Dat is echt minimaal hoor. Gaat doorgaans een beetje familie mee en enkele echte vaste supporters (paar handjes vol) die het hele land meegaan met hun club.
Bij derby's soms enkele honderden.
2e en 3e divisie bij elkaar opgeteld en gemiddeld schat ik in dat het er nog geen 50 zijn.
IJsselmeervogels, Spakenburg, Quick Boys en Katwijk nemen wel aardig wat mensen mee. De Spakenburgse clubs liggen ook heel erg centraal en hoeven betrekkelijk weinig kilometers te maken. GVVV zit daar een stukje onder.
De andere clubs zijn voor gemiddelde duels meestal blij als er een bus vol is. VVOG zal tegen DVS'33 natuurlijk veel mensen meenemen maar heeft tegen Achilles '29 maar 1 bus.
De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden.
Zoals ik zopas al aangaf is dat voor mij niet het enige en ik denk, dat het voor die 64 % van de clubs uit de tweede divisie die voorstander is van een vaste speeldag en een vast tijdstip ook niet het enige is.
Klopt. Omdat jij elke keer er een punt van maakt dat er bij veranderde aanvangstijden (of het mixen) clubs dat geen merken in hun financi?n qua kantine-omzet.Mijn punt : "De discussie van de aanvangstijdstippen lijkt te worden toegespitst op alleen het aantal toeschouwers bij uitwedstrijden."
En ze kunnen de kantine omzet nog omhoog krijgen door de wedstrijd live aan te bieden in de kantine.
Iemand die dit er zomaar tussen flanst in een inhoudelijke discussie kan ik niet serieus nemen.
Dat wil ik wel maar ik moet maandag weer werken. En aangezien jij meteen weet op te dreunen waarom het is doe ik het zo. Dus wat zijn de financiele nadelen?
Vooruit dan:
HUP ZATERDAG
:duim:
Vuile overloper!HUP ZATERDAG
Voordat er weer een hele polemiek ontstaat vanwege het suggestief of verkeerd citeren van wat ik geschreven heb , toch maar weer een reactie.
Zoals ik zo vaak moet doen na verkeerd te zijn geciteerd of nadat mij woorden in de mond worden gelegd.
Om dan vervolgens nb weer te kunnen zeggen, dat ik zo vaak reageer.
Ook in dit verhaaltje probeert Joost zich weer te gedragen als het geweten van dvk.
Ik zeg nl nergens dat toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet van belang zijn.
Als bij HHC de club AFC gesupporterd wordt door Jack van Gelder samen met slechts 5 andere heren , strak in het pak en met blitse schoentjes vind ik dat minder leuk dan wanneer de supporters van bv Katwijk of GVVV in ruime getale langskomen , vergezeld van spreekkoren en grote vlaggen.
Ik heb slechts beweerd, dat de toeschouwersaantallen bij uitwedstrijden niet het enige criterium te vinden bij de beoordeling van aanvangstijden.
Verder vind ik het erg goedkoop om de resultaten van een gepubliceerde enqu?te aan te vechten met argumenten van " wie heeft ze namens de club ingevuld" en dat er wordt getwijfeld aan de betrouwbaarheid van instanties als de Co?peratieve Vereniging Tweede Divisie , Centraal Orgaan Hoofdklassen en de BAV.
Het komt over als het goedkoop spijkers op laag water zoeken als de uitkomsten je niet bevallen.
Het rapport is inderdaad van dik een jaar geleden, maar ik heb nog geen andere soortgelijke en recentere onderzoeken onder ogen gehad.
Langzamerhand word ik wel eens een keer tureluurs van figuren die iets vragen wat al vele malen is uitgelegd.
Aanrader : lees nog eens terug en vraag niet naar de bekende weg.
Oftewel, er is geen enkel valide argument om niet te mixen.
Daarbij, mixen zal leiden tot een financieel en sportief nadeel voor de zaterdagverenigingen.
.
Daarbij, mixen zal leiden tot een financieel en sportief nadeel voor de zaterdagverenigingen.
Maar dat kan ook in een mixcompetitie nog steeds gebeuren. Als club A om 14.30 wil thuisspelen omdat ze dan een goede recette hebben en/of een goed aantal toeschouwers dan staat ze dat helemaal vrij. Als club B om dezelfde redenen om 18.00 wil thuisspelen kan dat ook, want eerder vandaag is in dit topic al aangetoond dat dat qua aantal uitsupporters nou niet heel veel zal uitmaken.-In de huidige zaterdagcompetities worden er geen of nauwelijks wedstrijden gespeeld op de late zaterdagmiddag. Als dat qua recette en kantine-opzet voordelig was, zou dat veel vaker gebeuren.
Zondaghoofdklassers als MSC en Be Quick Groningen hebben enkele malen later op de zaterdag gevoetbald tegen competitiegenoten uit de noordelijke 3 provincies. Dat leverde bedroevend weinig toeschouwers op, nog minder dan die clubs normaal op zondagmiddag trekken.
- Na een wedstrijd om 14.30 uur thuis en uit blijven er nog behoorlijk veel toeschouwers in de kantine hangen, wat omzet betekent. Dat is bij latere wedstrijden veel minder het geval. Ook al omdat zo'n kantine vaak eerder dicht moet.
Dat jij geen vertrouwen hebt in het rapport waaruit ik citeer moet jij weten.
https://www.voetbal247.nl/rapport-enquete-over-tweede-divisie-derde-divisie-en-hoofdklasse/
Verder doe je mijn beargumenteerde meningen dusdanig onrecht aan, dat ik afzie van een verdere reactie.
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gelezen waarom men zou moeten mixen.
Hooguit wat wenschdenken en argumenten om te proberen benarde positie van het zondagvoetbal uit het slop te halen ten koste van het zaterdagvoetbal.
Dat is inderdaad wel een probleem.
Ondanks dat het zondagvoetbal aardig in verval geraakt is, zijn hun representanten nog overmatig rijkelijk vertegenwoordigd in de KNVB, de commissies, de belangenorganisaties, de media ( zowel gedrukte als radio, tv en sites ) en het lobby-circuit.
de Kok, komend seizoen zijn er 1022 standaardteams op zaterdag en 1443 op zondag.
Waarbij er ook nog zo'n 325 uit district Zuid II waar er geen voetbal op zaterdag wordt aangeboden.
In 2013 waren er trouwens 969 op zaterdag en 1698 op zondag.
Er is al jarenlang sprake van een duidelijke tendens.