De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

Unregistere

Well-known member
Kom niet veel tegen, maar volg op dit moment ook geen spelers van die clubs. Zou wel een goed verhaal zijn inderdaad, maar ik denk dat het toch wel echt gewoon gisteren was.

JMD

Well-known member
Deze opmerkingen hebben allemaal tot doel om aan te geven, dat zaterdagverenigingen als Spakenburg in een gemengde competitie ook wel op zondag wedstrijden kunnen gaan spelen.
Wensdenken.
Maar dat zal Spakenburg niet gaan doen en dat geldt voor de meeste zaterdagverenigingen.
Daarbij heeft de KNVB bij monde van directeur van der Zee onlangs nog gezegd , dat zaterdagverenigingen daar ook niet toe worden verplicht.
Bovendien: gemengde competities zijn voor zaterdagclubs alleen maar nadelig en voetballen op zondag is voor hen in meerdere opzichten schadelijk.

1025

de Kok

Member
In zijn nieuwjaarstoespraak heeft MSC-voorzitter Jonkers zich eindelijk ook uitgelaten over de door hem zozeer gewenste mix van hoofdklassen.
Volgens De Meppeler Courant is Jonkers vooral trots op de kans dat MSC de boeken in gaat als initiatienemer voor een mix in de hoofdklassen. Na de vorig jaar vaak genoemde 90 % voorstanders en de onlangs kennelijk op de radio genoemde 75 % komt Jonkers in zijn toespraak kennelijk niet meer met cijfers.
Ik wacht dus 22 januari maar af.
En hoop en verwacht, dat de clubs de onomkeerbare negatieve gevolgen van een mix inzien.

Dat lijkt mij te vee eer voor Jonkers. Al veel langer is dit onderwerp van gesprek. Zelfs al bij de invoering van de topklassen.

Joost

Well-known member
Het is echt niet zo dat wanneer je een miljoenmiljard keer zegt dat het financieel en sportief onaantrekkelijk is, het ook echt zo is.

Je weet dat wel hopelijk?

Als die redenatie namelijk werkt kunnen jullie hier een miljoenmiljard posts van mij gaan krijgen omdat ik geen inkomstenbelasting wil betalen.

de waan

Well-known member
Maar hoe wil je dan de snelwegen en het onderwijs en de zorg gaan betalen? Beetje ego?stisch, Joost.

JMD

Well-known member
Bericht van begin december vorig jaar.
Laat de KNVB eerst eens beginnen met gewoon per speeldag 3 hoofdklassen als hoogste niveau , eventueel met per speeldag een topklasse daarboven.
Dat zou al flink wat kilometers besparen en de aantrekkelijkheid doen toenemen.
De invoering van onnodige niveaus boven de hoofdklassen heeft het aantal kilometers in de 3 hoogste amateurniveaus fors doen toenemen.
Met mixen wordt het sportief en financieel minder aantrekkelijk voor veel verenigingen en al die extra brandende verlichting op de late zaterdagmiddag helpt ook al niet mee energie te besparen.

1027

Max

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk betaal ik zoveel mogelijk IB. Het kan mij niet genoeg zijn.

Ik betaal ook graag heel veel belasting. Het is mij gelukkig in 2018 gelukt om 2017 te overtreffen. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort.

de Kok

Member
Ik betaal inderdaad ook het liefst zo min mogelijk IB. Omdat ik dan meer overhoud.
Daarom snap ik clubs zo goed die niet graag willen dat hun inkomsten dalen.
Want daardoor is er uiteindelijk ook sportief weer minder mogelijk.

Waarom zou jij NO minder IB willen betalen? Je hebt immers met zoveel posts toch geen tijd het geld uit te geven?

JMD

Well-known member
Soms vraag ik me ook inderdaad af of al mijn reacties wel zin hebben.
Regelmatig roept men iets of vraagt men iets, dat ik denk van heb je mijn uitleg eigenlijk wel gelezen ?

Dat laatste geldt misschien nog wel meer voor jou.

Jouw bijdragen zijn allang bekend en vaak gelezen en weerlegd. 'We mixen niet, want anders wordt zaterdag genaaid'.

Bovenaan