confused:

noordooster

Well-known member
Het is meer zo, dat het me opvalt, dat er nu volledige mediastilte is , met name ook van de site van Jonkers en MSC, dit in tegenstelling tot de ruchtbaarheid die er een jaar geleden was.
Kan geen toeval zijn. Maar in januari horen we meer.

noordooster

Well-known member
https://www.voetbalprof.com/barry-aparte-beloftecompetitie-in-de-piramide-kan-toch-ook/

In andere topics komt de voetbalprof zo nu en dan aan de orde.
Ook over de beloftenteams heeft Barry een mening.
Met zijn idee en motivatie om de beloften uit de competities met standaardteams te halen ben ik het eens.
Hoewel hij dan weer ten onrechte een uitzondering lijkt te willen maken voor de KK Divisie.
Over hoe de piramide daarna verder vorm zou moeten krijgen denk ik anders.

Bovenaan