De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Voor wat betreft de indeling van de twee derde divisies komen we steeds dichter bij het punt dat alle deelnemende teams bekend zijn.

FC Lisse degradeert via de nacompetitie en komt normaal gesproken in de zaterdagafdeling. UNA en Quick promoveren niet en blijven op de zondag.

Als ik dan even nu inventariseer dan heb ik de volgende verdeling. Waarbij ik Achilles '29 nog even als zondag heb aangemerkt, maar daar ben ik niet zeker van.

ZATERDAG

1 DVS '33 Ermelo
2 Quick Boys
3 ODIN '59
4 DOVO
5 ASWH
6 Harkemase Boys
7 VVOG
8 ONS Sneek
9 FC Lisse
10 Noordwijk
11 Eemdijk

12, 13 en 14 komen uit het rijtje Capelle, SteDoCo, Ajax Amateurs, Hoek

ZONDAG

1 UNA
2 Quick
3 Dongen
4 Westlandia
5 OFC
6 ADO '20
7 Hercules
8 Blauw Geel '38
9 OJC Rosmalen
10 HBS
11 EVV
12 HSC '21
13 Achilles '29
14 De Dijk
15 SJC
16 OSS '20

17 en 18 komen uit de nacompetitie, daar zijn nu nog 8 kanshebbers (en na vanmiddag nog 4)

BELOFTEN

1 Jong FC Groningen
2 Jong FC Volendam

Het lijkt er dus wel op dat ze ergens moeten schuiven, afhankelijk van de uitkomst van de nacompetitie om promotie naar de tweede divisie. Als TEC zich handhaaft en JVC Cuijk promoveert, is dat voor de KNVB denk ik het makkelijkst. Dan wordt Scheveningen deelnemer 15 op zaterdag en zet je daar drie beloften neer. Maar dan nog, als ze die echt willen verdelen, moet er geschoven worden. De Dijk lijkt dan de meest logische optie, geruchten zijn wel sterk dat die op zaterdag willen voetballen.

Of zie ik iets over het hoofd?

Forza AZ

Well-known member
In het lastigste geval (TEC en JVC verliezen de nacompetitie) heb je dus 20 zondagclubs, 14 zaterdagclubs en 2 beloftes.

Ook dan is het niet heel lastig volgens mij. Achilles'29 zal niet heel veel problemen hebben met spelen op zaterdag, aangezien ze toch al jaren niet meer op zondag spelen. En De Dijk wordt dan ook op zaterdag geplaatst. Ik neem even aan dat er geen vrijwilligers zijn onder de andere zondagclubs.
De beloftes zijn dan niet eerlijk verdeeld, maar met slechts 2 elftallen lijkt het me niet zo'n punt om die beide op zaterdag in te delen.

Unregistere

Well-known member
In het lastigste geval (TEC en JVC verliezen de nacompetitie) heb je dus 20 zondagclubs, 14 zaterdagclubs en 2 beloftes.

Ook dan is het niet heel lastig volgens mij. Achilles'29 zal niet heel veel problemen hebben met spelen op zaterdag, aangezien ze toch al jaren niet meer op zondag spelen. En De Dijk wordt dan ook op zaterdag geplaatst. Ik neem even aan dat er geen vrijwilligers zijn onder de andere zondagclubs.
De beloftes zijn dan niet eerlijk verdeeld, maar met slechts 2 elftallen lijkt het me niet zo'n punt om die beide op zaterdag in te delen.

Ik ben heel benieuwd hoe strikt de KNVB wil vasthouden aan die gelijke verdeling. Wat mij betreft ook geen probleem als er maar twee zijn en die dan allebei toevallig op zaterdag spelen, maar ze benadrukten dit nogal in het schrijven aan de clubs van ruim een maand geleden.

bqandy

Well-known member
FC Groningen directeur Hans Nijland verschaft vandaag in de nieuwsbief van de FC wat duidelijkheid over de huidige discussie rond de beloftenteams in de pirmide:

“Er is veel weerstand – bij met name clubs uit de Jupiler League en de amateurclubs – tegen de huidige positionering van de Beloftenteams binnen de voetbalpiramide, die gaat van de Eredivisie tot en met de Derde Divisie. FC Groningen is echter zeer content met de voetbalpiramide, waarvoor nog maar twee jaar terug heel bewust beleidskeuzes zijn gemaakt. Onze spelers uit FC Groningen onder-23 treffen in de Derde Divisie Zaterdag wekelijks maximale weerstand tegen topamateurclubs. Dit heeft er mede toe bijgedragen dat steeds meer spelers aansluiting hebben weten te vinden bij ons eerste elftal, het uiteindelijke doel van opleiden.”

“Al met al is het besluit over de positionering van de Beloftenteams voor ons van cruciaal belang. We zullen onze belangen in deze discussie dan ook stevig behartigen. Overigens lijkt het erop dat over andere onderdelen van de ‘veranderagenda’ zoals bijvoorbeeld de competitie-opzet niet eerder dan dit najaar een besluit zal worden genomen.”

de waan

Well-known member
Bijna alle besluiten worden doorgeschoven. Hooguit wat aanpassingen voor de regels voor beloften. Verder blijft alles komend seizoen zoals het nu is.

Joost

Well-known member
Er zijn in totaal 3 spelers geweest die in seizoen 16/17 voor Jong Groningen hebben gespeeld die minuten hebben gemaakt bij het eerste in het afgelopen seizoen.

Absalem 8 duels, 550 minuten
Hrustic 18 duels, 1099 minuten
Breij, 3 duels, 41 minuten

Potjandorie wat een succes is het.

SanMark.

Well-known member
Er zijn in totaal 3 spelers geweest die in seizoen 16/17 voor Jong Groningen hebben gespeeld die minuten hebben gemaakt bij het eerste in het afgelopen seizoen.

Al een tweet naar Nijland gestuurd ?

Unregistere

Well-known member

Tom van de Looi en Ludovit Reis braken dit seizoen wel door via Jong FC Groningen.

En later mocht ook Tim Freriks nog debuteren.

erka

Well-known member
Je kunt je ook afvragen of dat kwam doordat de andere spelers gigantische prutsers waren.

Joost

Well-known member
Tom van de Looi en Ludovit Reis braken dit seizoen wel door via Jong FC Groningen.

En later mocht ook Tim Freriks nog debuteren.

Aangezien Transfermarkt gisteren het niet goed deed nog wat extra informatie.

De beloften van Heerenveen speelden in 16/17 in de BeloftenEredivisie. Michiel Vlap speelde daar het hele seizoen. Hij maakte in 17/18 in zijn eentje 1352 minuten in 24 duels.

De drie die je noemt hebben alledrie nog geen 1000 minuten in de beloften gemaakt dit seizoen terwijl Reis en van de Looi zelfs meer Eredivisieminuten dan 3e Divisieminuten maakten. Die waren er dus ook wel gekomen zonder de 3e Divisie.

Satyr

Administrator
Forumleiding
'Alleen op het onderwerp beloftenelftallen werd een klein succesje geboekt. De clubs zijn het erover eens dat bij de Jong-ploegen in de voetbalpiramide alleen nog spelers jonger dan 23 jaar mogen meedoen.'

vi.nl

Bovenaan