Het is in alle opzichten zo veel meer professioneler geworden. Logischerwijs geldt dat ook voor het niveau, omdat de clubs in tweede divisie makkelijker de beste spelers kunnen binden.Wat vind jij van het niveau in de Tweede Divisie tov dat van de toenmalige hoofdklassen en topklasse Noord Ooster?
En andere volgers van de Tweede Divisie?
Ik wil hierover geen hoogdravende discussie houden. Maar het lijkt mij een probleem voor wiskundigen om waterdicht aan te tonen, dat de hoofdklassen van 2010 minder sterk waren dan de tweede divisie van 2018.
Ook al omdat je dan eerst een waterdichte omschrijving van "sterker" moet hebben.
Belangrijker is ook dat je natuurlijk nooit zult kunnen meten of weten hoe de hoofdklassen zich in die 8 jaren zouden hebben ontwikkeld zonder topklassen en een tweede divisie erboven, maar met alle amateurtoppers erin blijvend.
Ik denk dat zonder een tweede divisie de topklasse zaterdag zich zou hebben ontwikkeld tot een competitie die minstens even sterk is als de tweede divisie maar vooral ook aantrekkelijker en met betere aanvangstijden.
Vervang bv de zondagteams door clubs als Noordwijk, Quick Boys , Harkemase Boys en DVS '33 en je gaat er op bovengenoemde aspecten niet op achteruit.
Dank je wel gast.
Maar dit mag ik niet vinden ?
Haha, dus nu je de discussie verliest (over of de 2e divisie sterker is dan voormalige HK) is niveau voor jou ineens niet belangrijk...Maar dat betekent, niet altijd, dat een hoger niveau aantrekkelijker is. Er spelen veel meer factoren een rol om te bepalen of een competitie wel of niet aantrekkelijker is.
Haha, dus nu je de discussie verliest (over of de 2e divisie sterker is dan voormalige HK) is niveau voor jou ineens niet belangrijk...
Maar goed, dat hadden we kunnen weten. De enige factor die voor jou telt is of het zaterdagploegen zijn of niet. Misschien moet je met je Nashvillebroeders dan maar een eigen competitie oprichten, de onskentonscompetitie. Weet je tenminste zeker dat je geen nieuwe mensen met verachtelijke idee?n tegenkomt. Dan kunnen jullie ook lekker zonder contracten werken, op papier spelen voor een rookworst van de slager, maar onder tafel lekker duizendjes schuiven. Zoals het vroeger altijd ging.
Kan de rest van voetballend Nederland tenminste een piramide optuigen waarbij men gewoon met contracten werkt waar nodig, waar men gewoon tegen elkaar wil uitkomen (of het nou een zaterdag- of zondagclub is), en waar de supporters ook open staan voor de ploegen 'van de andere dag'.
Daarbij is noord-ooster geen maatstaaf voor het gehele zaterdagvoetbal.
Dat zal best. Jij kent het zondagvoetbal beter dan ik (de Bollenstreek is meer een zaterdagregio), misschien ben ik er ten onrechte inderdaad vanuit gegaan dat zondag wel graag wil mixen. (dat is immers iets wat NO continu aangeeft, dat zondag dat wilt 'want zij worden er beter van)Je haalt weer eens zaken aan die geen alleenrecht van het zaterdagvoetbal zijn.
Dat is zeker zo ja. Heb ik al eens eerder gepost.Daarbij is noord-ooster geen maatstaaf voor het gehele zaterdagvoetbal.
Kijken of je er weer een jij bak tegenaan gooit.
met veelal hetzelfde wat ze al vele vele malen hebben gezegd ( Kip ).
Bonehead is al jarenlang lid van en betrokken bij een zaterdagvoetbalvereniging, SVVN in Nijverdal
Zo de gebruikelijke reageerders hebben weer gereageerd op een opmerking van mij, met veelal hetzelfde wat ze al vele vele malen hebben gezegd ( Kip ). Ook woorden verdraaien en insinuaties (JMD) en niks toevoegen ( erka ) zien we weer.
Even een reactie op bonehead :
JMD lijkt helemaal niet op mij en ik niet op hem en daar ben ik blij om.
Uiteraard wordt er ook in het zaterdagvoetbal wel verschillend gedacht over bepaalde zaken.
En zijn er die anders denken over bepaalde voetbalzaken als jij en ik.
Maar het weerhoudt me niet om te zeggen hoe ik erover denk.
Dat zal best. Jij kent het zondagvoetbal beter dan ik (de Bollenstreek is meer een zaterdagregio), misschien ben ik er ten onrechte inderdaad vanuit gegaan dat zondag wel graag wil mixen. (dat is immers iets wat NO continu aangeeft, dat zondag dat wilt 'want zij worden er beter van)
Ik ben noch zaterdag noch zondag, ik ben voor een mooie voetbalpiramide. En als dat dan betekent dat er clubs omwille van hun geloof niet op zondag willen voetballen dan vind ik dat we daar rekening mee moeten houden door duels met die clubs niet op zondag te plannen. Voor de rest verbaas ik me over de starheid waarmee aan bepaalde dingen wordt vastgehouden, en dat zal ongetwijfeld niet alleen bij zaterdag zijn.
Dat is zeker zo ja. Heb ik al eens eerder gepost.
Jij weet niet hoe laag mijn inkomen is, de Kok.
Maar uitgeven doe ik tussendoor. Ook vaak via internet.
Soms vraag ik me ook inderdaad af of al mijn reacties wel zin hebben.
Regelmatig roept men iets of vraagt men iets, dat ik denk van heb je mijn uitleg eigenlijk wel gelezen ?
Huh? Op die opmerking over 'betalen onder tafel na' (die idd redelijk kort door de bocht was) kan ik me nou niet herinneren dat ik negatief over het zaterdagvoetbal in het algemeen gepost heb. Ik geniet ook van de zaterdagclubs hier in de regio en volg met grote belangstelling de verrichtingen van hen. Wel erger ik me idd aan het conservatisme in delen van die hoek. Ik citeer graag nog een deel uit mijn post waar jij op reageerde: "Ik ben noch zaterdag noch zondag, ik ben voor een mooie voetbalpiramide. En als dat dan betekent dat er clubs omwille van hun geloof niet op zondag willen voetballen dan vind ik dat we daar rekening mee moeten houden door duels met die clubs niet op zondag te plannen. Voor de rest verbaas ik me over de starheid waarmee aan bepaalde dingen wordt vastgehouden, en dat zal ongetwijfeld niet alleen bij zaterdag zijn."Zoals jij over zondagvoetbal schrijft, schrijft hij met dezelfde pen over het zaterdagvoetbal.