De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Bonehead

Well-known member
Wel opvallend dat een meerderheid het wel ziet zitten, of in ieder geval niet tegen is. Al zou ik het in de eerste instantie alleen doen met ploegen die een gecertificeerde jeugdopleiding hebben.

Er zijn ruim drie keer zoveel tegenstanders als voorstanders. Vanuit sportief oogpunt snap ik dat niet zo goed. Vanuit sentimenten en de financi?le kant snap ik juist weer heel goed.

de waan

Well-known member
Ik ga even bij mijzelf af. Ik heb het blaadje van de BAV nog op tafel liggen om een keer mee te nemen. Ik denk dat het met seal en al in de prullenbak belandt. We waren als lid van BZV en nu dus BAV. Er wordt alleen contributie betaald. We zijn geen actief lid. Die enqu?te is niet door ons ingevuld. Het is ver van mijn bed show.

En kennelijk zijn lang alle clubs geen lid van de BAV. Een kleine 1.400 clubs (n=441 en dat is 32%) hebben dus de enqu?te gekregen. Dat is net iets meer dan de helft van het totaal aantal amateurclubs in Nederland.

Verder staat weekendvoetbal maar in een beperkt aantal regio's echt op de agenda. Op andere plekken waar het geen urgentie heeft zullen ze er echt niet zo mee bezig zijn.

Reinoud

Well-known member
(...)

De KNVB moet niet in een situatie komen als met de voetbalpiramide, die met leugen en list en bedrog is ingevoerd, waarbij de topamateurs beloftenteams in de maag werden gesplitst, waarbij een onnodige tweede divisie werd ingevoerd, waarbij op een vijfde niveau , de hoofdklassen, er met name op zondag enkele oninteressante competities ontstonden, die de roep om te mixen nog luider maakte en waarbij met name zondagclubs massaal te hoop liepen tegen contractvoorwaarden.

(...)

Hehe, zo'n lange alinea bestaande uit slechts ??n zin. Pure po?zie :duim:

De Groene Scout

Well-known member
Zijn we er uit met elkaar voor wat betreft die piramide?
Al een week geen discussie meer hier of is dat enkel en alleen omdat NO met griep in bed ligt?

Joost

Well-known member
Je kan nog 174.832 linkjes naar artikelen plaatsen die gebaseerd zijn op dezelfde enquete maar dat maakt die enquete niet betrouwbaarder en dat bleek uit reacties die de clubs nota bene in de enquete gaven.

Wat heel duidelijk bleek is dat er op zonder kennis is geantwoord en dat clubs echt geen flauw idee lijken te hebben wat het inhoudt. Als je als club tegen bent omdat je zowel op zaterdag als zondag een standaardteam hebt heb je je ook niet ingelezen.

Het wordt tijd dat, wanneer de KNVB het echt serieus wil aanpakken, er een gedegen voorstel komt en dat er informatierondes komen waarop de plannen worden toegelicht.

Die enquete is niet meer dan een schot hagel en jouw fakenews campagne helpt daar ook niet echt bij.

Fregge

Well-known member
Jij zegt toch ook bij iedere mening over de pi die voor jou tegenvallend en ongewenst is dat deze mening niet deugt?

Joost

Well-known member
Een gebruikelijke zwakke reflex van iemand die de uitkomst van een enqu?te tegenvallend en ongewenst vindt: Zeggen dat de enqu?te niet deugt.
Zoiets gebeurt ook in sommige landen waar de verliezer bij verkiezingen beweert dat de verkiezingen niet eerlijk verliepen.
Toch was er bij de BAV en de KNVB wel overeenstemming over de legitimiteit van de enqu?te :

"Een delegatie van de Belangenorganisatie Amateur Voetbalverenigingen (BAV) heeft op basis van de uitslagen van de enqu?te inmiddels een gesprek gehad met de directie van de KNVB.

Ten eerste was er overeenstemming over de legitimiteit van de enqu?te"

De clubs willen dat zogenaamde weekendvoetbal niet.

Ik trek de legitimiteit van de enquete toch niet in twijfel?
Ik stel enkel dat er zonder kennis van zaken geantwoord is, lijkt mij een conclusie die jij ook zou trekken.

erka

Well-known member
Een gebruikelijke zwakke reflex van iemand die de uitkomst van een enqu?te tegenvallend en ongewenst vindt: Zeggen dat de enqu?te niet deugt.

whoehahahahahaha. Jij hebt zelf zeker 587 posts geplaatst waarbij je de uitkomst van peilingen en bijeenkomsten ter discussie hebt gesteld omdat je je afvroeg of alle clubs wel aanwezig waren etc.

Echt, manmanman. Zoek een vrouw ofzo. Ga vissen. Zoek je ministeck van zolder. Beschilder playmobilpoppetjes. Word lid van de Jehova's getuigen of maak een roadtrip door Zuidoost-Drenthe. Maar verzin wat.

JMD

Well-known member
Een roadtrip door Zuidoost Drenthe? Dan ben je met 15 minuten klaar... Wat moet NO dan gaan doen? :p

Atreides

Well-known member
Een roadtrip door Zuidoost Drenthe? Dan ben je met 15 minuten klaar... Wat moet NO dan gaan doen? :p

Je red het misschien om net van van links naar rechts met 160 km op de snelweg te blazen, maar dat is niet echt het idee van een roadtrip.

Gewoon roadtrippen op een fiets, is ie wel een paar weekeinden bezig!

Met muziek van Skik ofzo.

Bonehead

Well-known member

Nog een keer dat rondje en dan nog een keer en dan nog een keer. De kracht van herhalingen zeg maar

Als je als club tegen bent omdat je zowel op zaterdag als zondag een standaardteam hebt heb je je ook niet ingelezen.

Kun je dit even uitleggen? Ik snap deze zin niet.

Bovenaan