de waan
Well-known member
Delpher dus.
En op www.dekrantvantoen.nl is het hele archief van de Noordelijke kranten ook terug te vinden.
En op www.dekrantvantoen.nl is het hele archief van de Noordelijke kranten ook terug te vinden.
Willekeurige speelronde in 1984: http://www.delpher.nl/nl/kranten/vi...&resultsidentifier=ddd:011011155:mpeg21:a0338
Laatste speeldag in 1989 (met nog vier kampioenskandidaten) was helemaal zot: http://www.delpher.nl/nl/kranten/vi...&resultsidentifier=ddd:011018451:mpeg21:a0338
Dat moet een tikfoutje zijn. Ik denk dat het 32-24 is. Kampioen worden met 32 doelpunten in 26 wedstrijden is ook al vrij belachelijk trouwens.
Appingedam dat voor 2300 toeschouwers wint van Rheden. De sentimenten rond die wedstrijd kan ik me nog goed herinneren.
Ik zie dat in de tabel op de site van de KNVB ook staat wat de gewenste speeldag is van de clubs;
Groningen, Sparta, Utrecht, Almere, Volendam, Brabant Utd > zaterdag
Vitesse, AZ, Twente, De Graafschap, Achilles '29 > zondag
Tenzij er regionaal wordt ingedeeld.
Daar zal toch binnenkort ook meer duidelijkheid over moeten komen....
Ik ben ook nog wat dieper in die cijfers gedoken, dat inhaalpotje tussen Vitesse en AZ op 11 april is wel van wezenlijk belang. Zowel Vitesse als AZ gaat bij winst plotseling aan kop in de instroomtabel.
Het is trouwens geen inhaalwedstrijd, maar gewoon gepland op die speeldag. Jong AZ en Jong Vitesse hebben wel een wedstrijd minder gespeeld, maar dat komt omdat ze al een keer vrij hebben gehad na de winterstop vanwege het oneven aantal clubs.
Dat betwijfel ik; schat in bovenin de middenmoot.In VI staat deze week een stuk over VVSB. Daar is een spelersbudget van 207.000 waarmee ze volgens eigen inschatting bij de kleintjes behoren.
Voor het eerst sinds de intrede van het betaald voetbal in 1954 wordt promotie en degradatie tussen het betaald voetbal en amateurvoetbal mogelijk.
Nog niet zo lang geleden degradeerde Oss inderdaad naar de Topklasse, dus het is al langer mogelijk. Enige verschil is natuurlijk nu wel dat het verplicht wordt vanaf komend seizoen om te promoveren.