De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Joost

Well-known member
Hier snap ik helemaal geen moer van. Hoezo worden de opengevallen plekken van Jong De Graafschap opgevuld vanuit Zuid II?

https://www.gelderlander.nl/voetbal-maasland/knvb-gassel-promoveert-naar-vierde-klasse~a3235fa3/

Ik snapte er ook niets van want er verscheen plots een bericht dat Venlosche Boys zich zou handhaven.

Het bericht op de site van Prinses Irene verschaft duidelijkheid:

Vanmiddag kreeg RKSV Prinses Irene het bericht van de KNVB dat d.m.v. loting is bepaald dat volgend seizoen Heren 1 in de eerste klasse actief is. Ook Venlosche Boys speelt volgend jaar in de eerste klasse en dat betekent dat de wedstrijd van komende zondag niet doorgaat. De vereniging is uitermate gelukkig met dit historische moment: nog nooit speelde het vaandelteam van RKSV Prinses Irene op zo'n hoog niveau!

Joost

Well-known member
Ik had nagevraagd of dat in de lagere klassen ook nog effect had maar kreeg als antwoord; 'dat kun je bij de betreffende clubs navragen'...

Wel blijkt Gassel ook gepromoveerd te zijn op basis van het aantal gescoorde goals in de nacompetitie. Zij gaan van 5e naar 4e klasse.

Forza AZ

Well-known member

Joost

Well-known member
Ik heb 'de betreffende clubs' dan maar gemaild en kreeg de mail doorgezet.

Voor het plekje in de 2e klasse is er volgende week een extra duel.
Voor het plekje in de 3e klasse zijn er geen duels meer, er wordt beslist op basis van de slechtste verliezer in de drie duels. Eerst aantal punten behaald na 90 minuten, daarna het doelsaldo na 90 minuten en wellicht het aantal gescoorde goals.

Dat laatste is natuurlijk weer prachtig te fixen. Ik vermoed dat Helmondia v RKSVO gelijk wordt en dat Ospel in de extra tijd wint.

Unregistere

Well-known member
Ajax promoveert dus, Capelle degradeert. Maakt voor de verdeling voor komend seizoen niet zo gek veel uit, komen allebei in de zaterdagafdeling (als het zaterdag-zondag blijft ipv regionaal).

Misschien wel een extra stimulans voor De Dijk om ook een keuze voor zaterdag te maken, hebben ze toch een leuke derby.

Wij zijn onze regiogenoten kwijt. Spijkenisse en Capelle gedegradeerd. Wel SteDoCo terug, dat zal nu onze 'derby' worden.

Unregistere

Well-known member
VoZ met een schot voor de boeg: http://www.voetbalopzaterdag.com/ni..._Tweede_divisie__Derde_divisie_en_hoofdklasse

En ook Voetbal247 doet dat: https://www.voetbal247.nl/zo-ziet-de-tweede-en-derde-divisie-er-volgend-seizoen-uit/

Ze houden alleen geen van beiden rekening met het door de KNVB wel gecommuniceerde plan om de beloften te verdelen, maar goed, het zou me ook niets verbazen als de bond dat idee weer laat varen.

Voor de hoofdklasse heeft Waan al een mooi schot voor de boeg gedaan, inclusief kaartjes, in het nacompetitietopic.

Sensini

Well-known member
Ik heb 'de betreffende clubs' dan maar gemaild en kreeg de mail doorgezet.

Voor het plekje in de 2e klasse is er volgende week een extra duel.
Voor het plekje in de 3e klasse zijn er geen duels meer, er wordt beslist op basis van de slechtste verliezer in de drie duels. Eerst aantal punten behaald na 90 minuten, daarna het doelsaldo na 90 minuten en wellicht het aantal gescoorde goals.

Dat laatste is natuurlijk weer prachtig te fixen. Ik vermoed dat Helmondia v RKSVO gelijk wordt en dat Ospel in de extra tijd wint.

Uiteindelijk blijkt RKVVM de gelukkigste verliezer. (https://twitter.com/DominiquePichel/status/1008384187655651329 en https://www.facebook.com/rkvvmargraten/posts/831243223732477)

Unregistere

Well-known member
Begreep dat de clubs met elkaar willen nadenken over een manier om met de bovenste teams van de tweede divisie toch weer om een soort amateurlandstitel te spelen. Dit omdat ze vinden dat er wel wat meer spanning in de competitie mag komen, met name bovenin. Onderin viel over spanning immers weinig te klagen in de eerste twee seizoenen. Mochten ze met elkaar iets leuks kunnen verzinnen en de meerderheid meekrijgen, zou de KNVB er geen problemen mee hebben om dit volgend seizoen al in te voeren.

Deathprod

Well-known member
De voordelen van mixen en regionaal indelen is voor alle ploegen in noord en misschien ook wel voor oost zo groot dat daar makkelijk een oplossing voor te bedenken is. Zondagclubs passen zich aan. Dat moet je er voor over hebben om meer derby's en minder reistijd te willen hebben.Ik ben een zondagsman , maar daar gaat het niet om . Ik ben een voetballiefhebber, dan ook maar op zaterdag.

Er verschenen nog wel een aantal kaartjes op twitter, dat men waaronder ook een aantal hoofdklassers het toch wel erg jammer vond dat de plannen nog niet zijn ingevoerd.

DhHeWWdWkAAtWGj.jpg

Laatst bewerkt:

Deathprod

Well-known member
Volgens mij is het een MSC fan, aantal hoofdklassers retweeten het. o.a. Alphense Boys, RKAVV en MSC.

Verder naar aanleiding van de kilometer tabel van VC Vlissingen:

RKAVV Leidschendam @RKAVVLdam

Komend seizoen leggen alle clubs in de Hoofdklasse B met de bus 49000 km af. 18000 euro aan Diesel. 150.000 euro aan buskosten. Wanneer wordt de KNVB nu eens wakker? @VoetbalInside @VI_nl @telegraaf @NOSsport #zaterdagzondagvoetbal #weekendvoetbal

Mug

Member
Ik hoor niets meer over het MSC plan om de boel te mixen . Het werd zo ambitieus gebracht. Wie weet hoe het er voorstaat ? Zit er nog een kans in dat het gaat gebeuren of was het een ballon die al lek geschoten is ?

Bovenaan