Ik weet niet wat Achilles '29 en De Dijk, waar je overigens via een soort 'Idols' kans maakt op een plekje in de selectie, hebben aangevraagd. Anders heeft SJC wel een goede kans, want volgens mij is er wel sowieso ??n zaterdagclub te weinig. En dan moeten ze de beloften ook nog netjes verdelen natuurlijk.
Volgens Sjaak wil SJC dit enerzijds vanwege de derby's (Noordwijk, Quick Boys, FC Lisse en heel misschien Scheveningen) en anderzijds omdat ze vinden dat er meer exposure is voor de zaterdagcompetitie.
Op dit moment staat de teller op:
Zondag 18x
Zaterdag 14x
Beloften 2x
Daarbij komt nog de verliezer van Scheveningen / TEC (za/zo) en de verliezer van JVC / Jong Almere (zo/bel)
Idealiter winnen JVC en TEC alsnog, dat zou het namelijk een stuk makkelijker maken. Dan kan SJC bij de zaterdag als ze dat zo graag willen en Jong Volendam op zondag als laagste beloftenploeg. Of natuurlijk de drie beloftes op zaterdag houden, ik weet niet of ze dat zo heel erg vinden.
Winnen Jong Almere en Scheveningen dan zijn er 2 zondagploegen teveel. Dat kan opgelosten worden door SJC en Achilles 29 te schuiven maar dan is het nog altijd 2 beloften op zaterdag en geen op zondag. Maar ook dan de vraag, is dat kleine aantal echt een probleem.
In dat laatste geval ligt het voor de hand dat, met maar 6 zondagclubs in de 2e Divisie, er komend seizoen een overschot aan zaterdagteams zal degraderen en het weer rechter getrokken wordt.