SanMark.
Well-known member
Stond Achilles niet als zaterdagclub ingeschreven?
Stond Achilles niet als zaterdagclub ingeschreven?
Haha, nee dat gaat niet gebeuren, nee.Kan ook, maar zie ik niet gebeuren eigenlijk. We wachten het af.
Achilles heeft nu een ZO1 en een ZA2, ZA3 en ZA4. Lijkt me dus duidelijk; die gaan naar 3e divisie zaterdag
Het team van Achilles'29 staat op voetbal.nl als Zaterdag 1.
Eerste divisie
In de tweede divisie spelen in het nieuwe seizoen drie beloftenteams: Jong Vitesse, Jong Sparta en Jong Almere City FC. De laagst geklasseerde van dit trio degradeert naar de derde divisie. Indien een beloftenteam kampioen wordt in de tweede divisie in het seizoen 2018/2019 en dus promoveert, betekent dit dat het laagst geklasseerde 'Jong-elftal' uit de eerste divisie degradeert. Daarin spelen komend seizoen Jong Ajax, Jong PSV, Jong FC Utrecht en Jong AZ.
En dus ook niet als het eerste team degradeert? Het mag vast niet zo zijn dat het Jong team hoger speelt dan het eerste elftal
Hoezo zat dat er aan te komen?Die zat er natuurlijk al wel aan te komen. Mag geen verrassing zijn voor de KNVB.
Hoezo zat dat er aan te komen?
Gezien de situatie hier in Schotland begin ik m.b.t. de Nederlandse piramide van mening te veranderen. In Schotland zijn er na lang steggelen uiteindelijk veranderingen doorgedrukt. Sommige takken van het Schotse amateurvoetbal weigerden mee te doen, maar die clubs hebben nauwelijks toegang tot de "grote" beker en geen toegang tot subsidies van de bond, jeugdcompetities enzovoort. Als ze dat wel willen, moeten ze in de piramide meedoen. Na een paar jaar dat geen clubs durfden over te stappen, was het spreekwoordelijke eerste schaap over de dam in 2017, gevolgd door een complete stroom van "overstappers" dit jaar (zie hier voor een stuk dat ik gescheven heb na een bezoek aan dat "eerste schaap").
Ik ken er wel 1, maar die komt hier al een tijdje niet meer.Zo gaat het altijd. Als je nu nog bedenkt wat een gedoe er was voor de invoering van de Topklasse een jaar of tien terug. Ik geloof niet dat er inmiddels nog iemand is die dat met terugwerkende kracht een slecht plan vindt.