De piramide

De piramide

• Totaal aantal stemmers
    17

SanMark.

Well-known member
Die laatste was onze kampioenswedstrijd, he.

We zijn inderdaad gekelderd van 1300 in het eerste hoofdklasse jaar naar 450 nu. Maar er zijn heel wat meer clubs die 2/3e hebben ingeleverd.

Ik ben nog bij HSC Turkiymspor geweest toen was het bomvol.

de waan

Well-known member
Dat moet een tikfoutje zijn. Ik denk dat het 32-24 is. Kampioen worden met 32 doelpunten in 26 wedstrijden is ook al vrij belachelijk trouwens.

de waan

Well-known member
Ik voelde hem aankomen. :)

HSC was in die tijd vooral een team dat het van het bikkelen moest hebben. Tot tien wedstrijden voor het einde ook gewoon net als altijd dedegratiekandidaat maar plotseling begon het te lopen.

Forza AZ

Well-known member
Tussenstand instomingstabel beloften na 22 februari:

1 FC Groningen 9,25
-------------------------
2 FC Utrecht 9,25
3 AZ 8,75
4 Sparta Rotterdam 8,00
5 FC Twente 8,00
-------------------------
6 Vitesse 7,75
7 Almere City FC 4,00
8 FC Volendam 4,00
9 Brabant United 3,25
10 De Graafschap 2,75
11 Achilles'29 1,00

Joost

Well-known member
Ik zie dat in de tabel op de site van de KNVB ook staat wat de gewenste speeldag is van de clubs;

Groningen, Sparta, Utrecht, Almere, Volendam, Brabant Utd > zaterdag
Vitesse, AZ, Twente, De Graafschap, Achilles '29 > zondag

Forza AZ

Well-known member
Ik zie dat in de tabel op de site van de KNVB ook staat wat de gewenste speeldag is van de clubs;

Groningen, Sparta, Utrecht, Almere, Volendam, Brabant Utd > zaterdag
Vitesse, AZ, Twente, De Graafschap, Achilles '29 > zondag

Met de huidige stand wordt dat dan in de Topklasse zaterdag: Almere City, Volendam, Brabant United
En op zondag: Vitesse, De Graafschap, Achilles'29

Joost

Well-known member
Ik ben ook nog wat dieper in die cijfers gedoken, dat inhaalpotje tussen Vitesse en AZ op 11 april is wel van wezenlijk belang. Zowel Vitesse als AZ gaat bij winst plotseling aan kop in de instroomtabel.

Maar het kan in die beloftencompetitie nog alle kanten op. Als AZ en Vitesse dat duel gelijk zouden spelen staat de top 6 binnen 3 punten van elkaar.

Joost

Well-known member
Tenzij er regionaal wordt ingedeeld.
Daar zal toch binnenkort ook meer duidelijkheid over moeten komen....

Ik kan me haast niet voorstellen dat we komend seizoen al een regionaal ingedeelde Topklasse krijgen. Dat is een proces waar veel verschillende partijen over moeten beslissen, de periode tot aan begin juli is daarvoor wat kort.

de waan

Well-known member
De clubs hadden tot 10 februari de tijd om te reageren. Lijkt me dus dat daar vrij snel meer over bekend moet zijn.

Forza AZ

Well-known member
Ik ben ook nog wat dieper in die cijfers gedoken, dat inhaalpotje tussen Vitesse en AZ op 11 april is wel van wezenlijk belang. Zowel Vitesse als AZ gaat bij winst plotseling aan kop in de instroomtabel.

Het is trouwens geen inhaalwedstrijd, maar gewoon gepland op die speeldag. Jong AZ en Jong Vitesse hebben wel een wedstrijd minder gespeeld, maar dat komt omdat ze al een keer vrij hebben gehad na de winterstop vanwege het oneven aantal clubs.

Joost

Well-known member
Het is trouwens geen inhaalwedstrijd, maar gewoon gepland op die speeldag. Jong AZ en Jong Vitesse hebben wel een wedstrijd minder gespeeld, maar dat komt omdat ze al een keer vrij hebben gehad na de winterstop vanwege het oneven aantal clubs.

Oeps haha.

Joost

Well-known member
In VI staat deze week een stuk over VVSB. Daar is een spelersbudget van 207.000 waarmee ze volgens eigen inschatting bij de kleintjes behoren.

Dat is bijna 3 keer de minimale kosten die je nodig moet hebben.

de waan

Well-known member
De conservatieve krachten hebben weer gewonnen helaas, (nog) geen regionale indeling in de 3e divisie.

De KNVB blijkt trouwens ook niet echt goed op de hoogte van haar eigen geschiedenis:
Voor het eerst sinds de intrede van het betaald voetbal in 1954 wordt promotie en degradatie tussen het betaald voetbal en amateurvoetbal mogelijk.

Forza AZ

Well-known member
Nog niet zo lang geleden degradeerde Oss inderdaad naar de Topklasse, dus het is al langer mogelijk. Enige verschil is natuurlijk nu wel dat het verplicht wordt vanaf komend seizoen om te promoveren.

Joost

Well-known member
Haha, stelletje prutsers!
Xerxes en Oss gewoon maar negeren.

Overigens is dit wel in de lijn der verwachting qua indeling. Het verandert allemaal al flink komend jaar dus de clubs willen de gevolgen daarvan eerst eens afwachten. En ik denk dat iedere club ook gekeken heeft naar de eigen mogelijke indeling en tot de conclusie kwam dat er met een regionale indeling helemaal niet zoveel derby's bij zouden komen. Het komt vast maar heeft nog even nodig.

Bovenaan