De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Klopt. Maar het zijn vooral de "nieuwe" hoofdklassers die daar een probleem mee hebben.
Het enige "nieuwe" was inderdaad de tijd op zaterdag van half drie of drie uur. Maar dat had ik al in een eerder artikel opgetekend bij Jonkers.
De laatste ontwikkelingen.
https://www.tweenul.nl/nieuws/positieve-reacties-en-kanttekeningen-bij-mixen-hoofdklassen

Ik heb er toch nog wel een vraag over en aangezien jij dicht op het vuur zit weet je vast het antwoord. Sowieso valt het me op dat de samenstelling van de vertegenwoordigers eerlijk verdeeld is uit de Hoofdklassen maar dat er wel een heel erg grote noord/west vertegenwoordiging is.

Maar hoe hebben ze het praktisch bedacht qua indeling; wordt er dan puur ingedeeld op beste indeling qua afstanden of wordt er ook nog een beetje rekening gehouden met favoriete speeldag. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat AZSV terecht gaat komen in een hoofdklasse waarbij vrijwel alle andere teams zondag als speeldag hebben.

noordooster

Well-known member
Dat schreef ik twee weken geleden al. https://www.tweenul.nl/nieuws/hoofdklasseclubs-gaan-voorstel-maken-over-weekendvoetbal

En het bewuste citaat dan apart: Jonkers wil als voorzitter van een zondagclub flink wat water bij de wijn doen: ?Als de zaterdag wil vasthouden aan hun tijden, prima dan?.

Dat had ik inderdaad wel gelezen, maar het was mij niet duidelijk of dat alleen sloeg op de thuiswedstrijden van de zaterdag, of ook op de uitwedstrijden of op alle wedstrijden in zo'n gemengde competitie.
Overigens komt het voorstel al heel erg in de buurt van wat ik hier ooit voorstelde en wat toen door vrijwel allen werd weggehoond.

noordooster

Well-known member
Ik heb er toch nog wel een vraag over en aangezien jij dicht op het vuur zit weet je vast het antwoord. Sowieso valt het me op dat de samenstelling van de vertegenwoordigers eerlijk verdeeld is uit de Hoofdklassen maar dat er wel een heel erg grote noord/west vertegenwoordiging is.

Maar hoe hebben ze het praktisch bedacht qua indeling; wordt er dan puur ingedeeld op beste indeling qua afstanden of wordt er ook nog een beetje rekening gehouden met favoriete speeldag. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat AZSV terecht gaat komen in een hoofdklasse waarbij vrijwel alle andere teams zondag als speeldag hebben.

Hier vind je het voorstel dat Jonkers ongeveer een jaar geleden maakte met de verenigingen die toen in de hoofdklasse speelden.
https://www.mscmeppel.nl/algemeen-nieuws/31000/

de waan

Well-known member
Dat had ik inderdaad wel gelezen, maar het was mij niet duidelijk of dat alleen sloeg op de thuiswedstrijden van de zaterdag, of ook op de uitwedstrijden of op alle wedstrijden in zo'n gemengde competitie.

Uitgangspunt is zaterdagmiddag, maar uiteraard in overleg altijd een andere speeldag en tijdstip af te spreken.

bqandy

Well-known member

Dat komt omdat de problemen qua verdwijnen van zondagclubs het grootst zijn in het noorden en westen. In Limburg en zowat heel Brabant zijn geen zaterdaghoofdklassers. Dus de speeldag wordt niet als heel groot probleem gezien.

Daar weet ik het antwoord niet op. De KNVB maakt de indelingen natuurlijk als het plan er door komt. Het zou misschien iets zijn om rekening mee te houden.

Arjen

Member
In het oorspronkelijke plan van Jonkers stond dat de thuisspelende vereniging de aanvangstijd bepaalt en dat bij za-zo en zo-za er bij voorkeur gespeeld wordt tussen 14.00 en 17.00 uur.
Ik begrijp van jou dat het voorstel dus is om al die wedstrijden om 14.30-15.00 uur plaats te laten vinden ( ook die van zo-zo ? )

Bij zo. hoofdklassers als Achilles '94, MSC, Hoogeveen en Alcides levert dat m.i geen enkele capaciteitsproblemen op.

Kom je vaak op zaterdagmiddag bij Alcides?

noordooster

Well-known member
Kom je vaak op zaterdagmiddag bij Alcides?
Ben er wel eens een enkele keer geweest en ook wel langs gereden. Had toen niet het idee dat alles vol zat.

Maar denk jij dat het bij Alcides wel een probleem zou geven ?
Er is natuurlijk wel e.e.a. mogelijk als je schuift met de gecombineerde teams met fc Meppel, met de aanvangstijden, en met wat er uit en thuis speelt.

Bij MSC begreep ik dat de voorzitter daar geen problemen voorzag.

Arjen

Member
Ben er wel eens een enkele keer geweest en ook wel langs gereden. Had toen niet het idee dat alles vol zat.

Maar denk jij dat het bij Alcides wel een probleem zou geven ?
Er is natuurlijk wel e.e.a. mogelijk als je schuift met de gecombineerde teams met fc Meppel, met de aanvangstijden, en met wat er uit en thuis speelt.
Ik weet niet wat het offici?le standpunt is van Alcides maar ik weet wel dat het tot een uur of half 5 volle bak is.
Daarnaast spelen onze jeugdteams allemaal op behoorlijk niveau en die kan je ook niet allemaal in de ochtend plannen.
Ik zit in ook niet te wachten op een potje om 17.00 uur tussen Alcides en laten we zeggen Buitenpost.

noordooster

Well-known member
Ik weet niet wat het offici?le standpunt is van Alcides maar ik weet wel dat het tot een uur of half 5 volle bak is.
Daarnaast spelen onze jeugdteams allemaal op behoorlijk niveau en die kan je ook niet allemaal in de ochtend plannen.
Ik zit in ook niet te wachten op een potje om 17.00 uur tussen Alcides en laten we zeggen Buitenpost.

Ik kan me voorstellen, dat ook Buitenpost niet zit te wachten op zo'n potje en om die tijd.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het offici?le standpunt van Alcides in deze discussie.

Misschien kan een potje wat nu gewoonlijk wordt gespeeld om 14.30 uur op het hoofdveld verplaatst worden naar 17.00 uur en kan die hoofdklasse wedstrijd om 14.30 uur gespeeld worden ?

Maar ja, het is goed als elke hoofdklasser zelf aangeeft wat die wil en wat er mogelijk is.
En daarna moet de KNVB maar conclusies trekken, goed rekening houdend met de wensen en de (on)mogelijkheden.

Arjen

Member
Maar ja, het is goed als elke hoofdklasser zelf aangeeft wat die wil en wat er mogelijk is.
En daarna moet de KNVB maar conclusies trekken, goed rekening houdend met de wensen en de (on)mogelijkheden.
Ik denk dat er nog heel wat water door de Reest moet voordat dit plan door gaat.
Waar gaan de degradanten bijv. naar toe?

noordooster

Well-known member
Lijkt me ook geweldig ja, Alcides JO-19 vs HSC'21 JO-19 om 17.00 uur.

En Alcides - Genemuiden kan wel om 17.00 of 18.00 uur ?
En kan die JO-19 niet om 14.30 uur op veld 2 ? Dat zie ik bij zaterdaghoofdklassers ook regelmatig.
Of bij fc Meppel, want het toch een combinatieteam ?
Of kun je niet bij de KNVB aangeven dat het eerste en JO 19-1 om en om thuis spelen ?
Is HSC'21 JO-19-1 dit seizoen trouwens zo'n leuk team ? :confused:

Ik denk dat er nog heel wat water door de Reest moet voordat dit plan door gaat.
Waar gaan de degradanten bijv. naar toe?

Klopt, want je zult dan ook moeten kijken naar de derde divisie en de eerste klassen.
In de tweede divisie zie je al welke problemen degradatie ( en beloften ) veroorzaken.

Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
En Alcides - Genemuiden kan wel om 17.00 of 18.00 uur ?
En kan die JO-19 niet om 14.30 uur op veld 2 ? Dat zie ik bij zaterdaghoofdklassers ook regelmatig.
Of bij fc Meppel, want het toch een combinatieteam ?
Of kun je niet bij de KNVB aangeven dat het eerste en JO 19-1 om en om thuis spelen ?
Is HSC'21 JO-19-1 dit seizoen trouwens zo'n leuk team ? :confused:

Klopt, want je zult dan ook moeten kijken naar de derde divisie en de eerste klassen.
In de tweede divisie zie je al welke problemen degradatie ( en beloften ) veroorzaken.

Ik zie dat je voor de zondag clubs in oplossingen denkt en voor de zaterdagclubs in problemen.

Joost

Well-known member
Ik ga er wel vanuit dat wanneer we gaan indelen op regio de Eerste klasse D op zondag twee promotieplaatsen krijgt.

Bovenaan