De Groene Scout
Well-known member
Ik weet wel iemand. Noem geen namen, maar hij komt hier regelmatig (lees: te veel)Mooi kaartje, wie kan hier tegen zijn.
Ik weet wel iemand. Noem geen namen, maar hij komt hier regelmatig (lees: te veel)Mooi kaartje, wie kan hier tegen zijn.
Ik weet wel iemand. Noem geen namen, maar hij komt hier regelmatig (lees: te veel)
Voor zover ik weet, heeft Jonkers daarover nog geen offici?le mededelingen gedaan.
Vreemd dat PR-man Jonkers hierover nog steeds de publiciteit niet zoekt, waar hij dat een jaar geleden volop wel deed.
Het komt trouwens ongeveer overeen met wat hij begin dit jaar noemde.
Toen was volgens hem een grote meerderheid van de hoofdklassers voor.
Dat was toen trouwens nog geen reden om het plan direct in te voeren.
De vraag is natuurlijk ook, hoe die driekwart gemeten is. Bij de enige bijeenkomst van een hoofdklasse waarover mededelingen zijn gedaan, zo HA, bleek een aanzienlijk deel van de hoofdklassers niet vertegenwoordigd te zijn. Hoe zat dat bij de andere 3?
Zijn ze allemaal officieel bevraagd ?
Verder lijkt het me nogal van belang waarover de mening is gevraagd.
Een plan met alle wedstrijden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur waarbij je alleen kunt afwijken als beide clubs dat willen, of een ongunstige variant daarop ?
En stel dat die driekwart waar is, en dat bv alle zondaghoofdklassers voor zijn en de helft ( of meer ) van de zaterdaghoofdklassers tegen, hoe gaat de KNVB daar mee om ?
Op dvk zal dat antwoord niet verrassend zijn en ik vrees bij de KNVB, die nogal zondagminded is, ook niet.
En dan is het ook de vraag of het er tegelijk ook in de derde divisies en de eerste klassen tegen de wil van de clubs door gedrukt wordt.
Een volgende vraag zou dan ook zijn. Hoe wordt er dan ingedeeld. Puur op regio met de kans dat je hoofdklassen krijgt met maar 1 of enkele hoofdklassers van zo. of van za. ? Of worden de 4 hoofdklassen dan in eerste instantie fifty-fifty verdeeld ?
Heb je bewijzen dat de zaterdagverenigingen 'flinke dalingen' hebben van inkomsten uit de kantine?In de tweede divisie zagen de zaterdagverenigingen een flinke daling van de inkomsten vanwege de mix, die ook het ongunstige gevolg had dat er later op de zaterdag gevoetbald werd en dat er minder kantine-inkomsten en recettes binnen kwamen.
Dat dreigt ook te gebeuren met de hoofdklassen. De zondagverenigingen gaan ook hier bedingen, dat er op zaterdag laat op de zaterdag gespeeld wordt.
Niet alleen financieel zullen de zaterdagverenigingen bij zo'n mix er flink bij inschieten, door ongunstige aanvangstijden, minder aantrekkelijke tegenstanders en minder interessante competities, die het hele weekend door gespeeld worden, ook sportief zullen de zaterdagverenigingen erop achteruit gaan.
Even kijken wat op mijn bingokaart staat:Volgens van der Zee, Jonkers en andere zondagmensen moet zo'n mix er vooral komen, om het aantal clubs en spelers dat vertrekt naar het zaterdagvoetbal te verminderen of te stoppen . In die zin een sportieve achteruitgang van het zaterdagvoetbal.
Overigens zien velen in het zondagvoetbal met lede ogen aan, dat het zaterdagvoetbal de laatste jaren flink terrein wint.
En men zou niets liever willen, dan dat succes van het zaterdagvoetbal de kop wordt ingedrukt.
Precies. En als dat dan betekent dat er alleen zaterdagploegen in de 2e divisie spelen dan is dat toch geen enkel probleem?En hetzelfde riedeltje dat zaterdag moet inleveren omdat het met de zondag niet goed gaat.
Dat is helemaal niet aan de orde wbt KNVB die willen een open piramide zodat er een promotie degradatie kan komen van het hoogste niveau tot het laagste niveau.
Ik stop er mee, tegen zoveel onzin kan ik niet op. We gaan wel zien hoe verstandige mensen hier mee om gaan.
En hetzelfde riedeltje dat zaterdag moet inleveren omdat het met de zondag niet goed gaat.
Dat is helemaal niet aan de orde wbt KNVB die willen een open piramide zodat er een promotie degradatie kan komen van het hoogste niveau tot het laagste niveau.
Je laat je toch niet wegjagen door JMD?
En men zou niets liever willen, dan dat succes van het zaterdagvoetbal de kop wordt ingedrukt.
En Soros.Ik denk dat de Bilderberggroep hier achter zit.
Waar dan?Dat wat jij een riedeltje noemt is maar al te waar. En meermaals beargumenteerd.
Alsof dat hier belangrijk is. Dit gaat om de redding van voetbal!Als in wie er het minst om het milieu geeft?