De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.
Het komt trouwens ongeveer overeen met wat hij begin dit jaar noemde.
Toen was volgens hem een grote meerderheid van de hoofdklassers voor.
Dat was toen trouwens nog geen reden om het plan direct in te voeren.

De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?
Zijn ze allemaal officieel bevraagd ?

Verder lijkt het me nogal van belang waarover de mening is gevraagd.
Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?

En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?
Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.

Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?

Hoe stel jij je eigenlijk voor hoe zo?n bijeenkomst gaat?

Als ik je Posts af en toe nog lees dan komt zoiets neer op;

Jonkers stuurt brief
Alle club komen samen
Jonkers zegt; zullen we mixen?
75% van de clubs zegt ja!
En iedereen gaat weer naar huis

noordooster

Well-known member
Ik lees in het voorgaande de vraag : wie kan er nou tegen het mixen van de hoofdklassen zijn.
Net zoals er een meerderheid tegen het mixen van de tweede ( achteraf) en de derde divisies zijn, ben ik ook tegen het mixen van de hoofdklassen.
En volgens Jonkers kennelijk ook zo'n 25 % van de hoofdklassers.
Waarbij iik me nog steeds afvraag hoe deze man aan zulke aantallen komt en op welke mix-vorm zoiets is gebaseerd.

In de tweede divisie zagen de zaterdagverenigingen een flinke daling van de inkomsten vanwege de mix, die ook het ongunstige gevolg had dat er later op de zaterdag gevoetbald werd en dat er minder kantine-inkomsten en recettes binnen kwamen.
Dat dreigt ook te gebeuren met de hoofdklassen. De zondagverenigingen gaan ook hier bedingen, dat er op zaterdag laat op de zaterdag gespeeld wordt.

Niet alleen financieel zullen de zaterdagverenigingen bij zo'n mix er flink bij inschieten, door ongunstige aanvangstijden, minder aantrekkelijke tegenstanders en minder interessante competities, die het hele weekend door gespeeld worden, ook sportief zullen de zaterdagverenigingen erop achteruit gaan.

Volgens van der Zee, Jonkers en andere zondagmensen moet zo'n mix er vooral komen, om het aantal clubs en spelers dat vertrekt naar het zaterdagvoetbal te verminderen of te stoppen . In die zin een sportieve achteruitgang van het zaterdagvoetbal.
Overigens zien velen in het zondagvoetbal met lede ogen aan, dat het zaterdagvoetbal de laatste jaren flink terrein wint.
En men zou niets liever willen, dan dat succes van het zaterdagvoetbal de kop wordt ingedrukt.

JMD

Well-known member
In de tweede divisie zagen de zaterdagverenigingen een flinke daling van de inkomsten vanwege de mix, die ook het ongunstige gevolg had dat er later op de zaterdag gevoetbald werd en dat er minder kantine-inkomsten en recettes binnen kwamen.
Dat dreigt ook te gebeuren met de hoofdklassen. De zondagverenigingen gaan ook hier bedingen, dat er op zaterdag laat op de zaterdag gespeeld wordt.

Niet alleen financieel zullen de zaterdagverenigingen bij zo'n mix er flink bij inschieten, door ongunstige aanvangstijden, minder aantrekkelijke tegenstanders en minder interessante competities, die het hele weekend door gespeeld worden, ook sportief zullen de zaterdagverenigingen erop achteruit gaan.
Heb je bewijzen dat de zaterdagverenigingen 'flinke dalingen' hebben van inkomsten uit de kantine?
Alle zaterdagtweededivisieploegen trappen op zaterdagmiddag op de door hen gewenste tijd af voor thuisduels. Alleen als FOX live wil spelen ze om 15.30, maar daar zal ongetwijfeld een vergoeding van FOX tegenover staan.
Ook in de gemengde 3e/HK zal er gewoon op zaterdag om 14.30/15.00 afgetrapt worden als de 'zaterdag' thuisspeelt. Als een zondag thuisspeelt zou het zo kunnen zijn dat zij om bv 17.00 willen spelen, maar de eventuele mindere omzet van de kantine is toch hun aangelegenheid??

Conclusie, je verzint van alles en liegt je een slag in de rondte, gaat nooit in op vragen (want bovenstaande heb ik je al eens eerder gevraagd, maar daar lees je (heel toevallig) overheen) en beschuldigt anderen van van alles.

JMD

Well-known member
Volgens van der Zee, Jonkers en andere zondagmensen moet zo'n mix er vooral komen, om het aantal clubs en spelers dat vertrekt naar het zaterdagvoetbal te verminderen of te stoppen . In die zin een sportieve achteruitgang van het zaterdagvoetbal.
Overigens zien velen in het zondagvoetbal met lede ogen aan, dat het zaterdagvoetbal de laatste jaren flink terrein wint.
En men zou niets liever willen, dan dat succes van het zaterdagvoetbal de kop wordt ingedrukt.
Even kijken wat op mijn bingokaart staat:
'Van der Zee is zondagsmens' CHECK
'Zondag wil zaterdag de kop indrukken' CHECK
'Iedereen is tegen ons' CHECK
'ZAterdag gaat achteruit door een mix' CHECK
Voor de 1000e keer post NO hetzelfde CHECK

YES, ik heb Noordooster's herhaalde-uitsprakenbingo gewonnen. Wat win ik nu?
Een envelop onder tafel doorgeschoven? Een droge worst?

SanMark.

Well-known member
En hetzelfde riedeltje dat zaterdag moet inleveren omdat het met de zondag niet goed gaat.

Dat is helemaal niet aan de orde wbt KNVB die willen een open piramide zodat er een promotie degradatie kan komen van het hoogste niveau tot het laagste niveau.

Wil je de KNVB wat verwijten wat dat betreft is dat ze de eisen misschien wat te hoog hebben voor een tweede en derde divisie.

Voor de rest moeten die semi betaald voetbalclubs gewoon eens luisteren naar de KNVB.

Mug

Member
Ik stop er mee, tegen zoveel onzin kan ik niet op. We gaan wel zien hoe verstandige mensen hier mee om gaan.

JMD

Well-known member
En hetzelfde riedeltje dat zaterdag moet inleveren omdat het met de zondag niet goed gaat.

Dat is helemaal niet aan de orde wbt KNVB die willen een open piramide zodat er een promotie degradatie kan komen van het hoogste niveau tot het laagste niveau.
Precies. En als dat dan betekent dat er alleen zaterdagploegen in de 2e divisie spelen dan is dat toch geen enkel probleem?

noordooster

Well-known member
Voor het begin van de tweede divisie werd er ook geschermd met allemaal voordelen en verbeteringen.
In de enige enqu?te onder de clubs uit de tweede divisie ( na het 1e jaar )die ik ken , werd er met name door de zaterdagverenigingen volop geklaagd over de aanvangstijden uit en thuis, de dalende toeschouwersaantallen ,de dalende inkomsten en de za/zo mix.
Maar er is kennelijk geen weg terug meer.

Hetzelfde dreigt te gebeuren van de hoofdklassen , als je niet oppast.
Bedreigingen en negatieve gevolgen ( voor de zaterdaghoofdklassers ) worden gebagataliseerd.
Maar als het eenmaal zou worden ingevoerd is er geen weg terug meer, ook niet als die voorspelde financi?le en sportieve nadelen voor de zaterdag waar blijken te zijn.
En ja, ook uitwedstrijden om 18.00 uur hebben negatieve gevolgen voor de eigen thuis-kantine-omzet.

Verder is de kans dan ook groot, dat er in de derde divisie een mix wordt doorgevoerd, geheel tegen de zin van de verenigingen op dat niveau, want daaraan heeft de KNVB geen boodschap.

noordooster

Well-known member

Dat wat jij een riedeltje noemt is maar al te waar. En meermaals beargumenteerd.
Dat jij en vele anderen het liever niet lezen, is wat anders.

Wat mij betreft hoeft die verplichte promotie naar het betaald voetbal er niet te komen.
Ook wat de FIFA betreft trouwens niet. Leugen van van Oostveen.
Maar afgezien daarvan, daarvoor is een mix helemaal niet nodig.

gevegt

Well-known member
Ik wil het niet groter maken dan het is, maar ik denk dat Poetin en Trump over dit item elkaar de tent uitvechten.

JMD

Well-known member
Dat wat jij een riedeltje noemt is maar al te waar. En meermaals beargumenteerd.
Waar dan?

Alleen maar door jouw onderbuikgevoel en je leugens.

Ja, er is door de 2e divisie idd geklaagd over aanvangstijd, vandaar dat na 1 seizoen de clubs ook eerder op zaterdag mogen spelen. Maar ja, dat past niet in je straatje, dus daar praat je overheen. En wat een onzin dat een 18.00 uitspeeltijd invloed heeft op de eigen kantine-omzet. Dan ga je toch voordat je naar dat uitduel gaat een drankje doen in de kantine ipv na afloop. En verder reizen er ook weer niet zoveel uitsupporters mee dat dat een heel groot probleem is. En verder is helemaal niet gezegd dat er dan om 18.00 gespeeld gaat worden, wie weet eindigt men wel ook om 14.30/15.00, dat is immers ook wat bv Kon HFC gedaan heeft. Is ook al de zoveelste keer dat ik dat vermeld, maar ja, past niet in je straatje, dus daar praat je overheen.

Bovenaan