De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Deathprod

Well-known member
Zoals beloofd heeft de KNVB de wensen in West II ge?nventariseerd.
Mede op basis daarvan komt de KNVB in december met een "breed gedragen" visie voor de lange termijn.
Het valt te hopen, dat de KNVB inderdaad rekening houdt met de wensen van spelers en clubs, zoals in het verleden te vaak niet is gebeurd.
Gezien de gedachtenkronkels van amateur-opperhoofd en vriend van der Zee, die ook wel e.e.a. over West II heeft gezegd, heb ik daar niet veel vertrouwen in.

Ik denk dat de zondagtak West II wordt opgeheven. Wellicht een dealtje voor overstappers uit de zo 1e en 2e klasse zodat ze niet helemaal onderaan hoeven te beginnen. Clubs die niet naar zaterdag willen, komen gewoon in de andere districten te spelen.

noordooster

Well-known member
Ik denk dat de zondagtak West II wordt opgeheven. Wellicht een dealtje voor overstappers uit de zo 1e en 2e klasse zodat ze niet helemaal onderaan hoeven te beginnen. Clubs die niet naar zaterdag willen, komen gewoon in de andere districten te spelen.

Ik denk inderdaad dat de KNVB de standaard zondagcompetities van West 2 , zoals die er nu zijn , gaat opheffen
Dan is het de vraag hoe de bond voldoende rekening houdt met de uitkomsten van de raadpleging zoals die hier onlangs werd gepubliceerd ( en met de andere raadplegingen daarna )
Misschien is jouw idee zo gek nog niet, Deathprod.
Deels indelen bij andere districten .
En het idee om van speeldag te kunnen wisselen zonder onderaan te hoeven beginnen, heb ik in het verleden al vaker bepleit, ook voor andere districten trouwens.

Deathprod

Well-known member
Het enige probleem wat je dan zou kunnen hebben is dat clubs protesteren die de afgelopen jaren al zijn overgestapt en wel onderaan moesten starten. Maar als dat recent is gebeurd (laatste 3 jaar bijvoorbeeld) dan kan je dat ter compensatie oplossen door ze 1 niveau hoger in te delen. Je krijgt dan een seizoen met wat ongelijke aantallen en klassen, maar dat kan je dan in het jaar daarop gewoon oplossen dmv promoties/degradaties.

Bijvoorbeeld zoiets. Zondag 1 niveau lager indelen. Het zal niet precies zo zijn aangezien er een aantal clubs wegvallen die zowel zaterdag als zondag spelen. Maar gewoon voor het idee.

ZZTF72S.png

Deathprod

Well-known member
Zondag 17.00/18.00??? Is dat serieus een plan?

Bij za-za en zo-zo ging de voorkeur uit naar 15.00. za-zo had een voorkeur van za 17.00. Bij de laatste meeting bij SV Nootdorp was overigens 90% voorstander van samensmelten. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

noordooster

Well-known member
Bij za-za en zo-zo ging de voorkeur uit naar 15.00. za-zo had een voorkeur van za 17.00.

Is dit jouw persoonlijke voorkeur, of kwam dit uit de bijeenkomsten van zaterdagclubs, of juist van zondagclubs , of van alletwee ?

De vragenlijst schijnt een weerslag te zijn van de wensen van voetballers in West 2 en daar haal ik bovengenoemde wens niet direct uit.
Zowel spelers van za als van zo zijn in meerderheid tevreden over de eigen competitie.
Bij za-spelers vindt slechts 38% spelen om 5 of 6 uur 's middags acceptabel.
Za spelers hebben bijna allemaal een voorkeur voor het spelen op zaterdag en voor een vaste speeldag.
( onduidelijk is ze dit ook zouden willen bij een gemixte competitie voor alle wedstrijden )
Za-voetballers zijn in meerderheid voorstander van een vaste speeldag ( voor de hele competitie, of alleen voor de eigen club ? )en willen niet op zondag voetballen.

Het valt te hopen, dat de KNVB niet massaal de wensen van zijn leden negeert, zoals in het nabije verleden al te vaak is gebeurd.

Deathprod

Well-known member
Die tijden kwamen boven als voorkeur van de laatste meeting waar zo'n 50 man aanwezig waren. Voorkeur was ook horizontaal samensmelten om daar dan weer discussies over te voorkomen. De vragenlijst wordt ook meegenomen bij het advies wat uiteindelijk bij de directie terecht komt, die zullen uiteindelijk wel of niet de knoopdoorhakken.

zwammy

Well-known member
Is dit jouw persoonlijke voorkeur, of kwam dit uit de bijeenkomsten van zaterdagclubs, of juist van zondagclubs , of van alletwee ?

De vragenlijst schijnt een weerslag te zijn van de wensen van voetballers in West 2 en daar haal ik bovengenoemde wens niet direct uit.
Zowel spelers van za als van zo zijn in meerderheid tevreden over de eigen competitie.
Bij za-spelers vindt slechts 38% spelen om 5 of 6 uur 's middags acceptabel.
Za spelers hebben bijna allemaal een voorkeur voor het spelen op zaterdag en voor een vaste speeldag.
( onduidelijk is ze dit ook zouden willen bij een gemixte competitie voor alle wedstrijden )
Za-voetballers zijn in meerderheid voorstander van een vaste speeldag ( voor de hele competitie, of alleen voor de eigen club ? )en willen niet op zondag voetballen.

Het valt te hopen, dat de KNVB niet massaal de wensen van zijn leden negeert, zoals in het nabije verleden al te vaak is gebeurd.

De wensen van de zaterdagclubs bedoel je?

Joost

Well-known member
Volgens de waan is de enqu?te met die vragenlijst ingevuld door de spelers :

Welke 50 personen er bij die laatste meeting aanwezig waren, is me niet duidelijk.
Spelers ?, bestuurders ? van welke clubs ?

Als je niet wenst mee te praten of contact op te nemen met degene die er over gaat, waarom wil je dan toch van de hoed en de rand weten? En liefst direct rapport hebben zogauw de bijeenkomst is afgelopen.

noordooster

Well-known member
Zoals ik jou eerder meldde, ga ik geen contact opnemen met die Jorrit Smit van de KNVB, temeer omdat zijn email openstelt voor "betrokkenen".
Zoals ik je al eerder zei ( niet gelezen ? ) hoop ik hier meer te weten te komen , zoals bijv. via deathprod.
Als alles volgens schema is verlopen, waren die bijeenkomsten in oktober.

JMD

Well-known member

noordooster

Well-known member
Jonkers geeft aan, dat het oorspronkelijke plan is gewijzigd, maar wil nog niet zeggen in welke zin.
Het zal wel gaan om de za-zo en zo-za wedstrijden die in het oorspronkelijke plan halverwege op de zaterdagmiddag zouden plaatsvinden.
Dat was in het plan opgenomen om zaterdagverenigingen mee te krijgen in het plan omdat zij het spelen op de zaterdagavond of de late zaterdagmiddag niet zien zitten.
( Gezien ook de ervaringen in de Tweede Divisie )
Terwijl juist zondagverenigingen meer moeite hebben met tijden halverwege de zaterdagmiddag.

Het lijkt me waarschijnlijk , dat Jonkers in zijn voorstel meer richting zaterdagavond of de late zaterdagmiddag neigt.
N.av. de presentatie van de oorspronkelijke plannen in Huizen door Jonkers kwamen er van de zijde van Jonkers positieve geluiden over die plannen. Ik hoorde van iemand die bij die bijeenkomst aanwezig was, dat men lang niet eensgezind was en dat er ook veel kritiek was op de plannen.

We wachten de verslagen van de nieuwe bijeenkomsten maar af. Het lijkt mij, dat Jonkers in zijn plannen bij voorbaat al een medestander heeft in de KNVB, cq in van der Zee.

JMD

Well-known member
Dat laatste lijkt me ook ja, omdat de KNVB eindelijk snapt dat er vooruitgang nodig is en dat we niet door kunnen blijven modderen en hangen in oude dingen die een overblijfsel zijn uit tijden dat de kerk nog de basis van het bestaan was in het grootste deel van Nederland.

noordooster

Well-known member
Het is zaak, dat de KNVB, cq van der Zee, zich niet laat leiden door emoties of afkeer, maar juist goed luistert naar de wensen van degenen door wie hij wordt betaald, namelijk de clubs en de leden.

erka

Well-known member
Het is zaak, dat de KNVB, cq van der Zee, zich niet laat leiden door emoties of afkeer, maar juist goed luistert naar de wensen van degenen door wie hij wordt betaald, namelijk de clubs en de leden.

Het is zaak, dat de KNVB, cq van der Zee, zich niet laat leiden door de emoties van degenen door wie hij wordt betaald, maar juist doet waarvoor hij wordt betaald, namelijk een besluit nemen.

Bovenaan