De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
Het is zaak, dat de KNVB, cq van der Zee, zich niet laat leiden door emoties of afkeer, maar juist goed luistert naar de wensen van degenen door wie hij wordt betaald, namelijk de clubs en de leden.
En dat is dus de misvatting. Dat luisteren wordt al jaren gedaan, daardoor is er al zo ontzettend lang gepolderd omdat de KNVB iedereen te vriend wilde houden.
Van der Zee zit er als baas, die moet op een gegeven moment beslissingen nemen die het beste zijn voor de KNVB en de leden. Maar het is onmogelijk om een beslissing te nemen die ieders wens behartigt. En dat kan dus wel eens betekenen dat je je zin niet krijgt. Dat kan gebeuren.

Eef de Kip

Well-known member
Ik mag toch hopen dat hij juist niet luistert maar dat hij er boven staat. Als hij gaat luisteren dan gebeurt er dus helemaal niets en dat lijkt me het laatste dat je moet willen.

SanMark.

Well-known member
Hij moet gewoon een plan op tafel gooien en dan kan er hooguit nog iets aan geschaaft worden en daar moeten de clubs het dan meedoen.

noordooster

Well-known member
Ik vind juist, dat van der Zee moet luisteren naar de leden en de clubs door wie hij wordt betaald .
En dat hij voldoende rekening moet houden met hun wensen.
Dat was naar mijn idee ook de bedoeling met die bijeenkomsten en vragenlijsten.
Als van der Zee tegen die wensen in beslissingen gaat nemen die zeer velen niet willen , omdat het " goed voor hen is " vind ik dat gevaarlijk. Daarvan zijn er vele slechte voorbeelden, ook buiten het voetbal om.
Maar van der Zee kennende ben ik er inderdaad niet gerust op.

JMD

Well-known member
Ik vind juist, dat van der Zee moet luisteren naar de leden en de clubs door wie hij wordt betaald .
En dat hij voldoende rekening moet houden met hun wensen.
Maar dat doet de KNVB al jaren, en daar is helemaal niks uitgekomen.
Tijd dus dat iemand knopen gaat doorhakken. En het is al zeker dat niet iedereen tevreden gaat zijn. Jammer dan.

Overigens, dat 'hij moet luisteren naar door wie hij wordt betaald' is een gevaarlijke kreet. Dat zou betekenen dat elke zorg- en onderwijsinstelling zou moeten luisteren naar elk lid van de bevolking, want die betalen immers indirect de salarissen van de werknemers in die sectoren.

noordooster

Well-known member
Ik lees hier continu, al maanden- zo niet jarenlang, dat de KNVB "knopen moet doorhakken " en moet stoppen met polderen.
De belangrijkste reden om knopen te willen doorhakken lijken de problemen met het zondagvoetbal, lees ik regelmatig.
Nooit lees ik erbij welke knopen de KNVB moet doorhakken en hoe. Alsof alles wat de KNVB dan bedenkt hier dan opeens goed valt.
Stel dat de KNVB bedenkt, dat de competities vanaf pakweg de derde klasse tot en met de derde divisie gemengd moeten worden en alle wedstrijden gelijktijdig plaats moeten vinden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur, zou dan iedereen hier zich neerleggen bij de door de KNVB doorgehakte knoop ?

Overigens was de aanleiding van dit alles het initiatief van Jonkers van MSC om de hoofdklassen te mixen waarbij belangrijke zaken als de aanvangstijden nog niet exact duidelijk zijn.
Ik ben daarvan op voorhand geen voorstander, zoals ik al meermalen heb uitgelegd
Maar als de clubs het daarover in meerderheid wel eens zijn, is er voor de KNVB uiteraard een prima reden om het in te voeren.

Eef de Kip

Well-known member
Stel dat de KNVB bedenkt, dat de competities vanaf pakweg de derde klasse tot en met de derde divisie gemengd moeten worden en alle wedstrijden gelijktijdig plaats moeten vinden op zaterdag om 14.30 of 15.00 uur, zou dan iedereen hier zich neerleggen bij de door de KNVB doorgehakte knoop ?

Nee, net zomin als dat iemand zich neer zou moeten leggen bij alles op zondag om 15.00 uur. Gewoon gemengd op zaterdag ?n op zondag, geven en nemen.

SanMark.

Well-known member
Ik lees hier continu, al maanden- zo niet jarenlang, dat de KNVB "knopen moet doorhakken " en moet stoppen met polderen.
De belangrijkste reden om knopen te willen doorhakken lijken de problemen met het zondagvoetbal, lees ik regelmatig.
Nooit lees ik erbij welke knopen de KNVB moet doorhakken en hoe. Alsof alles wat de KNVB dan bedenkt hier dan opeens goed valt.

Overigens was de aanleiding van dit alles het initiatief van Jonkers van MSC om de hoofdklassen te mixen waarbij belangrijke zaken als de aanvangstijden nog niet exact duidelijk zijn.
Ik ben daarvan op voorhand geen voorstander, zoals ik al meermalen heb uitgelegd
Maar als de clubs het daarover in meerderheid wel eens zijn, is er voor de KNVB uiteraard een prima reden om het in te voeren.

Je zit overal boven op en hebt alles van horen zeggen, en overal een zelfde continue terugkerende mening over, maar jij weet niet welke knopen er doorgehakt moeten worden ?

Er zijn de afgelopen jaren zoveel voorstellen en oplossingen aangedragen en geen enkele aangedragen oplossing kon de goedkeuring van iedereen krijgen .( wat uiteraard zeer logisch is omdat iedereen andere belangen heeft)

KNVB ( van de Zee of de commissie die er over gaat) moet dat allemaal op een hoop gooien en vanuit daar de beste oplossing voor het Nederlandse voetbal kiezen, en dan zijn er uiteraard wat mensen van misschien zaterdag of zondag niet blij maar so be it.

bqandy

Well-known member
Nee, net zomin als dat iemand zich neer zou moeten leggen bij alles op zondag om 15.00 uur. Gewoon gemengd op zaterdag ?n op zondag, geven en nemen.

Ik sprak vandaag een bestuurslid van HZVV. Die noemde ook nog de vrijdag als mogelijke speeldag.

JMD

Well-known member
Ik sprak vandaag een bestuurslid van HZVV. Die noemde ook nog de vrijdag als mogelijke speeldag.

Vrijdagavond dan neem ik aan... :p

Op zich zou dat ook niet eens zo'n gek idee zijn, mits de afstand natuurlijk behapbaar is voor het bezoekende team.

Joost

Well-known member
Vrijdagavond dan neem ik aan... :p

Op zich zou dat ook niet eens zo'n gek idee zijn, mits de afstand natuurlijk behapbaar is voor het bezoekende team.

Dat is voor de hoofdklasse een onwenselijk tijdstip. Ik ga dan uit van een aftrap om 20:00, dan zit je als bezoekende club al snel middenin de avondspits.

SanMark.

Well-known member
Dat is voor de hoofdklasse een onwenselijk tijdstip. Ik ga dan uit van een aftrap om 20:00, dan zit je als bezoekende club al snel middenin de avondspits.

HZVV, Hoogeveen , MSC , Alcides, Achilles , Genemuiden , Staphorst. Misschien nog een enkele club uit Zwolle ?

JMD

Well-known member
Zoals ik idd al zei: 'mits de afstand behapbaar is voor het bezoekende team'. Maar als er een derby is kan dat toch best om 20.00?? (als beide ploegen dat willen)

Joost

Well-known member
Zoals ik idd al zei: 'mits de afstand behapbaar is voor het bezoekende team'. Maar als er een derby is kan dat toch best om 20.00?? (als beide ploegen dat willen)

Ik denk dat die afstanden zelden behapbaar zijn.

Voorbeeldje van indeling;
https://www.zeemaps.com/view?group=3250135&x=5.467793&y=52.022579&z=10

Neem eens Hoogeveen. Die zouden naar Genemuiden, WHC, Be Quick, DETO, Excelsior '31 ongeveer 40 minuten aan het rijden zijn.
Het is geen recreatief niveau dus een team moet minstens een uur voor aanvang aanwezig zijn. Dat houdt in dat ze om even na 6 uur weg moeten in Hoogeveen.

Veel spelers zullen op vrijdag tot 5 uur werken. Die moeten dan nog naar huis, spullen pakken en nog ergens iets zien te eten.

Voor een potje in de districtsbeker is het heel sporadisch te doen, voor structureel in de competitie niet.

Deathprod

Well-known member
Dat laatste lijkt me ook ja, omdat de KNVB eindelijk snapt dat er vooruitgang nodig is en dat we niet door kunnen blijven modderen en hangen in oude dingen die een overblijfsel zijn uit tijden dat de kerk nog de basis van het bestaan was in het grootste deel van Nederland.

Als de hoofdklasse gaat mengen, dan krijg je weer gezeik met promotie/degradatie zoals we eerder ook bij de 3e Divisie hebben gezien. KNVB zal wel snel tot de conclusie komen dat je gewoon alles t/m de 5e klasse moet gaan mengen, anders gaat het nooit werken.

noordooster

Well-known member
Als de hoofdklasse gaat mengen, dan krijg je weer gezeik met promotie/degradatie zoals we eerder ook bij de 3e Divisie hebben gezien. KNVB zal wel snel tot de conclusie komen dat je gewoon alles t/m de 5e klasse moet gaan mengen, anders gaat het nooit werken.

Mocht de KNVB tot die conclusie komen, wat ik niet denk , niet hoop en niet nodig vind, dan wens ik hen veel wijsheid toe bij zaken als speeldagen, speeltijden, het wel of niet hebben van verlichting, problemen met speelvelden, niet kunnen voetballen op zondag, niet op zaterdagmiddag , niet op vrijdag enz. enz.
En voorspel ik dat het genoemde gezeik vele malen groter zal worden dan nu vanwege de invoering van de onnodige Tweede Divisie met die mix en die beloftenteams het geval is.
En wanneer het middel erger wordt dan de kwaal, kost dat veel, niet in de laatste plaats aan de KNVB.
Hoe e.e.a. beter opgelost kan worden heb ik al menigmaal aangegeven.
En overigens blijf ik ook vinden, dat de KNVB alleen maar ingrijpende maatregelen moet nemen wanneer een grote meerderheid van de clubs en leden het zien zitten, cq wanneer om hen moverende redenen veel clubs en leden het niet zien zitten.

Bovenaan